וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל

14.9.2002 / 21:52

אם מישהו חשב שדחיית הליגה תביא עימה איזשהו שינוי, באו שלוש הגדולות והוכיחו שכלום כנראה לא חדש. חיפה הביסה את כפ"ס, התל אביביות ניצחו את הפתח תקוואיות. בית"ר ונתניה נפרדו בתיקו 1:1, כמו גם ב"ש מול ראשל"צ ואשדוד מול בני יהודה

המחזור הראשון שפתח את עונת ליגת העל לשנת 2002/2003 לא ייזכר בזכות הפתיחה המאוחרת שלו, לא בזכות התבוסה של כ"ס, לא בזכות הכמעט קאמ-בק של הפועל פ"ת, לא בזכות הופעת הבכורה המאכזבת של ליאור אסולין בליגת העל, אפילו לא בזכות האדום המוצדק מאד שספג טל בן-חיים - המוזמן הטרי לנבחרת ומי שנחשב לשחקן הגון. הוא ייחשב רק בזכות דבר אחד - השבת שלפני המשחק ההיסטורי של קבוצה ישראלית בליגת האלופות.

לאחר איחורים, דחיות, מזמוזים ושטויות, ליגת העל יצאה סוף סוף לדרך. המחזור נפתח ביום שישי באשדוד, שם העולה החדשה בני יהודה הצליחה להשיג נקודה ראשונה בליגה, לאחר ששתי הקבוצות נפרדו בתיקו 1:1. במשחק המרכזי של המחזור פתחה האלופה את המסע לעבר כתר שלישי ברציפות, כשהביסה את העולה החדשה מכפר סבא 0:5 לקראת הנסיעה למנצ'סטר יונייטד.

סגנית האלופה, הפועל תל אביב, ניצחה בקושי את הפועל פתח תקווה 2:3 לאחר שכבר הובילה 0:3, ואילו יריבתה העירונית לא התקשתה במיוחד עם עשרה שחקנים מול המכבים מאם המושבות בנצחון 2:4. עירוני ראשל"צ שהתארחה אצל הפועל באר שבע נפרדה ממנה בתיקו 1:1. את משחקי המחזור השלימו בית"ר ירושלים ומכבי נתניה, שנפרדו גם הם בתיקו 1:1 במגרש הקופסה של עיר היהלומים. במחזור הזה לא היה משחק ביום שני עקב יום כיפור, הנופל באותו יום.

מ.ס. אשדוד - בני יהודה 1:1

במשחק הראשון של ליגת העל העונה נפרדו העולה החדשה בני יהודה, ומפתיעת העונה שעברה, מ.ס אשדוד בתיקו 1:1. הסיפור הגדול לפני המשחק היה המגרש, ובסופו של דבר אישרה המשטרה לקיים את המשחק באשדוד. דוד רביבו כבש את השער הראשון של העונה, כשבדקה ה-36 העלה את אשדוד ליתרון. מנור חסן, הרכש החדש של בני יהודה, הישווה את התוצאה בדקה ה-49, והעניק לבני יהודה נקודה ראשונה בליגת העל.

עירוני ראשל"צ - הפועל ב"ש 1:1

אחרי שהפסיד במהלך הקיץ בקרבות נגד יוסי בניון ונגד סנטאנדר, קיווה אלי זינו לנחול קצת יותר הצלחה על המגרש. השנה שעברה, שנת השיבה של המועדון המפואר לליגה הבכירה, הייתה מוצלחת למדי. בעירוני ראשל"צ הבלגאן הוא דרך חיים, ועל דרכה של הקבוצה משפיע בעיקר העסקן העירוני התורן.

חיים חג'ג' העלה את המקומיים ליתרון כבר לאחר 4 דקות לאחר מסירה משי הולצמן שהשאירה אותו לבד מול השער. שוקי נגר השווה לבאר-שבע בדקה ה-37 מנגיחה לאחר בעיטה חופשית. חלוקת נקודות צודקת בין שתי הקבוצות.

הפועל פתח תקווה - הפועל תל אביב 3:2

בשנים האחרונות נהגה הפועל פ"ת למלא את תפקיד הסוס השחור של טרום העונה. אבל ברגע שהחלה העונה התברר שמהאורווה בפ"ת לא תצא אליפות, ואפילו לא קרוב לזה. הפועל תל אביב מצדה רצתה להוכיח שהיא עדיין מהווה מתחרה שווה לירוקים, ולשם כך היא היתה חייבת פתיחת עונה טובה שתציב אותה בעמדה לנצל את העייפות האירופית של הירוקים לקראת נובמבר.

48 שניות בלבד מהפתיחה וגאבור הולמאי כבר מצא את הרשת בפתיחה מהממת של הפועל ת"א. בדקה ה-29 פיני בללי העלה כבר את הפועל ל-0:2 בשער מדהים מ-30 מטר. סלים טועמה כבש את השלישי לזכות הפועל בדקה ה-44.

במחצית השניה פתח תקווה כבר נראית אחרת. יוסי רוזן צימצם ל-3:1 בדקה ה-51 וחמש דקות אח"כ כבש שוב וקבע 3:2. פ"ת המשיכה ללחוץ וכמעט הצליחה להשוות אך הפועל ת"א ידעה לשמור על היתרון ולסיים בנצחון חשוב לקראת המפגש מול קראנטן.

מכבי חיפה - הפועל כפר סבא 0:5

למקרה שתהיתם, לא נמאס להם. הירוקים בהחלט רעבים לעוד תואר, שלישי ברציפות, שיוכיח שהם יותר מיוסי בניון - שיוכיח שהם אחת האימפריות הגדולות בתולדות הכדורגל הישראלי. הירוקים עומדים להתמודד עם אתגר שכמוהו לא ראתה קבוצה ישראלית - לו"ז אירופי שוחק.

אבל השלב הזה עדיין לא הגיע כך שכפר סבא לא אמורה ליהנות ממזל כזה. אלון מזרחי ניסה לפתוח את המסע לעבר השיא (חסרים לו 19 כיבושים כדי לעבור את עודד מכנס ככובש הפורה בתולדות הליגה הבכירה בישראל), ומכבי חיפה תנסה לחמם מנועים כדי להגיע לאולד טראפורד בכושר משחק כלשהו.

דקה 11 וכבר חיפה עלתה ליתרון ראשון משער בכורה של הניגרי אג'יפור. יניב קטן הכפיל את היתרון בדקה ה-28. ג'ובאני רוסו כבש את השלישי לזכות חיפה בדקה ה-37. את המחצית השניה פתחה חיפה בבליץ מדהים ותוך שניות כבשה את הרביעי. יעקובו בישל לרוסו שנותר לבדו מול השער. בדקה ה-51 עלתה חיפה כבר ליתרון 0:5 מפנדל של יעקובו.

מכבי תל אביב - מכבי פתח תקווה 2:4

ניר קלינגר יכול לחייך. לצהובים מתל אביב נמאס לחכות. האוהדים בצהוב רוצים אליפות. שני גביעים רצופים זה נחמד, אבל אם הם יצטרכו להסתפק בשלישי במקום אליפות, שום דבר לא יגרום למשקה הנמזג מתוכו להיות טעים.

הקבוצה של משפחת לוזון, לעומת זאת, רצתה להמשיך בקיום ההזוי שלה - קבוצה המנוהלת בצורה טובה למדי דווקא, אבל חסרת כל קיום בשטח מעבר לקשרים המשפחתיים. אבל הלוזונים הצליחו איפה שבית"ר ירושלים הגדולה נכשלה, והביאו את ליאור אסולין המוכשר, שקיבל בשבת הזדמנות ראשונה להוכיח שהוא שווה את כל הדיבורים סביבו.

כל זה, כאמור, לא הספיק לפ"ת. מכבי ת"א עלתה ליתרון ראשון בדקה ה-36 משער של ראובן עובד. דקה לפני כן הורחק טל בן חיים לאחר עבירה גסה. בפתיחת המחצית השניה העלה ברוך דגו את ת"א ל-0:2 ואלי ביון השלים שלישיה בדקה ה-79. מכבי פ"ת ניסתה לעשות משהו ולחזור למשחק. עומר גולן צימק ל-1:3 בדקה ה-81 אולם גולדברג שוב כבש לת"א בדקה ה-89. את תוצאת המשחק, 2:4, קבע קובי רפואה בדקה ה-90.

מכבי נתניה - בית"ר ירושלים 1:1

מה מבשלים לנו השנה בטדי? הבעלים מאיר פניג'ל הצליח להעמיד תקציב הממקם את בית"ר בצמרת. קוביקה, מיקי עטיה והשחקנים הזרים אמורים לתת הצגות, ואם יהיה שקט תעשייתי אז אולי יוכלו הצהובים-שחורים להתברג בצמרת הגבוהה באמת. גם נתניה רוצה לחדש ימיה כקדם, ולהתחיל לנוע לעבר מה שהיא רואה כמקומה הטבעי - הצמרת. כישרונות לא חסרים, בעיקר מבקיע השער לנתניה, כפיר צוקול הצעיר.

בית"ר ירושלים פתחה מצויין והקשר הצעיר משה ביטון העלה את בית"ר ליתרון בדקה ה-25 לאחר שקיבל מסירה מצויינת מכפיר אדרי. עם פתיחת המחצית השניה חזרה נתניה למשחק. כפיר צוקול השווה למקומיים לאחר מסירה גאומית של ראובן עטר שהשאיר אותו לבד מול קורנפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully