וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: ארבעה גמרים, שלושה שיאים, אבל איפה השידור?

7.12.2014 / 21:00

הנבחרת הישראלית סיימה את התחרות בקטאר עם עמידה בציפיות, דוד גמבורג היה כוכב המשלחת, אבל מה שבעיקר ייזכר הוא העובדה שבישראל כמעט ולא ניתן היה לראות את האליפות. קאופמן: "עם ישראל הפסיד הצגה גדולה"

דוד גמבורג שחיין ישראלי. GettyImages
הפתעת התחרות בפן הישראלי. דוד גמבורג/GettyImages

אליפות העולם בבריכות קצרות הגיעה הערב (ראשון) לסיומה, והמשלחת המצומצמת ששלחה ישראל לתחרות בקטאר עמדה בציפיות. אמנם אף ישראלי לא עמד הפודיום, אבל ערב היציאה לתחרות הבהיר מאמן הנבחרת, ליאוניד קאופמן, כי זכייה במדליה היא לא ריאלית. למעשה אף אחד מהישראלים לא היה קרוב לזכייה, אבל כל אחד מחמשת השחיינים סיפק לפחות נקודת ציון חיובית אחת בתחרות, כשבסך הכול נרשמו ארבע הופעות בגמר, שמונה הופעות בחצי הגמר ושלושה שיאי ישראל.

דוד גמבורג סיים אחרון בגמר 200 מטר גב

שיא ישראלי ומקום 8 לטומרקין ב-200 מעורב, מקום 7 לעברי בגמר 100 מעורב

אליפות העולם: גל נבו אחרון בגמר 400 מעורב אישי, גמר לעברי

עמית עברי שחיינית. מגד גוזני
סיימה ללא שיא ישראלי. עמית עברי/מגד גוזני

אחרי אליפות אירופה המאכזבת שחוו השחיינים הישראלים בברלין, התקבלה בצוות המקצועי החלטה לשלוח הפעם משלחת מצומצמת כשרק הבכירים נשלחו לקטאר. במספרים מדובר בחמישה שחיינים לעומת 12, בעיקר לנוכח דרגת הקושי הגבוהה יותר והעובדה שלא כל השחיינים, כמו יונתן קופלב, מתמחים בבריכות קצרות. את ההישג הכי משמעותי עבור המשלחת רשם דוד גמבורג, אם תרצו כוכב המשלחת, כאשר השחיין הצעיר המבטיח שהיה אחראי על שבירה של שני שיאים, העפיל לגמר ב-200 גב שבו סיים אחרון (במוקדמות סיים עם התוצאה הרביעית בטיבה) וב-100 גב סיים 11 בחצי הגמר אחרי שמחק את השיא הישראלי שהיה שייך לגיא ברנע.

עמית עברי, שממשיכה להתקדם מתחרות מטרה אחת לשנייה, התייצבה אמנם רק לגמר אחד ב-100 מעורב אישי שבו היא סיימה שביעית (59.17 שניות), אבל העפילה גם לחצי הגמר ב-50 חזה שבו היא סיימה במקום ה-15. יעקב טומרקין רשם שיפור של 51 מאיות בשיא הישראלי ב-200 מעורב, תוצאה שסידרה לו הופעה בגמר, אבל ההמשך מבחינתו היה מעט מאכזב עם מקום שמיני. בחצי המרחק הוא נעצר בחצי הגמר וסיים במקום ה-15.

שני השחיינים שהכי היה מעניין לעקוב אחריהם היו גל נבו וגיא ברנע, זאת בשל ההחלטה שלהם לפני כחודשיים לבצע שינוי בתוכנית האימונים ולהיפרד מהמאמן ליאוניד קאופמן. אלא שבבריכה לא ניתן היה לראות שהשינוי גרם לשיפור משמעותי ביכולת שלהם, אם כי השינוי הזה יימדד רק לאורך זמן. ברנע לא רשם אף הופעה בגמר, אבל העפיל לחצי הגמר ב-50 וב-100 גב. נבו העפיל לגמר ב-400 מעורב אישי, אבל סיים אחרון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
- יעקב טומרקין שחיין ישראלי. AP
השתפר מאליפות אירופה. יעקב טומרקין/AP

"מבחינת השגת היעדים, השחיינים עמדו בציפיות", מסביר ליאוניד קאופמן, מאמן הנבחרת, בראיון לוואלה! ספורט. "מבחינתנו היה חשוב שנופיע בכל הצגת ערב, ולא רק במוקדמות, ובזה עמדנו מכיוון שכולם חוץ מגל נבו היו לפחות פעמיים בכל ערב. אין פה משלחת אחת שעשתה כזה הישג מבחינת אחוזי הצלחה בכל 180 המדינות שהגיעו לכאן. שלחנו חמישה שחיינים, וארבעה מהם העפילו לחצאי גמר וגמר".

על ההחלטה לשלוח הפעם משלחת מצומצמת אמר קאופמן: "זו רמה אחרת של תחרות לעומת אליפות אירופה, רמת הקושי היא גבוהה פי שלושה בערך ולכאן היו יכולים להגיע הכי טובים וכאלה שמתמחים בבריכות קצרות". קאופמן גם התייחס לנושא הבטחוני ולייצוג בקטאר ואמר: "לא הרגשנו כאן משהו שונה לעומת תחרויות אחרות פרט לדבר קטנים, כמו למשל שנמנענו מלהניף את דגל ישראל באיזור העיסויים או ביציע כאשר שחיינים שלנו הופיעו בחצי גמר ובגמר. ניתנה לנו הנחיה לא לנפנף בדגל והתבקשנו לשמור על זה".

אחת האכזבות בעיקר בצד הישראלי הייתה העובדה שהתחרות לא שודרה בישראל על אף העובדה שערוץ 1 החזיק בזכויות. קאופמן בטוח: "אני חושב שעם ישראל הפסיד הצגה גדולה. למה לא היו שידורים? אני לא נכנס לזה, אבל באיזה ענף אולימפי יש ארבעה ישראלים שמגיעים לארבעה גמרים? זה לא דבר של מה בכך". ומה הלאה? התחרות הגדולה הבאה תתקיים בארץ ב-18 עד ה-21 באפריל. אגב, כבר מה-1 במרץ 2015 ניתן יהיה לקבוע קריטריון אולימפי. בקיץ מחכה לשחיינים אליפות העולם ב-2 באוגוסט בקאזאן, שבה ינסו השחיינים לרשום עוד מקפצה לקראת המאני טיים.

גל נבו שחיין ישראלי. Clive Rose, GettyImages
גמר שלישי ברציפות באליפות העולם. גל נבו/GettyImages, Clive Rose

סיכום הופעות הישראלים:

עמית עברי - לא נהנתה מתחרות גדולה, אבל המשיכה להוכיח שבארץ אין לה מתחרות גם אם היא לא שברה הפעם שום שיא ישראלי כפי שהתרגלנו

גל נבו – פעם שלישית ברציפות שהוא מעפיל לגמר באליפות העולם, אבל ינסה לנצל את השינוי שביצע כדי להגיע לגבהים חדשים

יעקב טומרקין – אין ספק שהוא חתום על ההשתפרות הגדולה מאליפות אירופה לאליפות העולם. הצטיין במקצועות המעורב וימשיך להתמקד בהם בחודשים הבאים

גיא ברנע – הוותק עושה את שלו, ועם הניסיון הגיעו שתי הופעות בחצי הגמר. זו הרמה האמיתית שלו בבריכות קצרות בעולם ועל כן הוא עמד בציפיות

דוד גמבורג – ההפתעה הגדולה של התחרות. היחיד שהעפיל לגמר אולימפי באליפות אירופה הוכיח שגם באליפות העולם יש לו מה למכור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully