וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: "הקבוצה נבנתה בתקציב הזה לא בשביל הליגה הישראלית"

11.12.2014 / 9:00

אכזבה גדולה בהפועל ירושלים מההדחה מהיורוקאפ. בהנהלה מאשימים את השחקנים ("שבעים מדי"), אבל גם דני פרנקו על הכוונת: "האחריות שלו". אליהו : "לא היינו צריכים להגיע למצב הזה"

שחקני הפועל ירושלים, ליאור אליהו, דרווין קיצ'ן, ג'וזף ג'ונס. קובי אליהו
שמעו שריקות בוז מהיציעים. שחקני הפועל ירושלים/קובי אליהו

הפועל ירושלים הודחה אתמול (רביעי) סופית מהיורוקאפ אחרי הפסד 112:110 לפלוישטי הרומנית בתום שתי הארכות. הירושלמים שהיו צריכים ניצחון בהפרש של 10 נקודות כדי להשאיר לעצמם סיכוי לעלות שלב, נלחמו בשיניים ואף כפו שתי הארכות בסיום, אך דבר לא עזר: היה זה מעט מדי ומאוחר מדי. שתי ההארכות היוו רק עירוי חירום של 10 דקות שנועד למתוח עוד קצת את העונה האירופית. ההפסד סגר את הגולל על הציפיות של כולם, ובראשם כמובן ההנהלה. במחצית המשחק נשמעו גם שריקות בוז מכיון הקהל.

הדרמטיות של המשחק רק הגבירה את מפח הנפש מהתוצאה. כולם בקבוצה נראו מאוכזבים – השחקנים, הצוות הניהולי והסגל המקצועי. בחדר ההלבשה השחקנים דיברו חרישית. דונטה סמית' נראה נסער מאוד. לשם הדרבון נאמר לשחקנים ש"נשארו עוד מטרות להשיג העונה - הליגה והגביע. יש להתרכז בכך", אך בהנהלה מבינים כי מדובר בכישלון. "הקבוצה נבנתה בתקציב הזה לא בשביל הליגה הישראלית", הסביר באופן נחרץ גורם בקבוצה.

בקבוצה מתחו ביקורת על השחקנים. אישים מסוימים במועדון אף טוענים כי חלק מהם "שבעים מדי". לדברי גורמים אלה, השחקנים הללו חתמו לשלוש שנים ולכן "אינם חשים את החרב על הגרון". חוזה מרופד מדי - לא רק המשיכות- עושה תוצאה הפוכה, אומרים בבירה. המיליטנטים יותר בהנהלה אף סבורים שאולי יש לשחרר את אחד מהשחקנים שחתומים לטווח ארוך "למען יראו וייראו".

בשקט ומאחורי הקלעים, בהפועל ירושלים מבקרים לא רק את השחקנים אלא גם את המאמן דני פרנקו. "חד משמעית זה כישלון לא לעלות שלב באירופה ולהיות מודחים. במידה רבה, זו אחריות של מאמן", טוענים במועדון שלא לייחוס. במועדון אף סבורים כי לפרנקו הייתה בעיה בניהול משחקים בזירה האירופאית.

כדי לחזק את מעמדו השפוף מול ההנהלה, יצטרך המאמן להשיג תוצאות משכנעות בליגה. לפרנקו אמנם חוזה לשלוש שנים, אולם לקבוצה יש סעיף יציאה ממנו כבר בתום העונה. תארים בארץ יעשו עבורו את העבודה, אבל כישלון נוסף צפוי לקצר את הקדנציה שלו.

בינתיים הוחלט שלאור סיום הדרך האירופית, יש לשחרר את אחד הגבוהים. אם לא מספיקות הצרות המקצועיות, ג'וזף ג'ונס נפצע במהלך המשחק, כשגם פופס מנסה בונסו נפצע אמש ורק היום יתברר מצבו.

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. נועם מושקוביץ
ביקורת על ניהול המשחק שלו באירופה. פרנקו/נועם מושקוביץ

ומה אומרים השחקנים?

ליאור אליהו: "מלכתחילה לא היינו צריכים להגיע למצב שאנחנו צריכים לנצח פה ב-10 הפרש. נקלענו לסיטואציה הזו בעקבות שלושה-ארבעה משחקים צמודים אותם הפסדנו. במשחק עצמו, היינו קרובים. הובלנו בשש הפרש בהארכה, זו גם הייתה נקודת המפנה: הכול יכול היה ללכת לפה או לשם. אבל הם הצליחו לחזור בזכות מהלכים גדולים".

לשאלה לגבי שריקות הבוז של הקהל, השיב אליהו: "זה לא היה נעים. אתה רוצה שהקהל יהיה איתך תמיד. ואנחנו יודעים שהקהל רוצה אותנו במאה אחוז גם בניצחונות וגם בהפסדים. הוא רוצה שנהיה במשחק וניתן את כל כולנו. היה הבדל משמעותי באנרגיות שהיו באולם בין המחצית הראשונה לשנייה. במחצית השנייה הצלחנו להביא את האנרגיות האלה והקהל זרם איתנו יותר במחצית השנייה".

טוני גפני: "כולם בירושלים מאוכזבים מאוד ולא רק השחקנים אלא גם ההנהלה. אף אחד לא רוצה להיות מודח בסיבוב הראשון. יש לחברי ההנהלה זכות להיות מאוכזבים. השחקנים ניסו לתת הכל לעמוד במטרות אבל זה לא עבד. חשוב שנישאר מאוחדים, יש לנו כישרון ויש מטרות נוספות להשיג".

בר טימור:" זה לא כישלון, זה מבאס. התחושה לא טובה, אבל זה חלק מהחיים, לפעמים גם מפסידים. לא הצלחנו לעשות את מה שהיינו צריכים לעשות זאת. למרות ההפסד, המצב החברתי פה בסדר גמור ומעכשיו המטרה היא לקחת גביע וליגה. שריקות הבוז? לא נעים, אבל זה חלק מהמשחק. בזכות הקהל נכנסו לעניינים וכמעט ניצחנו. רק חלק קטן שרק בוז, ממש מיעוט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully