וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאסיו פרננדס: "כשזהבי לא משחק מרגישים את זה. אצלנו לא משנה מי משחק"

24.11.2014 / 14:10

אחרי שנה וחצי בקרית שמונה, קאסיו פרננדס בטוח שהוא נמצא במועדון גדול ("חייבת להיות הצעה יוצאת דופן כדי שאעזוב"), מסביר את ההבדל בין ישראל לסין (ולמה סטנוייביץ' הצליח שם ונכשל פה) ולא מפחד ממכבי תל אביב ("בבית אני תמיד פייבוריט"). ראיון עם ברזילאי לא שגרתי

one
"אף אחד לא מפחד מהמילה אליפות ואנחנו מדברים על זה בינינו, אבל אנחנו צריכים להיות מפוקסים ושקטים"

בתקציר: ה-1:3 של קרית שמונה על הפועל פתח תקוה, במסגרתו קאסיו פרננדס כבש

קאסיו פרננדס לא מפחד מהמילה אליפות. "זה לא פחד. למדנו מטעויות. אחרי המשחק הראשון מול דינמו מוסקבה כבר דיברו מה יקרה אם ננצח את דינמו. אסור לחשוב יותר מדי רחוק כי אז אתה שוכח את ההווה. אף אחד לא מפחד מהמילה אליפות ואנחנו מדברים על זה בינינו, אבל אנחנו צריכים להיות מפוקסים ושקטים. כשנהיה יותר קרובים לסוף, תשמע אותנו מדברים על זה גם בתקשורת".

אין יותר מתאים מהבלם הברזילאי, שנמצא בישראל כשנה וחצי, לסמל ולהסביר את התופעה שנקראת עירוני קרית שמונה. שם לא גדול, עבודה שקטה ותוצאות שאי אפשר להתווכח איתן. רגע לפני המפגש בין המוליכה לסגניתה ("לא משחק העונה") התיישב פרננדס לשיחה עם וואלה! ספורט על החיבור המדהים עם האנשים בצפון, ההבדל בין ישראל וסין ובין קרית שמונה ומכבי תל אביב, העתיד של רועי קהת והילדים של בכר, סוד ההצלחה, סודות מחדר ההלבשה וגם האכזבה מהקהל המקומי. ראיון נטול פוזות.

20:50, ערוץ 1: עירוני קרית שמונה מול מכבי תל אביב

כל הכרטיסים למשחק אזלו, בקרית שמונה מאמינים בכוחם

כך הפך גל אלברמן לבאנקר של מכבי תל אביב בקישור

קאסיו פרננדס שחקן עירוני קרית שמונה נוגח לרשת. מגד גוזני
חיבור מדהים עם האנשים בצפון. קאסיו פרננדס/מגד גוזני
"התחתנתי כבר בגיל 19 והחלטתי שזו שגרת החיים שלי, להיות שקט, להיות איש משפחה. אני נהנה מהחיים, אבל תמיד ביחד עם המשפחה"

ספר לנו מי זה קאסיו פרננדס?

"הייתי צעיר מאוד כשעזבתי את ברזיל לאירופה, אז למדתי הרבה דברים במהלך הקריירה שלי. בגיל 18 כבר עזבתי לקפריסין ואני מאמין שזה עזר לי כי באירופה משחקים יותר טקטי והדרישות מהשחקנים יותר רציניות. בברזיל הקטע הוא ליהנות מהמשחק. אי אפשר להשוות בין הכדורגל הברזילאי לאירופאי. זה שונה לגמרי".

מתגעגע לשחק רק כדי ליהנות?

"אני לא חושב שזה פשוט יותר או קל יותר שם. בסך הכול, אתה חייב ליהנות ממה שאתה עושה, אבל אתה חייב להיות אחראי גם. אני אוהב מאוד את מה שאני עושה".

כולם אומרים שאתה לא ברזילאי אמתי מבחינת האופי.

"אולי זה בגלל שעזבתי באמת בגיל צעיר מאוד לאירופה. התחתנתי כבר בגיל 19 והחלטתי שזו שגרת החיים שלי, להיות שקט, להיות איש משפחה. אני נהנה מהחיים, אבל תמיד ביחד עם המשפחה".

ספר לנו קצת על הליגה בסין.

"הכדורגל בסין מתחיל להתפתח. הם מביאים הרבה שמות גדולים כמו ניקולה אנלקה ודידייה דרוגבה ועוד שחקנים גדולים. לכל מועדון שם יש שחקן אחד בעל שם עולמי לפחות, אבל הבעיה שם שאפשר לשתף רק שלושה זרים אז אי אפשר לבנות קבוצה מדהימה או ליגה מדהימה".

הליגה שם טובה מישראל?

"הטכניקה וצורת המשחק הטקטית הרבה יותר טובות כאן בישראל, אבל שם המשחק הרבה יותר מהיר וזורם".

בסין אלכסנדר סטנוייביץ' הצליח מאוד וכאן בישראל הוא עד כה נכשל. אתה יכול להבין למה?

"השחקנים הסינים כולם כמעט באותה רמה ואז אם אתה מביא שלושה זרים טובים משמעותית אתה מעל הליגה וזה מה שגרם לו להצליח כי הזרים עשו את ההבדל".

למה לא נשארת שם?

"הייתי קרוב לסיביר והיה מאוד קר. סין גם גדולה מאוד וטיילתי הרבה בדרכים מה שגרם לכך שהמשפחה שלי נשארה לבד. לא הסתדרתי עם המנטליות ועם העובדה שהם לא מדברים אנגלית, היה קשה לחיות שם מבחינת המנטליות ועם צורת החיים ולמרות שהיה לי שם חוזה יפה מאוד לעונה נוספת, החלטתי שאני חייב לחתוך ולעזוב. כסף הוא לא הכול בחיים ולכן החלטתי לעזוב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
"השחקנים הסינים כולם כמעט באותה רמה ואז אם אתה מביא שלושה זרים טובים משמעותית אתה מעל הליגה וזה מה שגרם לו להצליח כי הזרים עשו את ההבדל". סטנוייביץ'/ניב אהרונסון
"אני תמיד חושב שבבית שלי אני הפייבוריט. אני אומר לשחקנים תמיד שזה הבית שלנו ואסור לתת לאף אחד להיכנס לבית שלנו ולקחת לנו את הלחם, אבל כדי להוכיח את זה נצטרך לעבוד קשה מאוד".

הכרת את עירוני קרית שמונה לפני שהגעת לכאן?

"האמת שלא. אבל אחרי ששיחקתי בסין הגיעה ההזדמנות ובדקתי את המועדון. דיברתי עם אשתי ובדקתי את כל הדברים מסביב. ההצעה הייתה טובה ורציתי להגיע".

העובדה שקרית שמונה לקחה אליפות גרמה לך לחשוב שאתה מגיע למועדון בסדר גודל של מכבי תל אביב?

"כשבדקתי ראיתי שהם לקחו אליפות, אבל הבנתי שהעיר קטנה ושזה לא מועדון הכי גדול בארץ. למרות שידעתי שזה לא מועדון גדול בכל הנוגע לאוהדים או לתקציב, היום אני יכול להגיד לך שמבחינת קבוצה, מבחינה מקצועית והתנאים אני נמצא במועדון מהגדולים בישראל שלא נופל משום מועדון אחר".

כולם קוראים למפגש עם מכבי תל אביב משחק העונה.

"בעונה יש כמה משחקים חשובים מאוד וזה אחד מהם. אני לא חושב שזה משחק העונה כי העונה רק התחילה, אבל זה משחק חשוב מאוד ללא ספק. אנחנו משחקים נגד הקבוצה הגדולה בישראל ואני מאמין שיהיה משחק פנטסטי. זה משחק שכל שחקן מחכה לו".

בבית אפשר להגיד שאתם פייבוריטים?

"בבית שלנו אנחנו משחקים מצוין וגם בשנה שעברה לא הפסדנו להם בבית. אני חושב שזה משחק ללא פייבוריטית. הסיכויים הם 50:50".

אבל תיקו לא יספק אתכם.

אם תנצחו את המשחק זו תהיה הצהרה לקראת המשך העונה?

"אני חושב שכבר הראינו לכולם עוד לפני המשחק שאנחנו פה ושאנחנו ניאבק על האליפות. אם תשאל אותי אם אני מאמין שאנחנו יכולים להיות אלופים אענה לך שבוודאי שכן. המטרה שלי היא תמיד להיות אלוף ולקחת כמה שיותר תארים. אם ננצח את המשחק, נהיה בעמדה טובה מאוד וכמובן שזה יבהיר עוד יותר לכולם שאנחנו חזקים. תהיה לנו מקדמה טובה עליהם, אבל לא נהיה עדיין פייבוריטים לאליפות. הראינו כבר מאמצע העונה שעברה שאנחנו קבוצה חזקה ומאוחדת. אנשים מדברים כל הזמן על מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, הפועל באר שבע, אבל אנחנו מראים כל הזמן לכולם: 'היי אנחנו פה'".

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
"היום אני יכול להגיד לך שמבחינת קבוצה, מבחינה מקצועית והתנאים אני נמצא במועדון מהגדולים בישראל שלא נופל משום מועדון אחר"/אדריאן הרבשטיין
אני מעדיף קבוצה שהיא שווה כמונו מאשר קבוצה שיש לה כוכב אחד מעל כולם. אין לי בעיה עם ערן והוא השחקן הכי טוב בארץ ללא ספק, אבל אני מעדיף קבוצה מאשר כוכב"

נחזור אחורה. בגביע הטוטו נראיתם לא טוב בתור קבוצה וגם אתה באופן אישי לא הרשמת.

"התחלנו טוב נגד דינמו מוסקבה, אבל בהחלט לא היינו טובים בתחילת העונה והרגשנו שאנחנו לא משחקים את הכדורגל שאנחנו יכולים לשחק. כשהתחלנו את הליגה אמרנו שאין לנו את גביע הטוטו ושאין לנו את הליגה האירופאית ונשארה רק הליגה אז הגיע הזמן שנשחק כמו שאנחנו יודעים. ברק אימן אותנו בצורה נהדרת ונתן לנו את כל הכלים ואני שמח שהוכחנו את זה".

אפילו אחרי המשחק מול אשדוד זה היה נראה שאתם לא קרית שמונה של עונה שעברה.

"אחרי המשחק מול אשדוד ישבנו בחדר ההלבשה ודיברנו השחקנים שהמצב חייב להשתנות. יש הרבה שחקנים צעירים ויש כמה שיותר מבוגרים מהילדים שנותנים מהניסיון שלהם ואמרנו: 'הגיע הזמן להראות שאנחנו כאן'. זה באמת קרה".

אם משווים את השחקנים שלכם למכבי תל אביב מה היתרונות שלכם?

"האחדות בקבוצה שלנו. אנחנו קבוצה, אין לנו כוכב אחד שהוא מעל כולם. במכבי תל אביב יש שחקנים נהדרים, אבל יש להם את ערן זהבי שהוא מעל שאר השחקנים וברגע שהוא לא משחק מרגישים את זה. אצלנו לא משנה מי משחק הרמה היא זהה".

אז כקבוצה הם לא טובים ממכם?

"ברמה האינדיבידאולית יש להם שחקנים יותר טובים, אבל כקבוצה אני חושב שאנחנו באותה רמה".

ומה אתה מעדיף – קבוצתיות או סופרסטאר?

"אני מעדיף קבוצה שהיא שווה כמונו מאשר קבוצה שיש לה כוכב אחד מעל כולם. אין לי בעיה עם ערן והוא השחקן הכי טוב בארץ ללא ספק, אבל אני מעדיף קבוצה מאשר כוכב".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי (במרכז). קובי אליהו
"ברמה האינדיבידאולית יש להם שחקנים יותר טובים, אבל כקבוצה אני חושב שאנחנו באותה רמה". זהבי ומכבי תל אביב/קובי אליהו
"עברתי את השלב שאני מתלהב רק מאוהדים וממגרשים מלאים. כרגע אני רוצה להתמקד בלהשיג תארים"

מה סוד הקסם של קרית שמונה?

"הצורה שהמועדון עובד. אותו קו מחשבה ואותו ראש. כשאתה תמיד עובד בדרך זהה, קל יותר להצליח".

אולי גם בגלל שהתקשורת לא מגיעה אליכם.

"יכול להיות, אבל שחקן צריך להתמודד עם לחץ של תקשורת. גם בסין עיתונאים תמיד התקשרו ותמיד רצו לדעת. אפילו אחרי ארבעה ניצחונות אם עשינו תיקו כולם דיברו על משבר. נכון שיש לנו יותר שקט לעבוד, אבל כדי להיות ברמה הגבוהה צריך לדעת להתמודד גם עם לחץ".

מה אתה מעדיף?

"אני קודם כל מעדיף להיות בקבוצות הגדולות. אני לא אוהב באופן אישי להתראיין ולהיות במרכז העניינים אז אני מעדיף שקט מסביב, אבל לא שקט במגרש. במגרש אני רוצה שיהיה עליי תמיד לחץ לנצח ולחץ של קבוצות גדולות".

אז אתה חושב על הקבוצות הגדולות בישראל?

"אני בטח לא פוסל כלום. אבל בשנה שעברה אמרו לי שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יגיעו ויציעו לי חוזה בגלל העונה הטובה אז אני אומר שוב מה שאמרתי אז: 'חייבת להיות הצעה יוצאת דופן כדי שאעזוב את קרית שמונה'. עברתי את השלב שאני מתלהב רק מאוהדים וממגרשים מלאים. כרגע אני רוצה להתמקד בלהשיג תארים ולעבוד קשה וכמובן שהכי חשובה המשפחה שלי".

דיברת על קהל, הקהל שלכם לא מגיע למשחקים.

"קראתי שיהיו יותר אוהדים של מכבי תל אביב מאשר אוהדים שלנו ואני לא מבין את זה. אנחנו עיר קטנה ואני אומר: 'תבואו לתמוך בנו, אנחנו מקום ראשון'. זו תחושה טובה לשחקנים. לא ברור למה זה המצב. הייתי מאוכזב לשמוע שהקהל שלהם ישלוט ביציעים".

מי תנצח?

"אני מאמין שאנחנו".

אוהדי עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"אנחנו עיר קטנה ואני אומר: 'תבואו לתמוך בנו, אנחנו מקום ראשון'. זו תחושה טובה לשחקנים. לא ברור למה זה המצב. הייתי מאוכזב לשמוע שהקהל שלהם ישלוט ביציעים"/אדריאן הרבשטיין
"הבן שלי בן 6 והוא סבל כבר יותר מדי כי בחמש שנים עברנו שלוש מדינות אז מעכשיו אני חושב על הטובה שלו. כסף זה לא הכול. אמרתי לכם הבן שלי ישראלי כבר, הוא מדבר פורטוגזית עם מבטא ישראלי"

נבחרת ישראל תעלה ליורו?

"ראיתי את המשחק האחרון וישראל שיחקה מצוין. אני לא יודע להשוות למה שהיה כאן לפני כן, אבל אני חושב שיש נבחרת טובה מאוד לישראל".

מה אתה חושב על השחקן הישראלי?

"יש שחקנים טובים, שצריכים לצאת יותר לאירופה כמו שעשו למשל עומר דמארי, טל בן חיים וליאור רפאלוב. באירופה הם יחוו דברים שונים וזה יעזור להם".

יש מישהו מהילדים של קרית שמונה שיכול להצליח מאוד באירופה?

"יש לנו שחקנים פנטסטיים, הכול תלוי במה יכניסו להם לראש. הכוונה היא שהם לא השיגו עוד כלום, אם הם יחשבו שהם השיגו משהו, הם יעצרו. ואם כל הזמן הם ירצו להשתפר, הם יהיו ברמה גבוהה מאוד. רועי קהת, אופיר מזרחי, אחמד עאבד, עאהד עזאם והצעירים האחרים אלו שחקנים שיכולים לשחק בכל ליגה באירופה. אני לא אומר בטופ של הטופ, אבל בהחלט בכל ליגה באירופה ולהצליח שם".

ומה איתך?

"אני תמיד רוצה להשיג את הטוב ביותר. אם תהיה לי הצעה זהה מהליגה האנגלית או מישראל אני לא בטוח שאעבור כי אמרתי לך שאני מרגיש בישראל נוח מאוד".

זה נשמע קצת לא אמתי.

" אני לא כל כך מבוגר זה נכון. אני רק בן 27, אבל חייב להעניק יציבות למשפחה שלי. הבן שלי בן 6 והוא סבל כבר יותר מדי כי בחמש שנים עברנו שלוש מדינות אז מעכשיו אני חושב על הטובה שלו. כסף זה לא הכול. אמרתי לכם הבן שלי ישראלי כבר, הוא מדבר פורטוגזית עם מבטא ישראלי".

אתה חושב על אפשרות של התאזרחות והצטרפות שלך לנבחרת ישראל?

"כבר שמעתי את האפשרות הזאת מאנשים וזה כבוד בשבילי ששואלים אותי את זה. לשחק בנבחרת ישראל זה קשה מאוד. כשהייתי בקפריסין רצו לאזרח אותי ולצרף אותי לנבחרת, אבל אז עזבתי לסין. אני מרגיש בישראל כמו בבית השני שלי. הילדים שלי מדברים עברית והם יותר ישראלים מברזילאים. הבן שלי בבית ספר ישראלי והוא מדבר עברית עם מבטא כאילו הוא נולד כאן. אשתי מאושרת כאן ואם תהיה לי ההזדמנות, אשאר כאן הרבה שנים".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה (ימין). אדריאן הרבשטיין
" רועי קהת, אופיר מזרחי, אחמד עאבד, עאהד עזאם והצעירים האחרים אלו שחקנים שיכולים לשחק בכל ליגה באירופה. אני לא אומר בטופ של הטופ, אבל בהחלט בכל ליגה באירופה ולהצליח שם"/אדריאן הרבשטיין
"היו הרבה שחקנים טובים, אבל בתור ברזילאי שהתרגל לשחקנים מספר 10 כמו פלה, קאקה ואחרים אני מעריך מאוד את דרקו טאסבסקי. הוא מספר 10 אמיתי"

שאלות קצרות. את הדרבי ראית?

"קשה לדעת מה הייתי עושה במקום ערן זהבי כי רק ברגע שזה קורה אתה לא יכול לדעת. אני לא מאשים אותו בכלום, אבל אני חושב שאני הייתי דוחף אותו והולך משם. אני בטח לא שופט אותו, אבל לא הייתי מנסה להיאבק אותו".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת מולו?

"ניקולה אנלקה".

והכי טוב ששיחקת איתו?

"היו הרבה שחקנים טובים, אבל בתור ברזילאי שהתרגל לשחקנים מספר 10 כמו פלה, קאקה ואחרים אני מעריך מאוד את דרקו טאסבסקי. הוא מספר 10 אמיתי".

אתה יודע כבר עברית?

"קשה לי לחבר משפטים, אבל יודע כמה מילים".

בטח קללות.

"קללות תמיד הן הדבר הראשון שיודעים בכל שפה חדשה ששומעים. במשחק אני שומע הרבה בן זונה ומניאק. מה זה מניאק?

מישהו שהוא לא בדיוק גבר.

"(צוחק) אומרים את זה הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully