וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר גולן: "עשר שנים בנו כאן טלאי על טלאי. העונה עשינו 'סטופ'"

2.12.2014 / 7:00

מכבי פתח תקוה כבר חמישית, המנהל המקצועי מסביר בראיון מה הסוד העונה, מדבר על הצעירים ועל התהליך שעובר המועדון ומשווה לדור הקודם. בן שמעון? "רוצים שיישאר כאן במשך שנים"

one

החתמת רן בן שמעון במכבי פתח תקוה בתחילת העונה יצרה ציפיות גבוהות מהאיש שגדל במועדון. עומר גולן לקח את תפקיד המנהל המקצועי, ייטב לוזון קיבל את משרת העוזר, אבל אז הכל התרסק. ההגנה לא הפסיקה לספוג, בן שמעון נשמע מיואש, אבל במחזורים האחרונים הוא שינה את המערך, ייצב את ההגנה, ופתאום, אחרי הניצחון אמש (שני) 2:3 על בית"ר ירושלים, פתח תקוה כבר במקום החמישי.

מהרגע בו עזב את תפקיד יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון מעורב יותר ויותר בקבוצה. בינתיים הוא עדיין לא מעוניין בתפקיד רשמי, אבל מכהן כחבר הנהלה לכל דבר ועניין, ומייעץ גם בנוגע לשינויים שעובר המועדון הזה, שניצל ברגע האחרון מירידה ללאומית בעונה שעברה.

רן בן שמעון מאמן מכבי פתח תקוה (שמאל) עם עומר גולן מנהל מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
ביצעו שינוי גדול. עומר גולן עם רן בן שמעון/מגד גוזני

בראיון ראשון מאז תחילת העונה, גולן מסביר את המהפכה הגדולה שמתרחשת בשבועות האחרונים – יותר צעירים בהרכב, ושיטה חדשה שכוללת שלושה בלמים. "בתחילת העונה, בנינו משהו אבל לא ידענו מה ייצא", משחזר גולן. "אבל בנינו קבוצה לטווח יותר ארוך. אם אני מסתכל עשר שנים אחורה, בכל עונה בנינו במכבי פתח תקוה טלאי על טלאי, כדי לגמור את העונה ואז לחשוב על העונה הבאה. העונה החלטנו לשים לזה סוף, כדי שיזכיר את הימים הטובים שהיו למועדון הזה. החלטנו להריץ שלד צעיר שירוץ תקופה מסויימת, במטרה שנעבור את העונה הזאת בשלום, ובעונה הבאה נסתכל קדימה, גבוה יותר".

פתחתם עם 16 כדורים ברשת בחמישה מחזורים. הקבוצה התרסקה. ומאז אתם כמעט לא סופגים.

"פתחנו את העונה לא כל כך טוב, אבל עשינו שינויים טקטיים בעמדות מסוימות. זה נכון שייצבנו את ההגנה, אבל פגענו קצת בהתקפה. זה חלק משכר הלימוד העונה. הקבוצה לומדת להכיר את רן. אנחנו מחפשים איזון".

מה חסר כדי להפוך את מכבי פתח תקוה לקבוצה מרתיעה? כדי לחזור לימים של גיא לוזון?

"חסר לנו להבין את השיטה הזאת, לשחק עם שלושה בלמים מצריך תאום אדיר, הבנה של משחק. מכבי פתח תקוה לא עבדה עליו במשך השנים. לוקח זמן להכיר את השיטה, את היתרונות והחסרונות. השחקנים מגדילים ראש, עושים דברים יפים ואנחנו שמחים על כך. יש הרבה מקום לשיפור, אבל אנחנו לא נחים. מה שיפה זה שהצעירים האלה רעבים להצליח".

עוד באותו נושא

מכבי פתח תקוה ניצחה את בית"ר ירושלים 2:3 בטדי

לכתבה המלאה
גיא לוזון. GettyImages
מתי מכבי פתח תקוה תחזור לימים שלו? לוזון/GettyImages

דנינו, אלבז, פרץ. זה דור העתיד? אתה מזהה בנוער את עומר גולן הבא? את גנון ועמאר הבאים שייצבו את ההגנה לאורך שנים?

"אתה מזכיר שמות כמו גנון, מגמאדוב ועמר, אבל אני לא חושב שתחזור תקופה כזאת שבה תהיה רביעייה כזאת בהגנה. יש שחקנים טובים. דימוב שיחק ברמות הגבוהות בבולגריה, עומר דנינו גדל בנבחרות. גם תומר אלבז כבר שחקן מנוסה. הגנה ברמה הזאת צריכה ביטחון ושקט רק הזמן יגיד אם זה יצליח. תראה, הצעירים זה זכות הקיום שלנו, כי מכבי פתח תקוה היא לא קבוצה שברוכה בכספים. אז הרבה משאבים מושקעים בנוער. אני שמח שדנינו לוקח את מה שנתנו לו כמו גבר, ניתן לו את הצ'אנס העונה. זה ילד עם ראש על הכתפיים. אני מזהה כמה דנינואים וכמה שחקנים מהסוג של עוז פרץ בילדים, אבל כדי להיות שחקן בוגרים צריך לעבור תהליכים. זה לא רק יכולת, אלא הרצון ללמוד. ויש כמה כאלה".

אתם כבר במקום החמישי, עברתם את מכבי חיפה. מישהו באמת מאמין שהסגל הזה יכול להגיע לאירופה? לפלייאוף עליון?

"המיקום זה דבר נחמד, אבל ראית את מכבי חיפה – שני ניצחונות ופתאום הם עלו למעלה. כל הליגה צפופה. צריך לדעת מה אתה רוצה, ואנחנו רוצים יציבות ביכולת של השחקנים. אנחנו מאמינים בהם, שיגיעו רחוק. יהיו קשיים בדרך. צריך להבין, יש כאן שחקנים שבשנה הראשונה שלהם מתמודדים עם תהליך, עם דברים כאלה. אנחנו הגב שלהם".

רן בן שמעון יאמן במכבי פתח תקוה לטווח הארוך?

"רן גדל פה, הוא בא לעבוד ויודע במה הוא יכול להצליח ומה הוא מסוגל להוציא ממה שיש. אני מקווה שהוא ישאר המון שנים. אנחנו מתחילים איזו דרך ורוצים שהוא יסיים אותה בצורה הטובה ביותר. אני לא יום בכדורגל, הכל יכול לקרות, לא עוד שבוע או שבועיים, אלא מחר. בגדול, ברור שאנחנו בונים עליו לשנים הבאות".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים. קובי אליהו
דור העתיד כבר כאן? שחקני פתח תקוה חוגגים/קובי אליהו

הרצג צפוי לעזוב. קבהא: "ניצחון מדהים"

בחזרה למגרש. הישיבה בענייני הרכש שהייתה אמורה להתקיים בסוף השבוע נדחתה ותתקיים לאחר הדרבי ביום שני הבא. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, הנטיה כרגע היא להיפרד מאיבן הרצג ולהביא בלם או קשר במקומו. ביום חמישי תארח הקבוצה את מ.ס אשדוד, כשלרשות בן שמעון יעמוד בריאן חרסיסיץ'. עדיין לא ברור האם בן בן יאיר או קוסטדין אזורוב, שמעמדם נפגע, יבקשו לעזוב.

מרואן קבהא סיכם את הניצחון אתמול: "זה היה ניצחון מדהים, ניצחון של עבודה קשה. הינו צריכים את זה, ידענו שבית"ר עם 11 נקודות ואם הם מנצחים הם עוברים אותנו. לא היינו טובים, אבל הכי חשוב היה לקחת את שלוש הנקודות. בבית"ר יכולים לומר מה שהם רוצים, אני מתעסק בקבוצה שלי. לקחנו נקודות יקרות". על השאלה מדוע הקבוצה הלכה אחורה אחרי שהובילה אמר: "זה קורה לנו בכל המשחקים שבהם הובלנו, שאנחנו הולכים אחורה. זה לא טוב. אחרי השער השני, אם לא היינו סופגים, היינו גומרים אותם. הקהל התחיל להיות נגדם. חבל שספגנו והחזרנו אותם למשחק. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק. לא מסתכלים על פלייאוף עליון או תחתון. בסוף נדבר גם על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully