וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח המשחק בין סינסינטי לפיטסבורג

רותם דביר

10.12.2014 / 16:15

הכול עבד לפי התוכניות של הבנגאלס, עד שהגנת פיטסבורג נכנסה לפעולה, ליביון בל פרש כנפיים ובן רות'לסברגר העביר הילוך באוויר. רותם דביר מנתח את הקרב הגדול של ה-AFC צפון

הית' מילר שחקן פיטסבורג סטילרס. Michael Conroy, AP
תמיד מניה בטוחה. הית' מילר עשה מה שהוא עושה כבר כמעט עשור - תפס לטאצ'דאון/AP, Michael Conroy

שבוע 14 פותח את הרבע האחרון של העונה הרגילה, ולכן משמש לישורת האחרונה בכל הקשור למאבק על הכרטיס לפלייאוף. בית ה- AFCצפון הוא מהצמודים בליגה, ולכן לקרב שבין פיטסבורג לסינסינטי היה חשיבות מכרעת על ראשות הבית וכרטיס הווילד קארד. המרווח הקטן שבין קבוצות הבית הפך כל משחק לגורלי. לסינסי היה מאזן 3:1:8, ולפיטסבורג, בולטימור וקליבלנד 5:7. על פי פוטבול אאוטסיידרס, זהו אחד משני הבתים הצמודים בליגה בכל הקשור לסיכויי ההעפלה של הקבוצות: סינסי (65%), בולטימור (44.8%) ופיטסבורג (34.1%). קליבלנד לא ממש במשחק.

ההגנות של הבנגאלס והסטילרס דורגו בתחתית בשני המרכיבים המרכזיים. פיטסבורג עם הגנת מסירה חלשה מאוד (מקום 23 בממוצע יארדים באוויר למשחק ומקום 29 על פי DVOA) וסינסינטי עם הגנת ריצה חלשה מאוד (מקום 27 ביארדים על הקרקע ומקום אחרון על פי DVOA). כתוצאה מכך, בנו מאמני שתי הקבוצות תכנית משחק שנועדה לנצל חולשות אלו כדי להשיג את היתרון היחסי. ואכן, משחק האוויר של סינסינטי בראשות אנדי דלטון ואיי.ג'יי גרין היה מצוין, ומנגד נתנו קו ההתקפה של פיסטבורג וליביון בל משחק עצום על הקרקע.

ליביון בל שחקן פיטסבורג סטילרס. AP
אנדי דלטון היה יעיל, אבל הבנגאלס כשלו/AP

המשחק החל בגמגום של שתי הקבוצות, שלא הצליחו לפתח קצב משחק והדבר התבטא בקושי שלהן להמיר דאון שלישי. מרכז ההגנה של סינסינטי, בראשות התאקל אטקינס והליינבקר וינסנט ריי, פתחו טוב ולא נתנו לבל הרבה מקום להתקדם. למרות זאת היילי, מתאם ההתקפה של פיטסבורג, לא סטה מהתכנית שעיקרה להריץ את הכדור ולהפעיל את הרסיברים דרך הפליי אקשן.

רק בתחילת הרבע השני הצליחו הסטילרס סופסוף להגיע לרדזון אחרי שתי מסירות של רות'לסברגר למרקסו וויטן ולאנס מור. היילי המשיך לקרוא מהלכי ריצה ובראשם פאואר משמאל - בל רץ דרך ה-B גאפ (בין הגארד לתאקל) השמאלי, כאשר הגארד הימני המצוין דיקסטרו מבצע פולינג וזוכה לגיבוי גם של הטייט אנד בחסימת הקו השני של הליינבקרים בהגנת סינסינטי. התקפת פיטסבורג ביצעה מהלך זה לכל אורך הערב ובהצלחה רבה ללא התנגדות רבה של המארחים. הריצות של בל חיזקו את הפליי אקשן ומקו היארד רץ הית' מילר לפינת האנדזון ותפס מסירה ליתרון 0:7, 11 דקות למחצית.

סינסינטי התמקדה בתקיפת הסקנדרי החלש של פיטסבורג. דלטון מצא שוב ושוב את גרין במגוון רחב של ראוטים, הקורנר טיילור ושני הסייפטיס (פולומאלו ומיצ'ל) לא הצליחו למנוע זאת לכל אורך המשחק. בדרייב הראשון של המארחים ברבע הזה מצא דלטון את הרסיבר שלו למסירה של 51 יארד בכיסוי רע של טיילור ופולמאלו. מהלך אחד אחר כך, פליי אקשן לשמאל ומסירת לטייט אנד גרשאם בפינה הימנית איזנה את התוצאה אחרי דרייב קצר של שתי דקות. פיטסבורג התעקשה במימוש תכנית המשחק שלה, אבל ריי ואטקינס, בעבודה טובה במרכז, מנעו מבל להיות משמעותי עד למחצית. במקביל, המשיכה התקפת הבנגאלס להתעלל בסקנדרי של פיטסבורג, כשגרין משלים 100 יארד באוויר עוד לפני המחצית. שלוש דקות למחצית עמד דלטון על קו ה-20, ביצע הטעיה לריצה משמאל, פולמאלו והליינבקר וורלידס 'אכלו' את ההטעיה וכל האמצע נפתח. הק"ב של סינסינטי רץ לאנדזון והעלה את קבוצתו ליתרון 7:14.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ליביון בל שחקן פיטסבורג סטילרס מול וינסנט ריי שחקן סינסינטי בנגאלס. AP
בהתחלה זה עוד עבד. וינסנט ריי מנסה לעצור את ליביון בל/AP

הגנת פיטסבורג הגבירה את הלחץ על דלטון בראשית המחצית השנייה. כמעט כל המהלכים נותבו לכיוונו של גרין, אבל סינסינטי לא השיגה נקודות. גם ההתקפה הגבירה הילוך בשלב זה, כשרות'לסברגר עובר לקצב מהיר כדי לנטרל את הלחץ של קו ההגנה. כמה מסירות מהירות, בעיקר לאנטוניו בראון המצוין, הביאו את האורחים לרדזון. עוד מסירה קצרה לבל, ופיטסבורג חזרה להוביל 14:17, 5:24 לסיום הרבע השלישי. 50 שניות לתום הרבע החלה סינסינטי דרייב נוסף בקו ה- 16 יארד, גרין השיג את כל הסקנדרי וקיבל פצצה של 81 יארד מדלטון ליתרון 17:21. בשלב זה עבר הרסיבר הנפלא את סך ה-200 יארד במשחק עצום.

דווקא בשלב זה לא הצליחה סינסינטי לנצל את המומנטום כדי להכריע את המשחק. לאחר עוד שער שדה של פיטסבורג, ניסה דלטון לבצע מהלך אופשן, אבל החלפת הכדור בינו לבין הרץ היל כשלה והוא איבד את הכדור בקו ה- 24 של סינסי. התקפת הסטילרס שוב ביצעה את הפאואר פליי משמאל ובל נכנס לאנדזון, כשהמרת שתי נקודות מצוינת למילר נתנה לפיטס בורג יתרון של 21:28, 11:27 דקות לסיום. דרייב טוב של סינסינטי נגמר ללא נקודות והפאנט הציב את רות'לסברגר על קו ה- 6 יארדים. בריאנט, עם גו ראוט פשוט לאורך הקו, קיבל מסירה מושלמת מביג בן לטאצ'דאון של 94 יארד, שהעניק לאורחים יתרון 21:35, 8:43 לסיום. היה זה מהלך בסיסי שבו הרסיבר היה מהיר יותר מהקורנר שעליו (ניומן) והסייפטי כשל בסגירת מחצית המגרש שלו. בשלב זה המשחק היה כבר די גמור, דלטון עוד נפצע ויצא לסדרת מהלכים אחת, בל המשיך לרוץ משמאל ואף נכנס לאנדזון עוד פעם שש דקות לסיום. נקודות אלו היו האחרונות במשחק, שהסתיים בתוצאה 21:42 לאורחים, שהשיגו ניצחון עצום להמשך הדרך.

בסופו של דבר, המשחק הוכרע הודות לדומיננטיות על הקרקע. הקרדיט הולך בראש ובראשונה לבל שנתן משחק עצום: 185 יארד ב- 26 נשיאות עם ממוצע של 7.1 יארד לנשיאה. כמו כן, תפס הראנינג הבק הנפלא 50 יארד באוויר והשלים משחק שלישי ברציפות עם יותר מ- 200 יארד כוללים (השחקן השני בלבד בהיסטוריה עם נתון זה, הצטרף לוולטר פייטון האגדי). משחק מצוין היה גם לשחקני הקו, שנתנו לרות'לסברגר זמן בפוקט ובעיקר דחפו את בל למספרים הנפלאים שלו. ולבסוף, מתאם ההתקפה היילי, שזכה לביקורת לא מעטה מאז מונה לתפקידו, התעקש על תכנית המשחק שלו והוביל לניצחון. במקביל לכך, משחק קריירה של גרין התבזבז: 224 יארד ב-11 תפיסות. גם דלטון היה לא רע עם 302 יארד באוויר ו- QBR של 93.8. תכנית המשחק של האורחים, בשילוב עם הפאמבל הקריטי של דלטון, היו אלו שהכריעו לבסוף את ההתמודדות.

מרטאוויס בריאנט שחקן פיטסבורג סטילרס. Frank Victores, AP
תפיסה פשוטה הפכה לטאצ'דאון של 94 יארד/AP, Frank Victores

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully