וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-מכבי פתח תקוה: "אל תתייחסו לביקורת בתקשורת"

מנחם קורצקי ניסה להרגיע את שחקני הקבוצה מהבירה לפני המפגש מול המלאבסים: "נצטרך לשחק חכם וסבלני". רן בן שמעון עשוי לשחרר שני שחקנים כבר בינואר (ב', 20:00, ספ' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

מפגשים בליגה הראשונה: 91. בית"ר ניצחה בדיוק פי 2 משחקים ממכבי פ"ת, 46 מול 23. עוד 22 משחקים נגמרו בתיקו.

זה יהיה המשחק ה-50 בין הקבוצות כשבית"ר ירושלים מארחת. עד עכשיו היא מובילה 10-28 בניצחונות ויש עוד 11 תוצאות תיקו.

בית"ר ירושלים עם חמישה ניצחונות רצופים על מכבי פ"ת.

מכבי פ"ת לא ניצחה את בית"ר ירושלים מאז ינואר 2011, אז עשתה את זה עם 0-2 בטדי. מאז היא השיגה תיקו אחד (0-0) ואת חמשת ההפסדים הרצופים.

רן בן שמעון אימן בחמישה משחקי חוץ נגד בית"ר ירושלים ומעולם לא ניצח. יותר מזה: הקבוצות שלו מעולם לא כבשו בחוץ נגד בית"ר (שלושה הפסדים של 1-0, פעמיים 0-0).

אם יקרה משהו מדהים ובית"ר תספוג ארבעה שערים (קצת לא סביר לאור ממוצע השערים במשחקיה) – היא תציין 1600 שערי חובה מאז עלתה לליגה הראשונה ב-1955.

מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ימשיך לחייך? קורצקי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות:

בית"ר ירושלים:

בית"ר ירושלים ערכה את האימון המסכם שלה היום. הצוות המקצועי ערך לאורך כל השבוע שיחות אישיות עם שחקנים על מנת לחזק אותם לאחר שני הפסדים רצופים להפועל חיפה וסכנין. בשיחות אמר קורצקי לשחקנים: "זה שאנחנו משחקים טוב זה לא מספיק, אם לא נדע להיות רעים וקילרים מול קבוצות שבאות לסגור לא נוכל להתרומם".

בנוגע להרכב הקבוצה, באימון אתמול תירגל המאמן שני שינויים ביחס למשחק נגד בני סכנין בדוחא. עומר נחמני ואיציק כהן שולבו במקום של דני פרדה וזרקו קוראץ', כאשר בחלק מהאימון תורגלה שיטה של 4-4-2 עם שני שחקני התקפה. נראה כי רק לאחר אימון היום ולקראת המשחק יחליט המאמן באופן סופי, כאשר גם תומר סוויסה נמצא בתמונת ההרכב. זרקו קוראץ' עשוי לרדת לספסל אך עדיין לא נתקבלה החלטה סופית בעניין. מי שלא ישחק הוא אופיר קריאף, שעדיין סובל מכאבים בברך וצפוי לחזור לאימונים מלאים בשבוע הקרוב.

באסיפה לקראת המשחק אמר המאמן מנחם קורצקי לשחקנים: "אל תתייחסו לביקורות בתקשורת ולדברים מסביב. אנחנו קבוצה טובה וחזקה ואני מאמין שכבר מחר נגד מכבי פתח תקוה נצא לדרך חדשה. פתח תקוה יבואו לסגור לפחות בחלק הראשון של המשחק ונצטרך לשחק חכם וסבלני ולא להיגרר ללחץ מיותר". במידה וערעור בית"ר בנוגע לעונש הרדיוס לא יתקבל תארח הקבוצה את הפועל פתח תקוה ביום חמישי הקרוב באיצטדיון בנתניה.

מכבי פתח תקוה:

התיקו במחזור שעבר נגד הפועל עכו העלה את הקבוצה של רן בן שמעון, לפחות זמנית, למקום החמישי. במועדון קיבלו תיאבון ולאחר שני המשחקים שצפויים לקבוצה בשני בטדי ומול אשדוד בחמישי, אמורה להיערך פגישה שבה יוחלט היכן תתחזק הקבוצה בחודש ינואר. בן שמעון מרוצה מהסגל הנוכחי שלו, אבל שוקל אפשרות להחליף את הבלם איבן הרצג. הקרואטי לא יפתח בהרכב שכולל שלושה בלמים, ועשוי להיות מוחלף בחודש ינואר. גם הקשר בן בן יאיר עשוי לעזוב לאחר שעבר לקבוצה הקיץ בהשאלה ממכבי תל אביב. בן יאיר הגיע על תקן שחקן הרכב, אבל מאז חל שינוי במעמדו בקבוצה. בן שמעון רוצה לצרף בלם זר וחלוץ. קשר יגיע רק במקרה שבן יאיר או שחקן אחר יעזוב.

בשבת הקרין המאמן וידאו של המשחק מול עכו, ושם דגש על טעויות במשחק ההתקפה. על פי האימונים השבוע, נראה שדור אלו וקוסטדין אזורוב יודחו מההרכב. נאור פסר יחזור לעמדת המגן השמאלי, דדי בן דיין ימשיך כבלם ואילו גיא מלמד ישחק כחלוץ על חשבונו של בריאן חרסיסיץ' שהורחק במחזור הקודם. "יחד עם הדרבי ביום שלישי, אלו שלושה משחקים חשובים שיקבעו לאן פני הקבוצה. תוצאה טובה בשני המשחקים הקרובים תביא אלפים לדרבי, אבל הראש כרגע רק במשחק מחר", אמרו שחקנים בקבוצה.

נקודת המפתח שעליה מנסה בן שמעון לשמור במשחקים האחרונים היא משחק ההגנה. "ספגנו 16 שערים בחמישה משחקים, קצב של מאה גולים בערך בעונה. מאז שרן עבר לשחק עם שלושה בלמים, ספגנו גול בארבעה משחקים. השינוי הוא קיצוני מאוד", הסביר אחד השחקנים. שחקני הקבוצה קיבלו את משכורות חודש אוקטובר, ובכך שמו במועדון סוף לעיכוב של כשבועיים.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
איבן הרצג שחקן מכבי פתח תקוה. יוסי ציפקיס
יתחלף? איבן הרצג/יוסי ציפקיס

יעמדו למבחן:

בית"ר ירושלים: איציק כהן

לפני חודשיים הוא היה במו"מ עם מעבר לבני יהודה אך זה נפל והוא היה מחוץ לתכניות של קורצקי. כהן נלחם על מקומו והמאמן החזיר אותו לרוטציה כמחליף ומחר בהרכב הפותח. איציק כהן חייב לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים כי אף אחד לא מבטיח לא שתהיה עוד אחד כל כך מהר.

מכבי פתח תקוה: דדי בן דיין

השינוי שעבר מגן מכבי פתח תקוה במחזור האחרון מלמד כמה חשיבה יש מאחורי כל מהלך. בן דיין מצטיין העונה במשחק ההגנה שלו, ולבן שמעון היה חשוב להוסיף עוד מימד של ניסיון לבלמים, שעד לפני ארבעה מחזורים רעדו בכל פעם שכדור הוגבה לרחבה. בן דיין מצליח להוסיף העונה למכבי פתח תקוה את המימד שהיה חסר לה – הרבה ניסיון מאחור, ושחקן שיינווט את השחקנים הצעירים כאחד. נגד בית"ר ירושלים בטדי, התפקוד שלו משמעותי הרבה יותר לקבוצה.

דדי בן דיין שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
מצטיין במשחק ההגנה שלו. דדי בן דיין/ניב אהרונסון

הרכבי הקבוצות

שופט: דניאל בר נתן
אצטדיון: טדי
קהל: 5000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully