וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הודיעה לסכנין: דוחא לא מאושר למשחק נגד בית"ר

20.11.2014 / 13:51

עוד פניית פרסה בפרשת אירוח המשחק בין שתי הקבוצות. המשטרה הודיעה שהיא לא מאשרת את האצטדיון בשל "סכנה לשלום הציבור". במועדון זועמים: "העברנו את הטיפול להתאחדות ולמנהלת"

אצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
נפסל. אצטדיון דוחא/אדריאן הרבשטיין

משטרת ישראל הודיעה היום בשעות הצהריים להנהלת בני סכנין שהיא לא מאשרת את קיומו של משחק הליגה של הקבוצה נגד בית"ר ירושלים ביום ראשון, באצטדיון דוחא בעיר. הבוקר התקיימה פגישה בין ראשי המועדון לבין המשטרה ונראה היה שהתכניות לקיום המשחק ממשיכות כסדרן, אלא שכמה שעות לאחר מכן המשטרה הודיעה שהוא סוגרת את האצטדיון בשל סכנה לציבור.

בסכנין קיבלו את הודעת המשטרה בכעס רב וטוענים שבמשטרה הבהירו להם שסגירת המגרש נובעת מהעבודה שאין כביש מילוט מאספלט ומואר, ובסכנין טוענים שהכביש המיועד כלל לא נמצא בשטח השיפוט של העירייה, אלא במועצה המקומית משגב, ולכן הם לא יכולים לפעול בנושא. בסכנין ביקשו מההתאחדות והמנהלת להתערב ובין היתר בודקים אפשרות לדחות את המשחק עד שדרישות המשטרה ישתנו. אפשרות נוספת היא העברת המשחק למגרש חלופי.

seperator

גורם במועדון אמר: "מראש אמרנו שכנראה שהמשטרה מכינה את הקרקע כדי לא לקיים את המשחק בדוחא. הרי ברור שלא נסלול כביש אספלט במקום שהוא בכלל לא שלנו. כל השנים עברו דרך הכביש הזה, אבל במשטרה מנסים למצוא סיבות. אנחנו מבחינתנו מעבירים את הטיפול למנהלת ולהתאחדות, שכן המשטרה הותירה אותנו חסרי אונים".

היו"ר מוחמד אבו יונס: "יו"ר המועדון, מוחמד אבו יונס: "אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות, זה נפל עלינו בבום. יכול להיות שהמשטרה לא רצתה מראש שהמשחק יתקיים כאן, אחרת קשה להסביר מה קרה. הסכמנו לכל הדרישות, כולל הדרישה לכמות השוטרים המופרזת. כנראה זה הכניס אותם למילכוד ועכשיו רוצים שנסלול כביש אספלט בתוך יומיים. לא יודע איך זה אפשרי. עושים ממשחק כדורגל מלחמת עולם. הכול רגוע בסכנין, אז לא ברור על מה המהומה".

ההודעה הרשמית של סכנין: "לאחר שהנהלת המועדון הגיעה להסכמות והבנות סביב כל דרישות המשטרה כולל אחריות על האוטבוסים, המשטרה שינתה את דרישתה בעניין כביש המילוט ודרשה אספלט במקום עפר. הנהלת המועדון הודיעה למשטרה שאין ביכולתה לעמוד בדרישה זאת ועל כן המשטרה הודיעה על סגירת דוחא. יש לציין שהכביש המדובר הינו בתחום שיפוטי משגב".

כזכור, בימים האחרונים התנהלו מגעים בין סכנין לבין המשטרה בכל הנוגע לאבטחת המשחק. המשטרה דרשה 700 שוטרים ו-200 סדרנים - דבר שהמועדון לא יכול לעמוד בעלויות שלו. מנהלת הליגה הסכימה לשאת בעלות של 150 שוטרים, המשטרה הסכימה לשלוח 200 שוטרים על חשבונה ונראה היה שהמשחק יתקיים כמתוכנן.

דובר מחוז צפון במשטרה רב פקד משה וייצמן מסר בעניין: "המשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים הוגדר כמשחק "רגיש", לאחר התייעצות שהתקיימה בין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לבין מפקד המחוז הצפוני ניצב זוהר דביר. הייתה כוונה לקיים את המשחק מתוך הנחה שמנהל האיצטדיון והנהלת הקבוצה יעמדו בתנאי רישוי שיבטיחו את שלום הציבור.

למרות המציאות הביטחונית הרגישה, נערך המחוז הצפוני לניהול המשחק באופן בטוח. הערכות המבצעית כוללת עיבוי כוחות ואמצעים, איסוף מודיעין ודגש על מפרי הסדר ומתסיסים, חיזוק פעולות מניעה ופעולות הידברות עם גורמי ההנהגה והקהילה.

במסגרת ההיערכות התקיימו מספר פגישות תיאום בין המשטרה לבין הנהלת האיצטדיון והנהלת הקבוצה, במהלכן נקבעו על ידי גורמי המקצוע במשטרה תנאים בסיסיים שיבטיחו את הגעתם באופן בטוח, של האוהדים למגרש וכן את קיומם התקין של היבטי האבטחה והביטחון. בין היתר, ניתנו הנחיות בנושאים הבאים:

א. הכשרת ציר חירום המאפשר הכנסה והוצאה של כוחות חירום והצלה והעברה בטוחה של אוהדי בית"ר ירושלים תוך מניעת חיכוך עם אוהדי בני סכנין.

ב. כוח השיטור.

ג. הקצאת אוטובוסים להעברת אוהדי בית"ר ירושלים בבטחה. מאחר ומנהלי האיצטדיון והנהלת הקבוצה הודיעו כי אין בכוונתם לעמוד במלוא תנאי הרישוי באופן שמעלה יסוד סביר לחשש כי קיום במשחק בדוחא יגרום מעשית לסכנה לשלום הציבור, בוצע בשעות הצהריים שימוע במשטרת משגב למנהל האיצטדיון ומנכ"ל הקבוצה ובסיומו הוצא צו סגירה לאיצטדיון הכדורגל בדוחא שבסכנין עד לסיום תיקון הליקויים.

מדיניות משטרת המחוז הצפוני מאזנת בין הרצון והציפייה לקיומו של אירוע ספורט תרבותי לבין הצורך לשמור על שלומו ובטחונו של הציבור, כאשר כף המאזניים נוטה בימים אלה לנושאי ביטחון, סדר ואבטחה. בכל הנוגע לחיי אדם לא תהיינה פשרות.

גורמים במשטרה אמרו לוואלה! ספורט שאם המשחק יועבר למגרש אחר, במשטרה יקיימו הערכת מצב מחודשת לפי זהות המגרש ורק אז יעבירו את הדרישות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully