וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אקרון לוואלה! ספורט: "לברון הוא אדם טוב יותר מאשר שחקן כדורסל"

20.11.2014 / 19:05

דון פלוסקליק נפגש עם עידן ויניצקי וסיפר לו על צמיחת האגדה המקומית והתרומה שלו לעיירה: "הוא עושה את כל מה שהיית רוצה שאדם עם פרסום, תהילה ומזל כמו שלו יעשה עבור הקהילה בה הוא גדל"

ראש עיריית אקרון, אוהיו, דון פלוסקליק. AP
"צריך כפר כדי לגדל ילד". דון פלוסקליק/AP

ב-1987 זכה דון פלוסקליק במרוץ לראשות עיריית אקרון, אוהיו. בערך שנתיים לפני כן נולד בעיר שלו, שהיא ה-113 בגודלה בארצות הברית, בחור צעיר בשם לברון ג'יימס. מאז, פלוסקליק מלווה את שחקן הכדורסל הטוב בעולם לאורך שנות ההתפתחות שלו. השבוע הוא הגיע לכנס לערים חכמות שנערך בברצלונה והסכים להעניק לוואלה! ספורט את הזווית שלו, הקרובה במיוחד, על הקריירה של הכוכב של דיוויד בלאט בקאבלירס.

איך עיר יכולה לתרום לצמיחה של שחקן כמו לברון ג'יימס?

"מדובר בבחור צעיר שהגיע מרקע קשה. הוא גדל בלי אבא ועם אימא שסבלה מקשיים כלכליים. היו אצלנו בעיר כמה משפחות שעזרו לו לאורך הדרך והוא מעולם לא שכח זאת. הוא תמיד זכר את אקרון כסוג של כפר. 'צריך כפר כדי לגדל ילד', זה מה שאומרים אצלנו. אקרון זה מקום שעזר ללברון לגדול ולצמוח, להתפתח. כשהוא הגיע לגיל 17, לברון הבין שהוא חייב לעיר בחזרה ומאז, הוא לא מפסיק לתת, בעיר לילדים של אקרון. הוא תרם מיליוני דולרים לכל מיני תכניות מיוחדות לילדים, הוא דאג שיהיו להם אופניים, מחשבים, הוא מגיע לשיחות ומעודד אותם להישאר בבית הספר. הוא עושה את כל מה שהיית רוצה שאדם עם פרסום, תהילה ומזל כמו שלו יעשה עבור הקהילה בה הוא גדל.

הוא לא מפסיק לעשות את זה לרגע ולכן אני אומר שהוא אדם טוב יותר מאשר הוא שחקן כדורסל טוב וכמובן שאני חושב שהוא שחקן הכדורסל הטוב ביותר שהיה אי פעם. הוא אדם מיוחד, שבניגוד לצעירים מוכשרים רבים, שמצליחים להגיע לרמות הגבוהות ולהרוויח כסף, חושבים שהם עשו הכול לבד. מאז שלברון היה צעיר, ברור לו שהמאמנים, החברים לקבוצה, המשפחות באקרון, כולם עזרו לו להגיע לאן שהגיע. הוא לא שוכח לעולם שאקרון היא הבית שלו".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"הוא לא שוכח לעולם שאקרון היא הבית שלו". לברון ג'יימס/AP

מסיבת 'החזרה הביתה' שלו, אחרי ההחלטה לשוב לקליבלנד בקיץ, נערכה באקרון

"כן. וואו. הייתי שם ועזרתי לקבל את פניו. זה היה אירוע מדהים. הוא אמור היה להגיע לאקרון בכל מקרה, בלי קשר לקאבלירס. כדי שתבינו איזה אדם הוא, האירוע הזה תוכנן תחילה להיות כזה שבו לברון יברך כ-800 סטודנטים באוניברסיטת אקרון שהוא 'אימץ' ועזר להם. אז הכול הסתדר מצוין".

בשלב זה, עובר ראש העיר למכר אחר שלו מעולם הכדורסל, שמוכר גם לנו.

סטפן קרי נולד אף הוא באקרון. יש משהו באוויר שלכם שמייצר שחקני כדורסל גדולים?

כן, אה... גם רומאו טראוויס נולד אצלנו. הייתי הולך להרבה משחקים של רומאו עם לברון כשהם היו צעירים. הם תמיד היו מתרגשים שראש העיר הגיע. עכשיו כולם מתרגשים כשלברון מגיע. הוא עקף אותי בהרבה מבחינת פרסום. את רומאו ראיתי משחק הרבה פעמים כשהוא היה שחקן של אוניברסיטת אקרון. לילה אחד, נתקלתי בו ברחוב וצחקתי עליו קצת. אמרתי לו שהוא לא נראה כל כך קשוח במציאות ושאם היה לו כדורסל עכשיו באוטו, אולי הייתי יכול לנצח אותו באחד-על-אחד. מאז אנחנו ביחסים מצוינים והייתי במסיבת הפרידה שלו, לפני שהוא עזב לאירופה. הוא גם הגיע עכשיו לאירוע החזרה של לברון. החבר'ה האלה תמיד הבינו שבתור קבוצה ויותר מזה, בתור משפחה, הם יכולים לעשות דברים נהדרים יחד וזה שיעור מצוין לצעירים בעיר שלנו. ארבעה מהצעירים שהיו בקבוצה ההיא סבלו מקשיים בילדותם, אבל הם ידעו להתחבר וזכו בשלוש אליפויות של אוהיו מתוך ארבע שנים בתיכון והיו במקום הראשון בארצות הברית כולה בעונה האחרונה שלהם".

עוד באותו נושא

לברון ג'יימס איבד בשניות הסיום, סן אנטוניו ניצחה 90:92 בקליבלנד

לכתבה המלאה
ראש עיריית אקרון, אוהיו, דון פלוסקליק. AP
"לברון עקף אותי בהרבה מבחינת פרסום". דון פלוסקליק/AP

מה אתה חושב על העבודה שעושה קואץ' בלאט?

עוד לא פגשתי אותו אישית. בערב של משחק הפתיחה הייתי קצת מודאג. ללברון היו יותר איבודים מכל משחק אחר בקריירה בערך והקבוצה נראתה קצת לא מתואמת. שחקנים לא ממש ידעו איפה הם צריכים להיות על המגרש. אבל אחר כך הם ניצחו כמה משחקים ברציפות. אני חושב שהם מתחילים להבין את השיטה ואחד את השני. גם בתיכון וגם במיאמי, הקבוצות של לברון נראו ככה, מתואמות מאוד. אני חושב שהשילוב בינו לבין קווין לאב וקיירי אירווינג יעבוד. הם יתחילו לאט לאט לשחק עם האינסטינקטים שלהם ולא לחשוב כל כך הרבה. אנחנו צריכים קבוצה מנצחת בקליבלנד ודברים טובים צריכים לקרות לאנשים טובים. אם לברון יצליח להביא אליפות לאזור בו גדל, זה יהיה נהדר".

אוהדי קליבלנד שהגיעו לראות את לברון ג'יימס. AP
אוהדי לברון באקרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully