וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא הקשבתם? הכישלון הידוע מראש של מינדאוגאס קאלונאס

6.12.2014 / 7:00

בן ארצו קיאנסקאס אמר שהוא לא יודע להתנהג, ויצמן הזהיר שהוא בליין, אבל בהפועל חיפה לא הקשיבו. רק אחרי שחרש את הפאבים בקריות, רב עם שחקנים וזילזל בכולם, בהפועל חיפה החליטו לסיים את הרומן עם מינדאוגאס קאלונאס. הבלוג של שלמה וייס

one
הוא שחקן מצוין", פתח קיאנסקאס את השיחה ונדמה היה שבנתניה כבר החלו לפנטז על ההגעה של הליטאי למתחם האימונים החדש, "אבל יש הרבה מקומות שהתלוננו על המקצוענות שלו

מינדאוגאס קאלונאס בכלל היה אמור להגיע בקיץ למכבי נתניה. בקיץ, חיפשו הצהובים קשר איכותי שישדרג את הסגל, יעשה את ההבדל וישלים את ערן לוי. יוסי מזרחי ראה דיסקים של עשרות שחקנים ואחד צד את עיניו. קשר נבחרת ליטא. המאמן החליט להעמיק את הבדיקה וגורם במועדון התקשר לבלם הפועל חיפה, טאדאס קיאנסקאס, כדי לשמוע ממנו חוות דעת על בן ארצו. "הוא שחקן מצוין", פתח קיאנסקאס את השיחה ונדמה היה שבנתניה כבר החלו לפנטז על ההגעה של הליטאי למתחם האימונים החדש, "אבל יש הרבה מקומות שהתלוננו על המקצוענות שלו. הוא כישרוני מאוד, אבל לעיתים לא מתנהג כפי שצריך להתנהג". בנתניה המשיכה בבדיקה ושמעו שוב ושוב את אותם הדברים: כל מקום בו היה בקריירה קאלונאס עזב ולא בגלל התנהגותו ולא בגלל הפן המקצועי. חוות הדעת הללו הספיקו למזרחי לקבוע חד משמעית שהוא אינו מעוניין בשחקן.

כמה שבועות לאחר מכן ראה ראובן עטר דיסק של שחקן שהוצע לו והתלהב דווקא משחק אחר. 20 דקות צפייה הספיקו למאמן להרים טלפון לסוכן, להבין שהשחקן שתפס את עיניו הוא קאלונאס ולהחליט שהוא רוצה לצרפו בכל מחיר. גם בהפועל חיפה עשו בירורים. הפעם עם עידן ויצמן, ששיחק עם הליטאי באזרבייג'אן. הדברים שאמר ויצמן לראשי האדומים היו ברוח הדברים שאמר קיאנסקאס לאנשי נתניה. גם ויצמן טען שמדובר בשחקן שיש לו הרבה ברגליים, אבל אוהב את החיים הטובים ומשקיע לא מעט בבילויים על חשבון ההשקעה במגרש. רק שבניגוד לנתניה, בחיפה החליטו ללכת על זה והתוצאות היו בהתאם. השבוע, הרומן צפוי להגיע לסיומו. סיפור על כישלון ידוע מראש.

מינדאוגאס קאלונאס שחקן הפועל חיפה חוגג. קובי אליהו
רגעים בודדים של אושר. קאלונאס בגביע הטוטו/קובי אליהו
הקשר, כך טוענים חבריו לקבוצה, החל להתנהג בצורה לא מכובדת גם באימונים כשכל מסירה לא טובה של אחד מהשחקנים לוותה בצעקות ובתנועות ידיים

קאלונאס, 30, עבר הרבה קבוצות בקריירה. דינמו מוסקבה, רובין קאזאן ובראגה בצעירותו, אחר כך נדד בין לטביה, רוסיה, מלטה, אוקראינה פולין ואזרבייג'אן. תקופה קצרה בכל מקום. מאז ינואר 2013 עבר הליטאי שלוש קבוצות שונות באזרבייג'אן. הוא כיכב על המגרש, אבל הוא הרבה להתעסק בשטויות באימונים ולא התנהג במקצוענות מה שגרם למאמניו לוותר עליו בקלות. אבל עטר, אחד שיודע להתמודד עם טיפוסים קשים, היה בטוח שיוכל ליישר את השחקן וקאלונאס נחת בארץ. ההתחלה נראתה מבטיחה. הוא הצטיין באימונים ובגביע הטוטו, כשרבים במועדון כבר הכריזו על ההגעה של הליטאי כדבר הכי טוב שקרה לאדומים בקיץ. אלא שמהר מאוד החלו להגיע דיווחים על מעלליו של הקשר בברים שונים בקריות. בדיוק שכפי שויצמן וקיאנסקאס חזו.

בתחילה קיבלו ראשי חיפה ידיעות על כך שקאלונאס מבלה לא מעט בפאבים בקריות ופה ושם שותה כוסית או שתיים. בקבוצה ניסו להתעלם, אבל ערב המשחק הביתי נגד מ.ס אשדוד במחזור השני (2:0), השמועות הפכו לבעיות של ממש כשקאלונאס נצפה מבלה עד השעות הקטנות של הלילה. הקשר הוזמן לשיחה והכחיש: "עזבתי בחצות ולא שתיתי כלל". בחיפה האמינו והשחקן המשיך בשלו. "זו הייתה הטעות הגדולה של המועדון", קובע שחקן בקבוצה בשיחה עם וואלה! ספורט. "ברגע הראשון היה צריך לחתוך ולהבהיר את הדברים. לא יכול להיות שיש תמונות של שחקן מבלה לפני משחק ואף אחד לא עושה כלום חוץ מקצת נו נו נו".

קאלונאס הבטיח להתיישר ולהתמקד במה שקורה על המגרש. וכשזה קרה, צצו בעיה חדשה – החיבור החברתי שלו בתוך הקבוצה. הקשר, כך טוענים חבריו לקבוצה, החל להתנהג בצורה לא מכובדת גם באימונים כשכל מסירה לא טובה של אחד מהשחקנים לוותה בצעקות ובתנועות ידיים מצידו מה שגרם לאנטגוניזם גדול כנגדו. "אף אחד לא מזיל דמעה כשמתברר עכשיו שהוא כנראה יעזוב", מסביר שחקן אחר באדום. "מההתחלה הוא התנהג לא יפה לשחקנים. באחד האימונים הוא התעמת אפילו עם קיאנסקאס שדאג לו ועוד ניסה להפוך אותו למקובל. אחר כך הוא רב גם עם סטיבן כהן אחרי משחק ולמרות שדווקא שם הוא לא היה אשם היה ברור לכולם שהשחקנים כבר מעדיפים שהוא לא יהיה חלק מאיתנו".

במקביל לבעיות עם החברים קאלונאס שבר את הכלים שוב כשיצא למשחקי נבחרת ליטא בחודש אוקטובר, אך לא חזר בזמן לא הודיע לאף אחד בקבוצה היכן הוא. אחרי חיפושים של יממה הוא יצר קשר והסביר שהדרכון שלו נגנב. כשנחת בארץ באיחור של מספר ימים, קאלונאס נשאל מדוע לא יצר קשר מיד והסביר שלא רק הדרכון נגנב אלא כל החפצים האישיים. "בוא נגיד שלא כולם האמינו לגרסה הזו אם נהיה עדינים בלשוננו", קובע גורם בחיפה. "אבל החלטנו לקנוס אותו בסכום משמעותי וגם להצמיד אליו אנשים שלנו שיישרו, אותו אבל כנראה שבגיל הזה כבר אי אפשר לשנות בן אדם".

ראובן עטר מאמן הפועל חיפה. מגד גוזני
אי אפשר לשנות בן אדם. עטר/מגד גוזני

ואכן קאלונאס לא השתנה, היחס לשחקנים המשיך להיות זהה וביום שלישי האחרון הוא שבר את הכלים שוב כשהוחלף במשחק מול הפועל רעננה ונסע ישירות הביתה. למחרת, הגדיל ולא הגיע כלל לאימון. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. כעת עטר הוציא אותו מהתוכניות המקצועיות וגם הבעלים המתון יואב כץ כבר מוכן לשלוח את הליטאי הביתה, אם הקשר לא יעשה זאת לפני כן בעצמו. "קאלונאס רוצה לסגור את הדברים. גם הוא כבר מבין שכנראה הוא לא ימשיך", מסביר אחד הבודדים בהפועל חיפה שנמצא עם השחקן בקשר. "אני לא אתפלא אם הוא פתאום יחליט לעזוב את ישראל מבלי להודיע. כולם רוצים לסיים את הסיפור - גם הוא וגם הקבוצה".

קאלונאס לא רוצה לדבר עד אשר ייסגרו הדברים. לסביבתו הוא כבר הבטיח: "אחרי שאני אסגור הכול, אני אספר את הגרסה שלי". והפועל חיפה? היא תצטרך למצוא בינואר קשר זר אחר שיעזור לה במאבקי התחתית אחרי שהפסידה לא מעט כסף, רק בגלל שהתעקשה לא להקשיב.

עוד באותו נושא

19:15: הפועל חיפה תצליח להדהים בבאר שבע?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully