וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הוועד האולימפי ב-2015: 18 מיליון שקל

14.12.2014 / 19:35

התקציב טיפס בארבעה מיליון שקל מהשנה שעברה. כ-1.9 מיליון יוקדשו לתמיכה בהכנות הספורטאים לריו. הנהלת הוועד אישרה: ג'רבי וסנפורד ספורטאי השנה, הרשקו, ויגדורצ'יק, סמופאלוב ואירגו מאמני השנה

ירדן ג'רבי ג'ודאית. מגד גוזני
מגיע לה. ירדן ג'רבי/מגד גוזני

הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישרה היום (ראשון) בישיבתה את התקציב לשנת 2015 שיעמוד על כ-18 מיליון שקל, עלייה של ארבעה מיליון שקל לעומת השנה שעברה. כ-1.9 מיליון שקל בתקציב יוקדש לתמיכה בהכנות הספורטאים למשחקים האולימפיים בריו 2016. בנוסף ימשיך לפעול הפרויקט המנטלי לטובת הספורטאים במשך כל השנה. כמו כן, הוגדל תקציב המלגות והתמריצים האישיים לספורטאי ההישג. במקביל גובשה תכנית להרחבת גיוס ספונסרים לספורטאים.

הנהלת הוועד האולימפי בישראל אישרה הערב את בחירתם של האתלט דונלד סנפורד והג'ודאית ירדן ג'רבי לספורטאי השנה של ישראל לשנה זו. ערב הכתרת ספורטאי השנה הנושא את שמו של יורם אוברקוביץ' ז"ל יתקיים ב-29 בדצמבר בסוזן דלל. כזכור, ג'רבי הוכתרה השנה כסגנית אלופת העולם והוסיפה שלוש מדליות זהב ושתי מדליות כסף בטורנירים מסדרת הגרנד פרי. עבור ג'רבי זו תהיה השנה השנייה ברציפות שבה היא זוכה בתואר. סנפורד זכה במדליית ארד באליפות אירופה שהתקיימה בשוויץ בריצת 400 מטרים אחרי שביצע הופעה מרשימה מאוד עם שיא ישראלי חדש - 45.27 שניות וקביעת קריטריון A בינלאומי. ג'רבי וסנפורד יקבלו בערב ההכתרה מענק מיוחד של 40 אלף שקל כל אחד מהוועד האולימפי.

דונלד סנפורד. GettyImages
שנה שלא ישכח. סנפורד/GettyImages

הפרס למאמן השנה יוענק באופן יוצא דופן לשני זוכים: למאמן הג'ודו שני הרשקו, מאמנה האישי של ירדן ג'רבי המשמש כמאמן נבחרת הנשים של ישראל במסגרתה הוביל את גילי כהן לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה. בתואר זוכות גם מאמנות נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות אומנותית, אירה ויגדורצ'יק, אלה סמופאלוב ורעיה אירגו שהובילו את הנבחרת הלאומית לזכייה במדליית ארד באליפות אירופה ובמדליית כסף באלות באליפות העולם. מאמני השנה יקבלו פרס כספי בגובה 20 אלף שקל.

הפרס לספורטאי הצעיר של השנה יוענק לג'ודוקא ברוך שמיאלוב בן ה-20, שהוכתר השנה לאלוף אירופה לנוער, זכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער וסיים את השנה בזכייה במדליית זהב באירופה עד גיל 23. הפרס לספורטאית הצעירה של השנה יוענק לצמד שייטות ה-470 נויה ברעם ורימון שושן שזכו במדליית ארד באליפות העולם ובמדליית כסף באליפות אירופה. הספורטאים הצעירים יקבלו מענק בגובה 5,000 שקל. במהלך הערב יחולקו תמריצים על הישגים של ספורטאים חברי הסגל האולימפי באליפויות העולם ואליפויות אירופה, לבוגרים ולצעירים ולמאמנים, בסכום כולל של כ-730 אלף שקל הניתנים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully