וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי אלון: "לא אכפת לי מה השם שלך, תראה תשוקה או שאשלח אותך לארוז"

15.12.2014 / 17:56

יממה לאחר ההפסד המביך 87:84 לעירוני נהריה, בעלי הפועל ירושלים פרסם סטטוס תוקפני בפייסבוק שלו: "שתוק ותראה מחויבות". שחקנים על דונטה סמית': "הוא עושה מה שבא לו"

one

הפועל ירושלים ממשיכה להידרדר: אמש (ראשון) ספגה הקבוצה הפסד שלישי ברציפות, 87:84 לעירוני נהריה מתחתית ליגת העל, וממשיכה במגמה המאכזבת.

בעלי הפועל ירושלים אורי אלון פרסם הערב (שני) סטטוס חריג בפייסבוק שלו, בו כתב: "זה לא משנה מה השם שלך. אם אני לא רואה 100% של מחויבות ממך, אני אשלח אותך לארוז את המזוודות. עכשיו, שתוק ותראה קצת תשוקה". הפוסט של הבעלים כוון לכל שחקני הקבוצה ולא רק לדונטה סמית'.

בשבוע שעבר רשמה הפועל ירושלים כישלון מהדהד עם הדחתה מהיורוקאפ, ואמש נוספה לרזומה העגום שלה העונה מפלה ביתית נוספת, כשעירוני נהריה השפילה את האדומים בארנה, רשמה ריצת 0:27 במהלך הרבעים השלישי והרביעי ומחקה פיגור 21 נקודות.

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
לא כל חברי ההנהלה רואים איתו עין בעין את העתיד. פרנקו/קובי אליהו

מאחורי הקלעים כבר מספר שבועות ישנה לא מעט ביקורת על מאמן הקבוצה דני פרנקו, כשבמועדון סברו כי הוא סובל מבעיה בניהול משחקים בזירה האירופאית. ההפסד המביך אמש גם בליגה רק מגביר את תחושת התסכול של ההנהלה מהנעשה בקבוצה, ובהנהלה סבורים כי מהסגל הזה ניתן להוציא יותר.

כמו כן, נושא נוסף שההנהלה והמאמן לא רואים עין בעין הוא הההתנהלות מול השחקנים הצעירים: בקבוצה יש הסבורים כי אדם אריאל ראוי לקידום ולקרדיט נרחב יותר, וחילוקי דעות נוספים שוררים לגבי שחקנים בסגל ועתידם בקבוצה.

מעמדו של דני פרנקו בהנהלה שפוף, כשבקבוצה מצפים מהמאמן להשיג תוצאות משופרות בליגה. לפרנקו חוזה לשלוש שנים, אולם יש בו סעיף יציאה להפועל כבר בתום העונה. כל כישלון נוסף צפוי לקצר את הקדנציה שלו.

דונטה סמית' הפועל ירושלים. קובי אליהו
לחברים שלו מתחיל להימאס. סמית/קובי אליהו

לא רק הקהל נגד דונטה סמית'

אבל פרנקו הוא לא הדבר היחיד שמטריד את הפועל ירושלים. דונטה סמית הציג במשחק אתמול יכולת חלשה, כשסיים עם 4 נקודות ב-1 מ-8 מהשדה והוסיף 6 איבודי כדור. מעבר ליכולת, רבים בקבוצה לא אהבו את הגישה של השחקן. אוהדי ירושלים אף שרקו במחצית השנייה ובסיום המשחק שריקות בוז לעברו של סמית' (כמו גם קריאות ושריקות בוז שנרשמו בארנה נגד פרנקו).

ברור שהכישלון של הפועל ירושלים העונה הוא קבוצתי, אולם נראה כי הכישלון גורם לא רק לקהל לאבד סבלנות כלפי דונטה סמית' - גם מספר שחקנים נוספים בקבוצה מביעים חוסר שביעות רצון. אחד מהם העיד: "דונטה מעיר הרבה לשחקנים, זה ידוע וכולם יודעים, אבל זה לא תמיד עוזר ונעים. צריך שתהיה לו גם מודעות עצמית. הוא שחקן של דני, ולפעמים עושה 'מה שבא לו'. אני יודע שיש עוד שחקנים שלא כל כך מרוצים מזה. זה לא שלא אכפת לו מהקבוצה, וכל אחד מביע דברים בצורה שונה, אבל גם הוא צריך גבולות. גם באימונים וגם לפני ואחרי משחקים הוא מרשה לעצמו לקלל, להעיר על דברים, לדבר בביטחון מופרז ולצעוק ולהעיר לאחרים על כל דבר שקורה".

פרנקו עצמו הגן אמש על השחקן כשאמר: "דונטה סמית הוא לא שחקן בשנה הראשונה בארץ, יצא לי לאמן אותו הרי גם בשנה שעברה, גם אתם יודעים שגם אם הוא לא מתחיל את המשחק טוב - יש מספיק משחקים שברבע האחרון הוא פתאום משתלט על המשחק ומנצח אותם. אני מציע לכולם להבין שגם אם מישהו נמצא בתקופות כאלו, לא צריך לבוא ולהוריד אותו על ברכיים. הוא שחקן מרכזי והקבוצה נבנתה לא מעט סביבו".

בירושלים מתכוונים בשבועות הקרובים לשחרר את אחד הגבוהים הזרים: ישנם הסוברים כי ג'וזף ג'ונס צריך לעזוב, וישנם הסבורים כי יש לשחרר את טוני גפני. מעבר לשחרור גבוה, קיימים גורמים בקבוצה הסבורים כי ישנם מספר שחקנים בכירים בסגל שמגיעים למשחקים בצורה נינוחה בגלל שהם חתומים על חוזה ארוך טווח, וכי אולי יש לשחרר את אחד השחקנים החתומים על חוזה לטווח ארוך כדי "לגרום לשחקנים להבין שהמקום שלהם לא מובטח, שיעלו רעבים לפרקט", כפי שאותם גורמים אומרים. בפן הניהולי, לאור הכישלון האירופאי, גם צירופו של ג'נרל מנגר לעונה הבאה לקבוצה נשקל.

עוד באותו נושא

אוהדי הפועל ירושלים שרקו בוז לדונטה סמית, פרנקו: "זה לא היה במקום"

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל ירושלים. נועם מושקוביץ
הלפרין: "אין ספק שהשריקות בוז מגיעות לנו". אוהדי ירושלים/נועם מושקוביץ

הלפרין: "זה משברון קטן, וטוב שהוא מגיע עכשיו"

אין ספק שהאווירה בקבוצה עגומה מאז ההדחה מאירופה. ברייסי רייט הודה לאחר המשחק ש"ההרגשה קשה בחדר ההלבשה, זה הפסד מביך. אנחנו מתקשים לאחרונה. דברים לא הולכים כפי שמצופה, אבל פנינו למשחק הבא".

על איבוד היתרון אמר רייט: "הורדנו רגל מהגז, הגנתית היינו לא אחראים, חשבנו שאפשר לנוח, הם עשו ריצה וחזרו. זה הפסד מביך בבית שלנו. איבדנו יתרון ולא חזרנו, זה בלתי מתקבל על הדעת מבחינתנו. נהריה שיחקנו נהדר ואנחנו לא הצלחנו התקפית והגנתית. הם חזרו במהלכים גדולים. זו תקופה לא קלה".

יותם הלפרין הוסיף: "אנחנו נמצאים במין משברון קטן, אין ספק. טוב שזה מגיע עכשיו, כל קבוצה עוברת את זה וצריך לדעת איך להתמודד עם זה. לא באנו מספיק אגרסיביים לחצי השני. לא הייתי מייחס את זה ליהירות או לחוסר ביטחון פשוט לא שיחקנו כדורסל מספיק טוב. טוב שהרגעים האלו מגיעים עכשיו. צריך להתמודד איתם כדי שיהיה לנו עתיד טוב יותר".

על שריקות הבוז אמר הלפרין: "אין ספק ששריקות הבוז מגיעות לנו. לא שיחקנו מספיק טוב בחצי השני, לא הראינו שעלינו מחדר ההלבשה אחרי שהובלנו ב-21 הפרש. השריקות לדונטה? דונטה שחקן סופר מרכזי אצלנו. יש לו משחקים טובים ופחות טובים. אני בטוח שדונטה רוצה לנצח כמו כולנו, ושיהיה ברור לכולם - אין אחד בקבוצה שלא רוצה לנצח. אי אפשר להיות מושלמים לאורך כל העונה. הפסדנו בשבוע שעבר, הפסדנו גם היום בצורה לא נעימה, נצטרך לדעת להרים את עצמנו".

הלפרין הוסיף: "נתאמן קשה, ננסה להבין מה לא בסדר, נביא את האגרסיביות שאנחנו מביאים לא לפרקים קצרים מדי במהלך המשחק. יש לנו קבוצה מספיק טובה עם שחקנים טובים. יש לנו קבוצה עם הרבה שחקנים מבוגרים וותיקים שעברו את המשברים ואת הרגעים האלה. נצטרך לדעת להרים את עצמנו".

בגזרת הפצועים, דרווין קיצן' סובל מפציעה, כשהמאמן דני פרנקו העיד כי ייעדר לפחות שבוע וחצי.

עדכון ראשון: 9:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully