וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-300 מאמנים הגיעו להשתלמות בנושא אימון ילדים וצעירים

14.11.2014 / 12:40

המכללה האקדמית בוינגייט אירחה את האירוע שמטרתו הייתה להציג למאמנים את הדרך הנכונה להכשיר את הדור הצעיר. ד"ר איציק בן מלך: "בישראל צריכה להיות הכשרה רב גונית"

השתלמות מאמנים. גרשון ולדמן,
השתלמות מאמנים/גרשון ולדמן

כ-300 מאמנים מרחבי הארץ הגיעו היום (שישי) למכללה האקדמית בוינגייט ליום השתלמות בנושא אימון ילדים וצעירים. מטרתו של היום הייתה להציג למאמנים הישראלים את הדרך הנכונה לגלות ולהכשיר ילדים ונערים. במהלך היום הרצו והדגימו למאמני הנוער מיטב המומחים בישראל בנושא אימון ילדים.

ד"ר איציק בן מלך, מנהל המרכז לרפואה ומתודיקה במכללה האקדמית בוינגייט שמשמש גם כמרכז הנושא המדעי בנבחרת ישראל בכדורגל, אמר: "אחת החולשות הגדולות של הספורטאים שלנו נובעת מהכשרה לקויה שהם מקבלים בגיל צעיר. היום הצגנו את הדרך הנכונה שבה צריך לאתר ולהכשיר ילדים וילדות. בישראל צריכה להיות הכשרה רב גונית ובהיקף הרבה יותר גדול ממה שנעשה כיום".

קבוצת נערים א' של מכבי ת"א שזכתה בשנה שעברה באליפות ובגביע המדינה, הגיעה יחד עם המנהל המקצועי שלה ניר לוין. "ברוב המקומות אני נתקל בתגובה האוטומטית שזו לא חוכמה להצליח עם הנוער של מכבי", אמר לוין. "יש לכם כסף, משאבים ויכולת להחזיק צוות. אני תמיד אומר לכל אותם אנשים שלא הכול קשור לכסף, בטח לא במקרה הזה. החוכמה האמיתית של מאמני הנוער היא לעבוד בצורה נכונה והכול מתחיל בדברים הבסיסיים שבהרבה מקומות אחרים לא עובדים עליהם".

במהלך היום התמקדו בנושאים רבים וביניהם תכנון עומסים בהכשרת שחקנים צעירים. פרופ' דני נמט אמר בהרצאתו: "ממחקרים שנערכו נמצא כי עומס גדול עשוי לפגוע קשות בהתפתחות הפיזיולוגית של הילדים. מאמני הילדים חייבים לשמור על מינוני האימונים בייחוד אצל ילדים מכיוון שהסיכוי שלהם להיפגע גדול יותר".

פרופסור אלון אליקים הוסיף באותו נושא: "את התוצאות בסוף תמיד אפשר לראות גם בבוגרים. שחקנים שמגיעים מליגות תובעניות בעולם נופלים בסוף במונדיאלים לא פעם מכיוון שקיימים ניגודי אינטרסים בין מאמני קבוצות לבין מאמני נבחרות. התפקיד שלנו, אנשי המדע בתחום הספורט, הוא להשלים את החתיכה בפאזל שתעזור לשחקן להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully