וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח המשחק בין דטרויט למיאמי

רותם דביר

13.11.2014 / 7:33

הליונס גברו על הדולפינס בשניות הסיום של קרב ההגנות הנהדר והשיגו עוד ניצחון חשוב במאבק על ה-NFC. הם לא היו עושים זאת בזכות שני גיבורים שקטים. רותם דביר מנתח את המשחק

ג'קואה בל דטרויט ליונס. Rick Osentoski, AP
אחד הגיבורים השקטים. בל/AP, Rick Osentoski

יום ראשון, פורד פילד, עיר המכוניות בדטרויט. הליונס, שפגשו את מיאמי דולפינס, השיגו ממש בשניות הסיום עוד ניצחון דרמטי, כזה שמשאיר אותם חזק במאבק על יתרון הביתיות ב-NFC. האורחת מפלורידה לעומת זאת, הסתבכה בקרב על הווילד קארד. זה היה צמוד והסתיים ב-16:20 לדטרויט, כאשר מהלכים קטנים הכריעו. המפגש הבטיח להיות פיזי וקשוח, בעיקר בשל העובדה ששתי ההגנות הכי טובות בליגה ערב המחזור נפגשו (מקום 1 ו-2 בדירוג DVOA אחרי שבוע 9). גם מבחינה התקפית היו שתי הקבוצות קרובות זו לזו, כאשר דירוג ה-QBR של ריאן טניהיל ומת'יו סטאפורד זהה (60.5 בסולם של 0-100) ואחוזי השלמה של שניהם נעים בין בין 62 ל-63.

דטרויט פתחה עם דרייב ראשון ארוך מאוד (כמעט תשע דקות), שעיקרו מסירות קצרות של סטאפורד מול לחץ מצד הגנת מיאמי. לאחר שהליונס כבר נכנסו לרד-זון, מהלך גדול של הליינמן קואה מיסי, שחדר את קו ההתקפה ומנע מהרץ האחורי רידיק להגיע לאנדזון, חייב את דטרויט להסתפק בשער שדה. דרייב של 15 מהלכים סיפק רק שלוש נקודות. לאחר מכן, הגנת המארחים הציגה את עצמה במהרה וכבר במהלך השני של הדרייב הפותח של מיאמי, הצליח נדמוקונג סו להתגבר על פונסי, הגארד שמולו והשיג סאק ואובדן 10 יארד לדולפינס. דטרויט קיבלה את הכדור בחזרה ורשמה את המהלך הגדול הראשון של הערב, כאשר סטאפורד התחמק מהלחץ בפוקט ומצא את מגהטרון קלווין ג'ונסון בפוסט ראוט אחד על אחד מול מגן הפינה. פצצה של 49 יארד והליונס עלו ל-0:10.

גם בדרייב הבא נמשך הלחץ של קו ההגנה של הליונס, שהסתמך על מהלכי טוויסט וסטאנטס (שחקני הקו מחליפים ביניהם מקומות לאחר הסנאפ ומייצרים מעין חסימות מול שחקני קו ההתקפה וכך מתחמקים מהם). כך השיג אנסה, האנד של דטרויט, סאק נוסף על טניהיל לקראת סיום הרבע הראשון. הרבע הבא התנהל באופן די מאוזן, כאשר ההגנה של מיאמי החלה להתייצב ומנעה מדטרויט לברוח. לאחר חטיפה נהדרת של ג'יימס איהדיגבו, ענה לו גריימס, מגן הפינה של מיאמי בחטיפה מצוינת משלו, ממש בתוך האנדזון ומנע עוד טאצ'דאון מג'ונסון. המחצית הסתיימה ב-3:10, כשמיאמי השיגה 102 יארד בלבד.

קלווין ג'ונסון דטרויט ליונס מול ברנט גריימס מיאמי דולפינס. Duane Burleson, AP
מאבק אימתנים. גריימס מול ג'ונסון/AP, Duane Burleson

המחצית השנייה נפתחה עם לחץ של הגנת דטרויט, כאשר לאחר החזרת בעיטת פתיחה של לנדרי ל-40 יארד, פאמבל של מילר מתאקל של אנסה השיב את הכדור למארחים. אולם הגנת מיאמי כבר התאפסה ומנעה מדטרויט להתקדם. לחץ מצוין של וורנון, האנד ההגנתי, הוביל לסאק של ג'נקינס. ההגנה המשיכה לבלום את הליונס למרות מהלך מדהים של ג'ונסון בדאון רביעי ו-6 יארד. ג'ים קולדוול החליט ללכת עם ההתקפה שלו. סטאפורד מסר למגהטרון בן שני מגינים והתופס הצליח להשתלט על הכדור לאחר שכמעט נחטף פעמיים. אלא שגם הדרייב הזה נגמר עם ניסיון לשער שדה והפעם זה לא צלח, אלא נחסם מצוין על ידי הספיישל טים של הדולפינס. ג'ורדן השתלט על הכדור ורץ איתו בחזרה עד לקו ה-5 וההתקפה השלימה את המהפך עם ריצה של וואלאס משמאל לימין, שהעלתה את מיאמי ליתרון ראשון במשחק, 1013, ארבע דקות בתוך המחצית השנייה.

הגנת הדולפינס המשיכה להקשות על דטרויט גם בתחילת הרבע האחרון, כאשר באותו שלב עמדו הליונס על 1 מ-8 בהשלמות מסירה בדאון שלישי. הדרייב הראשון של הרבע הסתיים בסאק נוסף של קמרון ווייק והליונס נאלצו להסתפק בשער שדה נוסף, שקבע שוויון 13:13, 12 דקות לסיום. שתי ההגנות נתנו את הטון בדקות הללו עד שמיאמי השלימה דרייב ארוך, בסופו ניצבה על קו שני היארדים. טניהיל מצא את הטייט אנד קליי באנדזון, אבל הסייפטי איהדיגבו שוב דחף את היד למקום הנכון ומנע טאצ'דאון בטוח. שער שדה נתן למיאמי 13:16, 4:19 לסיום.
המהלך המכריע של המשחק התרחש בדרייב האחרון של דטרויט. סטאפורד קידם את הליונס עם מסירות קצרות ובינוניות, בעיקר לתופסים שלו (גולדן טייט סיים משחק מצוין של 109 יארד ב-11 תפיסות). קצת יותר מדקה לסיום ניצבה דטרויט לדאון שלישי ו-10 בקו ה-27 של מיאמי. לאחר הסנאפ, הגיח משמאל, ללא כיסוי של קו ההתקפה, הליינבקר קואה מיסי, אבל הרץ האחורי ג'קואה בל זיהה זאת וביצע חסימה מצוינת, שמנעה ממיסי להגיע לקוורטרבק. סטאפורד השלים מסירה של 10 יארד לטייט והדרייב נמשך. שלושה מהלכים לאחר מכן ועם 36 שניות על השעון, סטאפורד מצא במסירה מצוינת את רידיק, לטאצ'דאון של 11 יארד שקבע 16:20 דרמטי בסיום.

במשחק הצמוד והמותח הזה בלטו ההגנות. בדטרויט, נתן נדמוקונג סו משחק ענק של אגרסיביות ודומיננטיות בקו ההגנה, כולל סאק, שלושה תאקלים לאבדן יארדים ושלוש פגיעות בקוורטרבק. בהתקפה היו אלה טייט, סטאפורד וג'ונסון שהובילו את הליונס. אולם בניתוח מעמיק יותר של המשחק ניתן למצוא שני גיבורים שקטים נוספים: איהדיגבו, שביצע כמה מהלכים מצוינים וביניהם החטיפה במחצית הראשונה ומניעת הטאצ'דאון מקליי בדקות הסיום והרץ האחורי בל, שכאמור חסם את מיסי ואפשר לסטאפורד להמשיך את הדרייב המנצח. ללא שני הגיבורים השקטים האלה, ייתכן מאוד שדטרויט הייתה מתקשה לצאת מהמשחק עם הניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully