וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיפור במספרת אחת

ככל שערן זהבי ממשיך לתדלק את המיתוס, השחקנים האחרים במכבי תל אביב מאבדים מהחדות. אורן יוסיפוביץ על ביצוע מרשים יותר מהגול בליון, ועל הלקח שבית"ר צריכה ללמוד. וגם: תיק איגייבור

one

ועדת ביקורת

כמה שילמתם? 50 שקל, מחיר אחיד

תקציב שכר שחקנים:
מכבי תל אביב - 51 מיליון שקל
ביתר ירושלים - 10 מיליון שקל


דברים שרואים בסטטיסטיקה: זו הפעם הראשונה בעידן קרויף שמכבי תל אביב סופגת שער שגורם לה לאבד נקודות ליגה בתוספת הזמן. הפעם הקודמת: 10 בדצמבר, 2011. במשחק רדיוס, כמו אתמול, רק בטדי מול נתניה. גם אז נגמר 1:1.

הבורסה:
עומר אצילי הוא המניה העולה, ואיך לא? נכנס בדקה ה-72, ובתוספת הזמן סידר לבית"ר שוויון מתוק ולעצמו את שער הליגה החשוב בקריירה הקצרה. תקופה לא קלה לבטח עוברת על הקשר הצעיר. רק הופעת הרכב אחת, בעונה שהציפייה היתה לבאנקר בהרכב. אבל אצילי חיכה להזדמנות, ואתמול הראה שבין כל הכישרון טמון בו גם קלאץ'. בשורות נהדרות לקורצקי, בשורות נהדרות להמשך העונה של אצילי.
פאקו אייסטרן, לעומת זאת, תופס הערב את האזור האדום. למה? כי עם סגל כזה הוא לא היה צריך להגיע למצב ששער בתוספת הזמן יסחוט תיקו. על הידע של פאקו אין עוררין, אבל לאחר שליש עונה ברור שבניהול משחק עוד יש לאן להתקדם.

ציוץ המשחק:

קהל מכבי תל אביב: הכמות הרשימה, אבל ראו והרגישו שעבורם זה לא ממש בית. יש תירוץ אובייקטיבי - היו פקקי אימים בהלוך ובחזור, מעל שעתיים מהמרכז לחיפה, וקצת פחות בדרך הביתה. בבלומפילד הרבה יותר מאיימים, ועדיין, הכמות והסמי נראו נהדר. אם מיטש ראה, או שמע, התוכניות הכחולות לאצטדיון הביתי שלו חייבות להיות בדרך. מגיע למועדון שלו בית כזה. בינתיים הם ישמחו להסתפק בבלומפילד. ציון: 8

קהל בית"ר ירושלים: כשלא בודקים מה הם עושים בשירותים של היציע שלהם, מגלים תצוגות נהדרות. הירושלמים הביאו לסמי עופר כמות גדולה יותר מזו שהגיעה למשחק הבית מול הפועל פתח תקוה. לאורך כל המשחק שמעו את האלפים הבודדים לפחות באותו ווליום כמו התל אביבים. בדקות רבות זה היה אפילו חזק יותר. בגול של אצילי הם טיפסו לעננים. "גם בתקופות הכי קשות" זו קלאסיקה שלא תימאס בקרוב. ציון: 10

תמונת המשחק: אגדת דשא

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

המספרת בסטאד דג'רלאן היתה מושלמת וחשובה.

הגול בסמי עופר היה יפה יותר.

כי מספרת אורגינל זו פעולה קשה, אך כזו שלומדים לעשות. יש א'-ב', עוברים על כל הכללים עד שמצליחים. את מה שעשה אתמול ערן זהבי לא מלמדים. לא מציירים עם גיר על לוח, 'כך תתמקם בין שלושה שחקנים ובזמן נפילה לאחור תושיט רגל בזווית לא הגיונית ונגד רוח עצומה, ותכבוש מבלי לראות את השער'. אין מספיק גיר בעולם כדי ללמד כדורגלן לכבוש גול כזה. זה היה כדור שרוב האנשים לא מצליחים לעקוב אחריו עם העיניים, ובא זהבי ושותל אותו עם הרגליים. "אלוהים נגע בערן, כמו שאתם יודעים", הכריז מאמן בית"ר מנחם קורצקי, כמו שאנחנו יודעים. וזה כנראה הגול הכי יפה שערן זהבי כבש בחייו.

כאילו חסרים לו פיקים.

עוד באותו נושא

זהבי פתח, אצילי סגר: 1:1 בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
שאלתי את שרן ייני אם הוא מרגיש בירידה בחדות, בפוקוס, במספרים. ?אני שומר על ממוצע טוב של 0 שערים?, צחק הקפטן. ?אבל לא - אני לא מרגיש שום ירידה בחדות?

בית"ר ירושלים היתה הקבוצה היחידה מולה לא כבש בעונה שעברה. אז הנה, צ'ק. זהבי כבש אתמול במשחק ליגה מספר 16 ברציפות - 15 אם מורידים את הדרבי שפוצץ. ההתאחדות לא מחשיבה את השער ההוא, אבל זהבי עד כדי כך לוהט, שגם במשחק שנגמר ב-0:0 הוא הצליח לכבוש. והראש חושב, מתי יעצור? ומתי המנהלת תתערב? אולי תמציא איזה חוק רוסי נגדו? כי זה כבר לא מצחיק ולא הוגן. 16 משחקים רצופים. 15, נו, 15. זה עדיין לא הוגן. מאז אפריל לא נעצר. אבל מכבי תל אביב כן, ולא בפעם הראשונה העונה.

פאקו והצהובים יכולים להמשיך ולהתחמק מהעניין הזה, אבל התלות הזו מוגזמת מדי. הם יכולים לשלוף את הדוגמאות של מסי ורונאלדו כמה שהם רוצים, אבל זה לא אותו סיפור. נכון, לכל קבוצה כמעט יש מספר 1 בלתי מעורער, אבל יש גם סגן, ומספר 3, וכן הלאה. במכבי תל אביב הנוכחית יש את ערן זהבי, טיפה טל בן חיים וזהו. אין אף כוכב ששומר על יציבות, אין מי שייתן את האקסטרה. אין באמת מספר 2, לא כרגע. זהבי כבש 14 שערי ליגה, והבא בתור - טב"ח, עם 4, והוא בכלל סופר שישה מחזורי בצורת.

כי זו כבר לא שאלה של 'מה יקרה אם?'. זו עובדה. מכבי תל אביב מאבדת נקודות כי אין על מי לבנות זולת זהבי. גם אתמול, לא במשחק מבריק שלו, הוא סיפק שער מרהיב, ושם זה נגמר. 60% משערי הקבוצה בליגה של מכבי הם תוצרתו, ולא נראה שיש מישהו שלוקח את העסק עליו כשפחות הולך.

פאקו, בחליפה שרק הוא יכול, ניסה שוב לעדן: "היו לנו עוד הזדמנויות, פגענו במשקוף שלוש פעמים. לא היינו קלינים בשליש האחרון, המסירה האחרונה לא היתה שם". שאלתי האם חוסר הקליניות, לדבריו, זו בעיה רגעית או שזו פשוט עובדה - מי שלא זהבי, לא קליני? "פריצה הראה שהוא יעיל", ענה אייסטרן. "טל הראה שהוא יודע לכבוש, ברק בדש כבש שלושה שערים כבר… אולי אין לנו מספיק גולים מהקשרים", הסכים להודות.

אבל פרט לזהבי, החדות של מכבי נמצאת בדעיכה. שאלתי את שרן ייני אם הוא מרגיש בירידה בחדות, בפוקוס, במספרים. "אני שומר על ממוצע טוב של 0 שערים", צחק הקפטן. "אבל לא", הוסיף האיש והזקן שאוטוטו הארדן, "אני לא מרגיש שום ירידה בחדות".

עובדה - רק 1:1, מול קבוצה ששווה חמישית מהאלופה. רק גול של זהבי וזהו. וכשזה מתחבר לסיבוב שבו האלופה הפסידה לשתי יריבותיה לצלחת, זה משמעותי. מכבי תל אביב כמובן שלא הולכת לשום מקום, אבל משחקים כמו זה של אתמול צריכים להדליק כמה נורות. אם מכבי רוצה למתג את זהבי כדבר הכי טוב שהיה כאן, זכותה. זהבי בטוח ייהנה מכך, ולאליפות בארץ זה כבר הספיק. אבל אם המטרה הגדולה היא אירופה, ריצה מכובדת בליגת האלופות - זה לא יספיק. כל עוד יש רק ערן זהבי אחד, מכבי תל אביב תישאר אימפריה ישראלית, וזהו. יודעים מה, במצב הנוכחי של קרית שמונה והפועל באר שבע, זה עלול שלא להספיק גם לכאן.

שחקן מכבי תל אביב, נוסא איגייבור. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, נוסא איגייבור/ברני ארדוב

נוסא איגייבור התיישב על התחת בתוספת הזמן, ולא קם. שחקני מכבי, בהגדרה, לא מוציאים כדור במקרה ששחקן יריב נופל מרגליו. טוב היו עושים לו היו מוציאים כדור הפעם, שכן היה מדובר בשחקן שלהם. "זה היה נאיבי", אמר פאקו. "היו לנו שתי הזדמנויות להוציא את הכדור החוצה ולעזור לנוסא, וחבל להפסיד נקודות על טעות מטופשות כזו".

אצילי שאג כמו גדול, קורצקי והז'קט דפקו 'יש' מהסרטים, והנמר הבית"רי כמעט הפך לטלה מרוב דוחק בטריבונה החוגגת. איגייבור, שגם כך מרכז סביבו את מירב האש לאחרונה, קיבל את כל החצים מבית. הוא קם, פשט את החולצה בעצבים, ובדרך למנהרה לא יכול היה לשתוק יותר אל מול כ-20 מגדפים. הוא צרח והניף אצבע משולשת, עד שנעצר על ידי אנשי המועדון.

שעה עברה, והנה הוא אחרי מקלחת, אבל העיניים עדיין רטובות.
"צריך להוציא את הגזענות מהכדורגל", אמר. "…הם צעקו לי 'שחור'… זו הדרך הכי טובה להגיב לאוהדים כאלה. אני בכלל לא בטוח שהם אוהדי מכבי. אני לא מכיר אותם, ולא ראיתי מה לבשו… החזרתי להם את מה שמגיע להם".

?אעמוד לדין? על מה? על התעללות שעברתי על בסיס גזעני? למה שהם יקראו לי שחור ויראו אצבע משולשת? זה בולשיט?

נפגעת? הוא נשאל, וענה: "בטח. כולנו משחקים את המשחק הזה, למה הם עושים את זה דווקא לי? למה לא לשחקנים אחרים? אני מרגיש שבכלל שאני שחור הם עשו לי את זה. אז התעצבנתי, והחזרתי להם. זה לא צריך להיות בכדורגל. גם בברצלונה מפסידים, גם מדריד. אז הפסדנו, באמת. אם אתם אוהדים שלנו, אתם צריכים לתמוך בנו כל הדרך", אמר, והעיניים אדומות. "אעמוד לדין? על מה? על התעללות שעברתי על בסיס גזעני? למה שהם יקראו לי שחור ויראו אצבע משולשת? זה בולשיט".

נראה שחלק מאוהדי מכבי לא מרוצים מהיכולת שלך, אמרתי. אתה בטוח שזו רק גזענות? "לא אכפת לי אם אנשים מאושרים או לא. מעניין אותי רק אם המאמן או ג'ורדי מרוצים ממני. אם הם מרוצים, מה עוד צריך? לא אהרוג את עצמי".

רק ראיתי ולא שמעתי מה צעקו לעבר הניגרי ומה צעק בחזרה, אבל בכלל לא בטוח שהתיק שלו מול האוהדים הצהובים, שהולך ותופח, מתבסס רק על גזענות. ועכשיו הוא פתח תיק גם מול בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. רק זה היה חסר לו.

שחקן בית"ר ירושלים, עומר אצילי. ברני ארדוב
שחקן בית"ר ירושלים, עומר אצילי/ברני ארדוב

בדיעבד, הטקטיקה של קורצקי עבדה מצוין. במציאות, גם הוא הודה: "זה הלך לקראת תבוסה של 3:0 או לגנוב גול". בית"ר פתחה טוב וסיימה טוב (בוריס קליימן היה נהדר), ובין לבין היתה אפורה מדי ונאיבית מדי. זה באמת היה יכול ללכת ל-3:0, וזה גם אולי יהיה לקח לקורצקי ושחקניו. האמינו בעצמכם קצת יותר.

כי הסגל של בית"ר באמת צעיר ומבטיח (מחמאות גנריות לשלומי אזולאי), ועם קצת שפשוף וכוונון הכול יכול לקרות בשנים הבאות. אבל בשביל זה הירושלמים צריכים קצת יציבות, קצת אמונה ובעיקר - להתייחס לכל יריבה כאילו היא מכבי תל אביב, ולהתייחס למכבי תל אביב כאילו היא עוד יריבה. בינתיים בית"ר נותנת יותר מדי כבוד לשלוש הגדולות ופחות מדי כבוד לכל השאר (לא הפסידה למכבי, ק"ש וב"ש; הפסידה להפועל חיפה, בני סכנין ומכבי פתח תקוה). התוצאה - מקום טוב באמצע. וביחס לסגל הבית"רי, המקום הזה ממש לא טוב.

משוגעים על ספורט? הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

orenjos@walla.co.il

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully