וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות מכבי באר שבע מסרבות לשחק בירושלים: "אנחנו פוחדות למות"

18.11.2014 / 21:03

בעקבות הפיגוע המחריד בהר נוף, הנערות מסרבות להתייצב למשחק ליגת הכדורגל נגד הפועל קטמון במעלה אדומים, למרות אישור מהמשטרה. המנהל המקצועי: "ההורים מפחדים, מעלה אדומים יותר מסוכנת" קטמון: "איך נביא נבחרות לירושלים, אם לא נקיים בה משחק נערות?"

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
ההסלמה הביטחונית מגבירה את החששות בקרב הורים וילדיהם בבירה ומחוצה לה/GettyImages

ההסלמה הביטחונית בירושלים הגבירה את החששות בקרב הורים לילדים בבירה, אולם לא רק בה. ביום רביעי תיפתח עונה חדשה בליגת הכדורגל לנערות, וקבוצת מכבי באר שבע אמורה להתארח אצל הפועל קטמון במעלה אדומים, אולם בעקבות הפיגוע המחריד הבוקר (שלישי) בבית הכנסת בהר נוף, בנות הקבוצה מסרבות להגיע לאזור ירושלים ומישור אדומים ולהשתתף במשחק.

אמש התארחה קבוצת הילדות של מכבי באר שבע אצל הפועל קטמון, אולם בעקבות ההסלמה הביטחונית במכבי באר שבע פנו להתאחדות לכדורגל בבקשה לדחות את המשחק. התאחדות בדקה עם המשטרה האם היא מאשרת לקיימו, ולאחר בדיקה הוחלט במשטרה שניתן לשחק במעלה אדומים, אך לקבוצת הנערות מבאר שבע אין כל כוונה להתייצב לשריקת הפתיחה.

אריאל גולד, המנהל המקצועי של מחלקת הנשים של מכבי באר שבע: "היה לי משחק של הילדות אתמול בירושלים ולא הייתה בעיה, באנו ושיחקנו כרגיל. היום היה את הפיגוע הנוראי והבנות פחדו, גם ההורים מפחדים לשלוח אותן למשחק בעקבות הפיגוע הרצחני. אני לא יכול להכריח אותן לבוא למשחק במצב הזה. אני לא יכול לקחת אחריות על החיים שלהן. הבנות כתבו לי בוואטסאפ הקבוצתי שלנו 'אנחנו פוחדות למות'. אנחנו לא מתכוונים להגיע למשחק".

"פנינו להתאחדות וההתאחדות פנתה למשטרה", מספר גולד על השתלשלות העניינים שהובילה להחלטה. "מהמטה הארצי של המשטרה אמרו שמעלה אדומים אינו אזור שמוגדר כמסוכן בשום אופן ואין שום מניעה לקיום המשחק. פניתי למחלקת הנשים בהתאחדות לכדורגל וכתבתי להם במכתב: 'לא יהיה לנו מספיק בנות כדי לשחק, רובן פוחדות להגיע בגלל המצב הביטחוני, אני לא יכול להכריח אותן ולא רוצה לקחת אחריות, אין ערך ספורטיבי לקיום משחק, לידיעתכם מעלה אדומים יותר מסוכנת כי היא מעבר לקו הירוק. אם דחו לחולון ורמת השרון את המשחקים כי הן לא מוכנות לליגה, אפשר להתחשב בנסיבות שלנו. בואו נפעיל היגיון ולא הנהיה אטומים, נקווה שתקבלו את ההחלטה הנבונה. לא יקרה כלום אם ניסע לשם בעוד חודש. זה אבסורד אם נפסיד טכני. מעדיף לשחק בימים יותר שקטים'. שרון זאבי, מנהלת אגף הנשים בהתאחדות כתבה לי בחזרה 'מאחר שאני ממשיכה לקבל מיילים מבאר שבע, אני חוזרת ואומרת שהסיטואציה מובנת, אבל עם זאת הפועל קטמון לא מסכימה לדחות את המשחק. אם הייתה הסכמה מקטמון היה אפשר לדחות את המשחק. המשטרה אישרה את קיום המשחק, לכן לא נותר אלא לקיימו. אם לא תופיעו ההחלטה תועבר לבית הדין. אם תגיעו ללא מספיק בנות תוכלו לטעון זאת בבית הדין, שיכריע את גורל המשחק. בהצלחה'".

קבוצת הבנות של הפועל קטמון. גיא יצחקי,
קבוצת הילדות של הפועל קטמון/גיא יצחקי

תגובת הפועל קטמון: "אנחנו עושים כל מאמץ להמשיך בשגרת חיינו, ומקווים ומאמינים שהמשחק ייערך. איך נוכל להביא נבחרות לבירת ישראל, אם לא נוכל לקיים בה משחק נערות? מהרגע שהמשטרה אישרה את קיום המשחק, אנחנו נשמח מאד לקיימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully