וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה בבלגרד ושמרה על סיכוי לעלות שלב

3.12.2014 / 20:36

רבע שלישי מצוין (16:27) אפשר לאדומים לברוח בדרך ל-64:83 קריטי על פרטיזן, שמשאיר לה סיכוי תיאורטי להעפיל לשלב הבא. ג'ונס (16) וקיצ'ן (15) בלטו, פרנקו: "מאוד גאה בניצחון הזה"

שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
סוף סוף הצגה באירופה. ירושלים חוגגת/מגד גוזני

הפועל ירושלים סוף סוף הופיעה למשחק יורוקאפ, ושמרה על סיכוייה להעפיל לשלב הבא. הקבוצה של דני פרנקו השיגה הערב (רביעי) את ניצחונה השני העונה באירופה, כשהביסה את פרטיזן בלגרד 64:81 בסרביה ושיפרה מאזנה ל-6:2. שני משחקים נותרו כעת לירושלים עד סיום שלב הבתים הראשון - בבית מול פלוישט ובחוץ מול ריטאס וילנה, וכדי לעלות היא תהיה חייבת לנצח את שניהם (את פלוישט מעל 9 נקודות) ולקוות שהרומנים יפסידו פעמיים - גם בבירה הישראלית, וגם לפרטיזן, שכבר איבדה סיכוי לעלות.

הפתיחה דווקא לא היתה פשוטה כלל. האדומים לא הצליחו להסתדר עם מילאן מצ'באן, שעשה ככל העולה על רוחו במחצית הראשונה, אותה סיים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים. ברייסי רייט וג'וזף ג'ונס הצליחו להחזיק את האורחת בתמונה, ואז, רבע שלישי של 16:27 בניצוחם של רייט, ג'ונס, דרווין קיצ'ן ואליהו, אפשר לירושלמים מרווח ביטחון אותו הגדילו בצורה נהדרת עד הסיום, כשברבע האחרון הראה גם פופס מנסה בונסו ניצוצות (9 נקודות מתוך ה-11 שלו הגיעו ברבע המכריע). אז נכון, גם הערב הקבוצה של פרנקו חיכתה עד הרבע השלישי כדי לקלוע את השלשה הראשונה שלה (וסיימה עם 4 מ-15 ל-3), אבל השורה התחתונה היא שקובעת. ובשורה התחתונה, עם הגנה מצוינת והרבה מאוד אופי, הפועל ירושלים עדיין בחיים.

"אני מאוד גאה במאמץ שהשחקנים עשו היום ובניצחון במקום הזה שכל כך קשה לשחק בו, באווירה מטורפת כמו שהייתה פה היום", אמר דני פרנקו בסיום. "זו לא פעם ראשונה השנה שהקבוצה שלנו מגיעה למשחק גדול באווירה כזאת ויודעת לבוא נכון. כל עוד שיש סיכוי, אפילו מינימלי, אנחנו נילחם על הסיכוי הזה כמו שאנחנו נלחמים בכל שבוע, כמו שידענו לבוא אחרי הפסדים ולנצח ביום ראשון. צריך להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהגיע ביום ראשון ולנצח גם את המשחק בליגה".

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. מגד גוזני
זה עדיין אפשרי. פרנקו/מגד גוזני

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה עם דרווין קיצ'ן, ברייסי רייט, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וזף ג'ונס, וראתה כיצד מלאן מצ'באן, שלא שיחק במשחק הראשון בין הקבוצות, קולע את שש הנקודות הראשונות. ואניה מרינקוביץ' קבע 6:10 למארחת, אך רייט וג'ונס נכנסו לעניינים והעניקו לאדומים יתרון ראשון - 12:13. פופס מנסה בונסו עלה לדקות בכורה, ואת הרבע הראשון סיימה ירושלים ביתרון 14:15.

בפתיחת הרבע השני עלתה פרטיזן ל-16:21, מצ'באן המשיך לעשות כעולה על רוחו, אלא שרייט עצר את הסחף וקבע 23:24 לירושלים. ג'ונס עשה את העבודה מהעונשין, ונקודות ראשונות של יותם הלפרין העלו את האורחת ל-29:31. מצ'באן השווה, נדנדת הסלים נמשכה, ובמחצית הראה לוח התוצאות 35:37 לפרטיזן, כשאקס מכבי תל אביב קלע 18 נקודות והוריד 8 ריבאונדים. רייט (10 נקודות) וג'ונס (9) הוליכו את ירושלים, שסיימה את המחצית הראשונה עם 0 מ-7 ל-3.

את הרבע השלישי פתחה ירושלים מצוין, כשקיצ'ן, אליהו וג'ונס הריצו אותה ל-2:13 בדרך ליתרון 42:48. קיצ'ן צלף שלשה ראשונה של האדומים במשחק, בשעה טובה ומוצלחת, ארבע דקות לסיום הרבע, סמית' קבע 49:55 במתפרצת, גפני הצטרף לחגיגה עם דאנק גדול והלפרין כבר קבע יתרון שיא של 51:62, לפני שמצ'באן קלע על הבאזר ובסיום הרבע השלישי זה 53:62 לירושלמים.

קיצ'ן פתח את הרבע המכריע עם השלשה השנייה שלו במשחק וקבע 53:65. מנסה בונסו התכבד בשלשה חשובה גם כן, ושש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 57:69. בהתקפה הבאה ראינו את המהלך היפה של המשחק - אלי-אופ של הלפרין לרכש החדש שלו, ולאחר מכן הלפרין צלף מחוץ לקשת וקבע 59:78 ענק. זה נגמר ב-64:83 מרשים מאוד לירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן. מגד גוזני
משחק מצוין שלו. קיצ'ן/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'וזף ג'ונס 16, דרווין קיצ'ן 15, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים, ברייסי רייט 14, פופס מנסה בונסו 11 (3 מ-9 ל-2), 5 ריבאונדים, 2 חסימות ו-2 חטיפות, יותם הלפרין 9 (1 מ-5 ל-3), דונטה סמית' 8, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ליאור אליהו 6, טוני גפני 4.

בלטו בפרטיזן בלגרד: מילאן מצ'באן 26 (10 מ-13 ל-2), 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 איבודים, מיכאילו אנדריץ' 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully