וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני סנט לואיס עלו עם ידיים מונפות כמחאה, המשטרה זועמת

1.12.2014 / 9:23

חמישה משחקני הראמס נכנסו למגרש לפני המשחק נגד אוקלנד כשהם מרימים את הידיים, זכר לאירועי פרגוסון האלימים. במשטרה המקומית דורשים כעת: "שהליגה והקבוצה יענישו אותם"

שחקני סנט לואיס ראמס עולים למגרש עם ידיים מונפות כמחאה. AP
המחאה שעוררה סערה. שחקני הראמס עולים למגרש/AP

כמו בכל יום ראשון, מחזור מרתק עבר על ליגת ה-NFL, אבל את מירב העניין משך דווקא המשחק הפחות חשוב, בין סנט לואיס לאוקלנד, שהסתיים ב-0:52 מוחץ לראמס. עוד לפני המשחק, ראשי המארחת ערכו דיון עם המשטרה המקומית לגבי אפשרויות אבטחת המשחק במקרה שהמהומות בפרגוסון, הרחוקה מהאצטדיון רבע שעת נסיעה בלבד, יפרצו שוב.

בסופו של דבר, קיום המשחק התאפשר ולפני פתיחתו, חמישה משחקני סנט לואיס עוררו שערורייה גדולה. ג'ראד קוק, קני בריט, סטדמן ביילי, כריס גיבנס וטייבון אוסטין יצאו כולם יחד מחדר ההלבשה בדרך אל כר הדשא בידיים מורמות, מחווה למחאה המתחוללת בפרגוסון ובכלל, בקרב שחורים רבים בארצות הברית, מאז נורה למוות הנער מייקל בראון על ידי השוטר המקומי דארן ווילסון בתשיעי באוגוסט.

"החלטנו שאנחנו רוצים לעשות משהו", אמר קוק, "היינו מאוד עסוקים, אז לא יכולנו להגיע לפרגוסון וגם די מסוכן שם ואף אחד מאיתנו לא רוצה להיקלע למשהו. אז רצינו להראות שאנחנו מכבדים את האנשים שמוחים ואת אלה שעושים עבודה נהדרת בכל רחבי העולם".

השחקנים הבטיחו שהם יגיעו לפרגוסון והבהירו שהם לא לוקחים צד כלשהו, רק מביעים את דעתם על המצב. מי שממש לא אהבה את ההתנהגות הזו היא משטרת סנט לואיס, שהוציאה הודעה רשמית בה נאמר: "המשטרה קוראת להענשת השחקנים המעורבים באקט הזה ולהתנצלות רשמית מצד הראמס וה-NFL".

אחד ממפקדי המשטרה הבכירים אמר בזעם: "אני רוצה להזכיר לליגה ולשחקנים שמי שקונה את המוצרים שלהם אלה לא הבריונים ששורפים בניינים כרגע. אלה שוטרים והאנשים הטובים של סנט לואיס ושל מקומות אחרים. מישהו צריך להגיב למה שהשחקנים עשו ואם לא הליגה או הראמס, אנחנו השוטרים כבר נדע מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully