וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתנגדויות: חיפה תארח את אליפות העולם בשיט בדגם 470

7.12.2014 / 14:35

למרות הקולות באירופה למנוע מהעיר לארח את התחרות היוקרתית בעקבות "צוק איתן" המנהלת העולמית של הדגם התכנסה והחליטה להחזיר את האילפות שתתקיים באוקטובר 2015 לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבלו קל"ב. נויה בר-עם ורימון שושן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורה חיובית לענף השיט בישראל: אליפו העולם בדגם 470 תתקיים בחיפה אחרי שהמנהלת העולמית של הדגם שהתכנסה היום (ראשון) לדיון מיוחד החזירה את קיום האליפות לישראל. כזכור, לאחר מבצע "צוק איתן" התגברו הקולות באירופה להחרמה וביטול אליפות העולם בשיט. בעקבות הדברים, איגוד השיט ועיריית חיפה שלחו באופן בהול נציגים לאוסטריה בסוף השבוע האחרון על מנת לנסות ולשכנע לקיים את התחרות בארץ. התחרות תתקיים בחודש אוקטובר 2015.

במהלך אותה ישיבה ביקשו מספר מדינות החברות במנהלת למנוע את קיום האליפות בישראל על רקע האירועים הבטחוניים שהתרחשו באיזור בשנה האחרונה. מדובר באליפות יוקרתית במיוחד שכן היא אליפות העולם האחרונה לפני ריו, מה שאומר שבאליפות הזו ייקבעו מרבית השייטים שייצגו את מדינותיהם באולימפיאדה. ההערכות מדברות על כך שכ-500 סירות ישתתפו בתחרות.

אגב, אין זו הפעם הראשונה שחיפה מארחת את האליפות: בשנת 1988 התקיימה בחיפה אליפות העולם באותו דגם, שנה לאחר מכן נערכה אליפות העולם בגלשני מיסטראל, בשנת 1990 התקיים שבוע השייט הבינלאומי לסירות מכל הדגמים, בשנת 1996 התקיימה אליפות עולם בגלשני מיסטראל, ב-2010 נערכה אליפות העולם בדגם 420 ובימים אלה נשלמות ההכנות לאירוח אליפות העולם בדגם לייזר לאחר שגם הוועד העולמי אישר את קיום התחרות בחיפה ואף קבע כי מעתה תתקיים אליפות העולם מדי שנה בעיר בחודש דצמבר.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בירך על ההחלטה, ואמר: "זה רק הגיוני שלא ניתן לקולות קיצוניים מאירופה לנהל את העיר הכי שפויה במזרח התיכון. זה המקום היחידי בעולם בו מתקיים שלום מלא בין ערבים ויהודים כבר מעל ל-110 שנים ולא יטיפו לנו מוסר בנושא. אני מברך על ההחלטה האמיצה של הארגון הלאומי ומבטיח שנארח בצורה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully