וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: נבחרת ישראל בכדורמים לא תשתתף במוקדמות אליפות אירופה

13.11.2014 / 12:11

כנגזרת של היעדר תקציב, החליטו באיגוד שלא לשלוח את הנבחרת הבוגרת לטורניר ב-2015. גורם באיגוד: "יש לכך השלכות קשות". מאמן הנבחרת: "זו החלטה אומללה". יו"ר האיגוד: "זה עדיין לא סופי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שחקנים שאין להם לאן לשאוף". נבחרת הכדורמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאורך שנים סבל איגוד הכדורמים מבעיות תקציב קשות, אבל כעת מתברר כי הבעיות הללו נותנות את אותותיהן בצורה חריפה עם ביטול השתתפותה של נבחרת ישראל הבוגרת לגברים במוקדמות אליפות אירופה.

לוואלה! ספורט נודע כי בישיבת האיגוד האחרונה הוחלט שהנבחרת לא תופיע במוקדמות אליפות אירופה 2015 שתתקיים בשלושה סיבובים, בפברואר, מאי ואוקטובר, מה שאומר שהיא תיעדר מטורניר המטרה היחיד שיש לה בשנתיים הקרובות. במקום זאת, יושקעו תקציבי האיגוד בנבחרות הנשים והנוער וייעשה ניסיון לשלוח את הבוגרים לטורנירים חלופיים אחרים. להחלטה של האיגוד יש השלכות קשות שכן קמפיין מוקדמות אליפות אירופה הוא תחרות הדגל של הענף.

מאז שהתבררה ההחלטה, נשמעה ביקורת קשה כנגד התנהלות האיגוד והעובדה שלא הצליח לגייס ספונסרים למשימה הלאומית. "האיגוד לא מספיק מתאמץ כדי לגייס את המשאבים הדרושים ובוחר בדרך הקלה", אומר גורם המעורה בענף. "היה צריך להפוך אבן אחר אבן כדי שלא להגיע למצב הזה, ולהחלטה לפזר את הנבחרת יש השלכות קשות מאוד בכל מה שקשור לאופק של שחקני העתיד, שיידעו שאין להם לאן לשאוף".

מאמן הנבחרת בארבע השנים האחרונות, שאול אלקנה, התייחס להחלטה, ואמר: "אני חושב שזו החלטה אומללה. אני אמנם מבין את המצוקה הכספית, אבל כשדבר כזה קורה, צריך לעבוד קשה כדי לגייס כספים. לנושא הזה עלולות להיות השלכות משמעותיות כמו צמצום תקציבים והיעדר אופק לשחקנים, וכל זה מתחבר למצב הרעוע של הענף שלנו שבו יש בסך הכול שש קבוצות בליגת העל".

אלון הוכדורף, יושב ראש איגוד הכדורמים, מסר: "שום דבר עדיין לא הוחלט סופית ולכן אני מעדיף שלא להתייחס לזה. בהינתן אילוצי תקציב, ייתכן שנבחרת הבוגרים לא תישלח למוקדמות. זה לא סוד שיש לוועדת לובצקי השלכות חמורות על הענפים הקטנים בכלל ולחלק מענפי הכדור בפרט, וענף הכדורמים נפגע מכך. למרות שענף הכדורמים הצליח להעלות את כמות הספורטאים הפעילים לכ-1,000, הנחיתו עלינו הורדה בתקציב של עשרות אחוזים. אנחנו עשינו וממשיכים לעשות ניסיונות להביא ספונסרים, אבל צריך לזכור שבנושא הזה מה שמכריע זה הפופולריות של הענף והרייטינג שלו, ולכן זה הרבה יותר קשה. אני משוכנע שנמצא טורניר חלופי עבור הנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully