וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח המשחק בין גרין ביי פאקרס לפילדלפיה איגלס

רותם דביר

20.11.2014 / 1:06

כבר ברבע הראשון הלכו הפאקרס על מהלכים גדולים בהגנה ובהתקפה, ריטשו את האיגלס וזכו בעוד ניצחון ביתי ענק. בהתקפה זה היה רוג'רס, בהגנה ג'וליוס פפרס. רותם דביר מנתח

שחקן גרין ביי פאקרס ג'וליוס פפרס חוטף כדור לטאצ'דאון. פוטבול, GettyImages
התמונה המייצגת. ג'וליוס פפרס חוטף כדור לסאנצ'ז/GettyImages, פוטבול

המשחק בלמבו פילד בין גרין ביי לפילדלפיה הפגיש שתי קבוצות במומנטום חיובי לאחר ניצחונות דומיננטיים בשבוע שעבר: הפאקרס שחטו את הברס 14:55, פילי הפגינה משחק מרשים והכריעה את קרוליינה 21:45. הציפייה הייתה למשחק צמוד שישפיע על המאבק על ראשות ה-NFC והביתיות בפלייאוף.

המאפיין המרכזי של המשחק היה האגרסיביות בקריאת המהלכים של הפאקרס, שהובילו ללא מעט פעולות גדולות בשני צדי הכדור, כשגם הספיישל טימס תורמים את שלהם. התוצאה הייתה ניצחון ענק של גרין ביי 20:53, שהמשיך את הדומיננטיות שלה בלמבו פילד - בארבעת משחקי הבית האחרונים הביסו הפאקרס את יריביהם 3:115 כבר במחצית הראשונה.

תכנית המשחק של הפאקרס התבססה על ניצול נקודת התורפה של פילדלפיה. בצד ההתקפי היה זה ארון רוג'רס שהפעיל את הרסיברים שלו ותקף ללא הפסקה את הסקנדרי של האיגלס (סיים עם ממוצע של 9.5 יארד למסירה). הקו האחורי של פילדלפיה הוא היחידה החלשה יחסית בהגנה, שדווקא נחשבת לאחת הטובות בליגה (רוג'רס התמקד לא מעט ברסיבר אותו כיסה בראדלי פלטשר, שעבר ערב לא פשוט). הגנתית, המתאם דום קייפרס התמקד בהפעלת לחץ רצוף על מארק סאנצ'ז, לו היה זה המשחק השני בלבד כפותח לאחר שהחליף את ניק פולס.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Ronald Martinez, GettyImages
מחסל ליריבות את הסיכוי כבר ברבע הראשון. רוג'רס/GettyImages, Ronald Martinez

התוצאות של תכנית המשחק ניכרו כבר בשלב מוקדם. כבר בסנאפ הראשון לא בזבז רוג'רס זמן ומצא את ג'ורדי נלסון לגו ראוט בקו הימני ה- מסירה של 64 יארד שקבעה את הטון להמשך, אף שהדרייב הראשון הסתיים בשער שדה בלבד. הגנת הפאקרס תרמה את שלה. במהלך החמישי של הדרייב הראשון של האיגלס חדר הדיפנסיב אנד גווין את קו ההתקפה דרך ה- A גאפ להפלה של מינוס שבעה יארדים., מהלך אחד אחר כך ובדאון שלישי ו- 13, לחץ של ההגנה הוביל למסירה רעה של סאנצ'ז ופילי סיימה ללא נקודות.

10 דקות לסיום הרבע יצא רוג'רס לדרייב נוסף, שבו השלים כמה מהלכים גדולים של מסירות ארוכות גם בדאון שלישי: רול אאוט והשלמת מסירה לתשעה יארדים להמרת דאון שלישי, מסירה ל- 24 יארד לטייט אנד קוארלס בסים ראוט, גם כן בדאון שלישי. לבסוף הוא עשה זאת עם חיתוך אלכסוני מהיר של אדאמס וטאצ'דאון של שישה יארדים 3:30 לסיום הרבע. המומנטום ההתקפי זכה שוב לגיבוי בדמות הגנה לוחצת, כאשר בדאון שלישי ושישה יארדים בקו ה- 34 של פילי שוב רשמו הפאקרס הפלה, הפעם של מייק ניל, ואובדן של תשעה יארדים לאיגלס. האגרסיביות של גרין ביי הושלמה במקרה זה במהלך ספיישל טימס של החזרת פאנט לטאצ'דאון של 75 יארד על ידי הסייפטי הייד ושתי דקות לסיום הרבע הראשון הפאקרס ירדו ביתרון 0:17 מוחץ.

הרבע השני החל באותה נקודה בה הסתיים הראשון: הגנה חונקת של גרין ביי לחצה את סאנצ'ז ולא נתנה לפילדלפיה להתקדם. אחד השדרוגים שביצע קייפרס במהלך שבוע הביי היה שימוש בקליי מת'יוס, הליינבקר החיצוני הנהדר, גם בתור ליינבקר פנימי. בכך השיג קייפרס יותר מהירות בקו השני של ההגנה, מה שאפשר לו להציב את שלושת הפאס ראשרים הטובים ביותר שלו על המגרש באותו הזמן: מת'יוס, ניק פרי וג'וליוס פפרס. השינוי הנ"ל התבטא בסאק של מת'יוס על סאנצ'ז בראשית הרבע השני, כאשר מת'יוס הגיע מעמדת הליינבקר הפנימי ותודות למהירות שלו הגיע עד לסאנצ'ז, הפיל אותו והאיגלס נאלצו להסתפק רק בשער שדה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן גרין ביי פאקרס קייסי הייווארד רץ לטאצ'דאון בעוד מארק סאנצ'ז מפילדלפיה איגלס על הקרקע. Mike Zarrilli, GettyImages
לא ממש כוחות. קייסי הייווארד/GettyImages, Mike Zarrilli

עד לסיום המחצית נמשך הלחץ של הפאקרס משני צדי המגרש: ההתקפה, בראשותו של רוג'רס, ביצעה מגוון מהלכים, בהם סקראמבלס של הק"ב עצמו ומסירות ארוכות ובינוניות לנלסון וקוב. אדי לייסי השלים את המלאכה וגרין ביי השיגה עוד שני טאצ'דאונים. ההגנה המשיכה ללחוץ על סאנצ'ז באמצעות שחקני הקו ובגיבוי הליינבקרים מת'יוס, פרי ופפרס האיגלס הצליחו להשיג רק שני שערי שדה. 6:30 למקומיים בהפסקה.

התוצאה לא בישרה טובות לפילדלפיה, אבל שחקניו של צ'יפ קלי עלו למחצית השנייה בשאיפה לצמצם את ההפרש ולחזור למשחק. ההגנה, שהשתפרה משמעותית השנה (מקום שישי בליגה על פי DVOA לפני המשחק) הצליחה במהלך המחצית השנייה ללחוץ יותר את רוג'רס ולמנוע ממנו את הדומיננטיות של תחילת המשחק. לעומת זאת, ההתקפה המשיכה לשחק מרושל ואיבדה כדורים שרק החמירו את המצב. שש דקות לסיום הרבע בדאון שני על קו ה-48 יארד ירד פפרס לכיסוי מעמדתו בקו, סאנצ'ז לא ראה אותו והמסירה שלו נחטפה. פפרס רץ עם הכדור 52 יארד לפיק סיקס ויתרון 6:39 לגרין ביי. איבוד הכדור הרביעי של התקפת האיגלס בתחילת הרבע האחרון היה המסמר בארון - סנאפ גרוע של הסנטר קלסי הוביל לפאמבל של סאנצ'ז, הקורנר קייסי הייוורד שהגיע לבליץ השתלט על הכדור ורץ 49 יארד לטאצ'דאון נוסף.

הדומיננטיות של הפאקרס במהלך המחצית הראשונה הייתה הגורם המכריע. משחק ההתקפה המשיך להפגין יעילות מרשימה. על פי נתוני ה- Advanced Metrics של Football Outsiders, גרין ביי משיגה בממוצע הכי הרבה יארדים לדרייב (2.8) ואחוזי ההצלחה בהשגת טאצ'דאון או המרת דאון שלישי ורביעי הם 75.1%- מקום 3 בליגה. ההגנה, שניצלה את חולשתו היחסית של סאנצ'ז ומנעה מההתקפה של האיגלס לייצר מומנטום כלשהו, והספיישל טימס היו הגורמים שנתנו את האקסטרה ותרמו לניצחון בפער כל כך גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully