וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות קשה נגד בני לוד: "צועקים לנו מחבלים ואין תגובה"

21.11.2014 / 15:55

אוהדי בני יהודה צעקו "מוות לערבים, מוחמד מת" לכיוון שחקני ואנשי לוד, אבו סובחי איים לא לעלות למחצית השנייה, השתולל בחדר השופטים וצפוי לעמוד לדין בדומה למאמנו אזברגה. דמאיו: "אני בוש ונכלם". מחמוד עבאס: "אוהדי בני יהודה המיץ של הזבל"

אוהדי בני יהודה. ברני ארדוב
את העונש הם בטוח יספגו מבית הדין. אוהדי בני יהודה/ברני ארדוב

סערה במשחק בבלומפילד בין בני יהודה לבני לוד היום (שישי): מתחילת המשחק ספגו שחקני בני לוד, ובעיקר הקשר סלים טועמה, קריאות גזעניות חריפות מאוהדים של בני יהודה. בין הקריאות שניתן היה לזהות היו "מוות לערבים" ו"אבו סובחי מחבל". מיד לאחר שפדרו גלבאן הבקיע פנדל בדקה ה-37, התרחש עימות לא נעים ביציע בין אוהדים של בני יהודה לבין אבו סובחי שנראה נסער באותן דקות וסימן למקורביו שהוא יוריד את קבוצתו מהמגרש. כמו כן, במהלך אותן דקות הושלכו חפצים לעבר היציע שבו ישב אבו סובחי. בדקות הללו אנשי האבטחה כלל לא התערבו בנעשה.

במהלך המחצית התראיין אבו סובחי בערוץ הספורט, ואמר: "עוד לפני המשחק אמרו לי: 'אבו סובחי מחבל', 'מוות לערבים'. הם מקללים את הנביא מוחמד. כל המשחק קיללו אותי ושתקתי, אמרתי עזוב. כשמחמוד עבאס נפצע, האוהדים שלהם ירקו עליו וזרקו פחיות. כשנכנס השער הם התחילו לצעוק: 'מוות לערבים'. למה? זה כדורגל? אני עוצר את המשחק, לא עולה למחצית השניה". בשלב הזה הוא פנה למשה דמאיו, ואמר לו: "קח את שלוש הנקודות".

דמאיו עצמו נראה המום מהמראות ביציע, והודה: "אני בוש ונכלם ממה שקרה. זה מה שיש לי להגיד. אני עכשיו בלהט היצרים, אמרתי את מה שיש לי להגיד. יש פה כוחות משטרה, נתייעץ ונראה מה עושים". במחצית השנייה השוטרים התפרשו בקרבת היציעים והודיעו כי אם הקריאות הגזעניות תימשכנה, הם יעצרו את המשחק.

מנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון, אמר: "ראיתי את מה שקרה בבלומפילד, התעדכנתי ודיברתי עם המשקיף. נמצא את הדרך לטפל ביד קשה עם האוהדים שעושים נזק גדול לכדורגל. אנחנו חושבים שהמשחק צריך להמשיך ולהתקיים. ביקשנו מהמשטרה שתטפל ביד קשה באותם אנשים".

אבו סובחי הבעלים של בני לוד. ברני ארדוב
היה נסער ביציע. אבו סובחי/ברני ארדוב

המחצית השנייה, למרבה השמחה, התנהלה בשקט יחסי, אולם סגן ניצב אלי פינטו אמר לערוץ הספורט בדקה ה-62: "הקהל של בני יהודה הוזהר, פרט לכך הכנסתי שוטרים ליציע. נכון לעכשיו המצב בשליטה. דיברתי עם שני ראשי הקבוצות, נמצה את החומרים שנפיק מהמצלמות וכל מי שהפר את הסדר וקרא קריאות גזעניות - נבצע מעצרים בסיום המשחק או במהלכו. אנחנו עובדים על זה".

באיגוד השופטים חיזקו אחר הצהריים את השופט אוראל גרינפלד, ומעריכים כי יגיש דו"ח חריף כאשר בני יהודה, אבו סובחי וסלימאן אזברגה צפויים לעמוד לדין. בדו"ח יצוין כי במחצית הראשונה נשמעו קריאות כגון "מוחמת מת," ו"סלים טועמה מחבל" מיציע בני יהודה. כמו כן יצוין כי מחמוד עבאס נפצע וכשפונה צעקו לו "מחבל" ונזרקו חפצים לכיוונו. בנוגע לבעלים של בני לוד, גם הוא צפוי לעמוד לדין. אבו סובחי נכנס לחדר השופטים במחצית, ולאחר שסירב לצאת החל לצעוק: "שיפוט בושה, חד צדדי, הכל כאן פוליטיקה".

סלימאן אזברגה צפוי לעמוד לדין לאחר שבסיום המשחק הגיע לשופט אוראל גרינפלד ואמר לו "אתה קבעת את תוצאת המשחק, תרשום את זה, אתה קבעת את התוצאה".

עוד באותו נושא

מה עוד קרה היום בליגה הלאומית?

לכתבה המלאה
סלימאן אזברגה מאמן בני לוד. ברני ארדוב
נמאס לו והאמת, גם לנו. אזברגה/ברני ארדוב

מחמוד עבאס שפונה לבית החולים בעקבות הפציעה הקשה במהלך המחצית הראשונה סובל משבר בקרסול, ועלול להיעדר בין שישה ושמונה שבועות. בסיום, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הכל יעבור..גאה בעצמי וגם בקבוצה ששיחקו כמו גברים..ואוהדי בני יהודה..אתם פשוט המיץ של הזבל..בושה...!!"

מאמן לוד, סלימאן אזברגה, אמר בזעם לאחר המשחק: "היינו טובים, במיוחד בחלק השני והגענו להרבה מצבים. חבל שהשופט קבע את התוצאה, זו באמת שערורייה. הקבוצה הפחות טובה ניצחה, ממצב וחצי שהם הגיעו אליו. אבל זו השערורייה הקטנה. המדינה מתעסקת במה שטוב לה ולא בדברים האחרים. אתם דואגים לפגוע ולהשפיל. מחצית שלמה מקללים וצועקים 'ערבים מחבלים' ולא עושים כלום, אין תגובה. כבר אי אפשר. נמאס. הגענו לטופ. אמרתי לשופט שאני אוריד את השחקנים. מי אמר שכל ערבי הוא מחבל. כמו שיש בצד הזה חרא, יש בצד השני חרא. איפה המשטרה? שמעתם קללה אחת מהאוהדים שלנו? אנחנו מחנכים, תחנכו גם אתם. לא רק עלינו, אתם מקשים גם את החיים של סכנין. אם היא הייתה במקום מכבי או הפועל בקטטה של האוהדים, היו מפרקים לה את הצורה. בכדורגל הישראלי אין שוויון".

קפטן לוד, סאלם אבו סיאם, הוסיף: "אני שומע את הדברים האלה וזה מבאס. חבל, באנו לשחק כדורגל והם עושים את כל הרעש והבלגן ואנשים נגררים לריב. זה התחיל כבר מחוץ למגרש עם הבעלים שלנו ואנשים שהיו ביציע הכבוד. אנשים באים לכאן והורסים את הכדורגל שלנו. שמעתי את שער 13 משתיק את שער 2. יש חלק גדול מהקהל של בני יהודה שמורכב מאנשים טובים, שלא רוצים את הדבר הזה. חבל שיש קומץ".

הבלם מור שושן היה מופתע מההמולה התקשורתית סביב האירועים: "ראינו שיש קצת בלגן ביציע, אבל התרכזנו במשחק ולא התייחסנו לזה. התכוננו כל כך טוב למשחק ורצינו לנצח, לא התעסקנו בשום דבר אחר. גם בסוף המשחק בחדר ההלבשה שחקנים היו מאוכזבים מהההפסד ופחות התעסקו בזה וטוב שכך. אנחנו מתרכזים רק בכדורגל".

מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, אמר: "מה שהיה ביציעים לא צריך להיות, אבל אני רוצה לדבר על כדורגל. אני לא אוהב לשמוע קללות משני הצדדים וכשבאים לכדורגל, צריך להשאיר הכול בצד. חבל שזה לא מה שהיה פה היום. יש אנשים שיצטרכו לטפל בזה. הייתה אווירה טובה וקהל וחבל על הבלגן. זה ניצחון חשוב על קבוצה חזקה, עם שחקנים טובים. אמרתי לשחקנים שאני רוצה 0:1 קטן על קבוצה חזקה והיום הם הביאו את זה. קבוצות לומדות אותנו ומשחקות חזק נגדנו, אז אני אוהב כאלה ניצחונות".

מנכ"ל הקבוצה, משה דמאיו הוסיף: "זו פעם ראשונה שבני יהודה מנצחת וקשה לי לשמוח. במחצית השנייה המשטרה התפרסה והנוכחות שלה הרגיעה את הקהל, אבל מה שהיה פה זה בושה וחרפה. עשינו את כל המאמצים, יצאתי בקריאה לאוהדים, הכרוז שלנו התחנן בתחילת המשחק שנתעסק בכדורגל נטו. לצערי, הקהל בשער 2 התנהג בצורה מבישה. עם כל ההבנה למצב הבטחוני והרגישויות, אנחנו מתעסקים בספורט וכל עוד הקהל לא יבין שאנחנו צריכים לשים את הדברים בצד, המצב יהיה לא טוב. אסור לבוא היום ולתרץ למה זה קורה. אסור שזה יקרה. אז לבוא ולהגיד משהו שמצדיק את מה שהיה היום, לא תשמעו ממני. מעבר להתנצלות לאבו סובחי, אני לא יכול לעשות כלום. אני יותר מדי נסער כדי לדבר על תכניות למנוע דברים כאלה בעתיד. יש ניסיונות במנהלת למגר את הגזענות בכדורגל. אני בוש ונכלם היום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ואוהדי בני יהודה..אתם פשוט המיץ של הזבל..בושה". מחמוד עבאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובת ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את המראות והקולות המכוערים במהלך המשחק בין בני יהודה לבני לוד. המלחמה בגזענות ובהסתה חייבת להימשך, כדי שהקומץ פורע החוק לא יצליח במזימתו לפגוע בכדורגל ובמרקם של החברה הישראלית. נפעל בכל דרך חוקית ותקנונית כדי למגר את האיום הזה ונדע לחבור לכוחות נוספים במאבק שאסור שיהיו בו פשרות. דווקא בימים מורכבים אלה אנו קוראים לרוב החיובי של האוהדים לאחד כוחות במאבק מול המסיתים והגזענים שמאיימים על כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully