וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהנהלת מכבי תל אביב התגעגעה לבלאט

12.11.2014 / 14:16

הצעקות, השיחות, משבר הסמכות ובעיית גרשון. אדם הבקיא במצב של גודס מספר שכל בעיות האופי בגזרת השחקנים היו נמנעות לו היו מקשיבים לבקשות שלו בנוגע לסגל. אז למה בהנהלת מכבי תל אביב לא מסכימים וכמה זה מעיד על הפקפוק שלהם במאמן. מאחורי הקלעים

one

היה זה אחרי ההפסד ב-30 נקודות להפועל ירושלים. המאמן גיא גודס כינס אסיפה בשעת צהריים מוקדמת. בחדר הווידאו של מכבי תל אביב נתלו עיתונים ממדורי הספורט השונים ובהם תמונות מהחגיגות שערכו בארנה שחקני ירושלים. מין פסיכולוגיה הפוכה. ואז החל הווידאו. גודס נזף בכל אחד ואחד מהשחקנים שנראו על המרקע נוטלים חלק בפיאסקו. גם ג'רמי פארגו חטף: "לקחת זריקות לא חכמות שם. למה?", הצליף המאמן ברכז. "צריך לשחק קבוצתי! להראות אגרסיביות!", הטיח גודס מילות תוכחה.

באימונים שאחרי ביקש גודס לחזור ליסודות. אבל זה לא ממש הצליח לו. לא מול צדביטה זאגרב ולא בדרבי מול הפועל תל אביב. המאמן לא מצליח לגעת בחבורת השחקנים הזו, לזעזע אותה, להעיר אותה, אלא שבהנהלת הקבוצה לא לגמרי בטוחים שהבעיה היא רק באותה חבורת שחקנים. בעייתית ושונה משנה שעברה ככל שתהיה. למה, איך ומדוע גודס סבור שהוא הציע מזמן את הפתרון לבעיה שנוצרה? הנה עוד הצצה קטנה למשבר הגדול שפוקד את מכבי תל אביב.

***

מכבי תל אביב מודל נובמבר 2014/15 היא קבוצה נרדפת ומבוהלת. זהו אחד המשברים העמוקים ביותר שהמועדון נקלע אליו בשנים האחרונות. השחקנים נראים כבויים מתמיד ולא כולם בטוחים שהאיש שישנה זאת נמצא כרגע בראש הקבוצה. והשפל הזה יכול עוד להעמיק.

גם במכבי יודעים כי אסור לשקוע עוד יותר, אך מתחילים לתהות: האם מאמן גיא גודס הוא האיש שיחלץ את הקבוצה מהבוץ הטובעני של הכישלון – קל וחומר אם הוא האחראי לו? במועדון שוררת אכזבה מגודס על האופן שבו הוא ניהל את התקופה העגומה של ההפסדים האחרונים. כי מותר להפסיד. אפשר גם להיות מובס. אבל צריך לדעת להגיב למצב הזה.

אם עד עתה פומפמה הביקורת כלפי גודס בערוצים חשאיים, כעת היא מתחילה לצוף. "גיא חייב להיות דומיננטי עם השחקנים. גם אם אומרים שיש אופי בעייתי לשחקנים, בעיות ביניהם, או תסכול – הוא חייב לדעת לשלוט בהם", אומרים בקבוצה בדאגה על מה שמישהו מכנה שם "בעיית הסמכות".

"ההפסד מול ירושלים היה מאוד מביך. עבור כולם. יש דרך להפסיד. אבל אף אחד לא ציפה שהבושה הזו תמשיך הלאה, במשחקים שהיו אמורים להיות קלים. זה מכעיס ומתסכל מאוד את כולם", אומר גורם בקבוצה. "יש לחץ, השחקנים צריכים להראות אופי, להילחם, להבין מי היא מכבי – אבל זו גם אחריות של המאמנים לדעת איך להוציא את השחקנים!".

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
במכבי כבר יש מי שהגדיר את מה שקורה כ"בעיית סמכות". גודס/ברני ארדוב

וכאן עולה נקודה חשובה, שאסור לשכוח: עד כמה מושפעת שליטתו של גודס בקבוצה מההצטרפות של פיני גרשון לסגל האימון, וחשוב מכך – עד כמה נחלשה שליטתו של גודס בשל נוכחותו הדומיננטית (בלשון המעטה) של עוזרו.

"את פיני גרשון רואים השחקנים כמאמן בכיר. יש כאן שני מאמנים, לא רק גודס. וזה למרות שרואים שפיני נותן לגודס את הבמה. כל השחקנים מודעים לכך שכאשר פיני מעיר – ואתה לא תתעלם מההערה שלו. לפיני יש אישיות חזקה, אי אפשר להתעלם ממנו אם הוא אומר לך לעשות משהו", מאשר אחד השחקנים במכבי את ההנחה.

יש לציין כי בקבוצה, וגם בסביבתו של גודס, מדגישים כי "פיני גרשון נותן לגודס את כל הכבוד והבמה, ובאמת רוצה לעזור". רק שזה לא עוזר. יתרה מזו, יש הסבורים כי החוסר בשליטה ובדומיננטיות לא מקל על הקרעים וההתפוררות החברתית בחלקים מהקבוצה.

לא כולם, אגב, סבורים כך. "זה עניין של אופי של השחקנים. לא של שליטה. לא בהכל צריך להאשים את המאמן. השחקנים צריכים לדעת להילחם , להציג אופי, בעונה שעברה היה יותר אופי", אומר גורם בקבוצה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם עו"ד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
רוצה לעזור לגודס באמת ובתמים, אבל גם מאפיל עליו. גרשון/ברני ארדוב

ארבעה ימים אחרי האסיפה ההיא, מכבי הובכה שוב, הפעם מול חבורת הצעירים של צדביטה זאגרב. גיא גודס הטיח בחוזקה את דלת חדר ההלבשה והעיר בתקיפות לשחקנים על ההגנה המחוררת ועל חוסר קבוצתיות. פניהם של השחקנים מסגירות את התחושות הקשות . בעקבות התסכול הגואה מחליט ניקולה וויצ'יץ' להישאר לשיחה ארוכה, שבה עולות טרוניות לא קלות – ולא מעט תסכול של ג'רמי פארגו.

וויצ'יץ' הצליח אולי לטהר במקצת את האווירה, אך קוסם ש?יקו?מ?י הוא לא, והוכיחו זאת שתי ההשפלות-רבתי שספגה הקבוצה אחר כך. גם השחקנים עצמם מתחילים להיות יותר ויותר מתוסכלים. ג'רמי פארגו בכלל נראה עצבני. בינם לבין עצמם הם מפריחים לא מעט טענות.

מי שכאמור מנסה ליצור סביבת עבודה בריאה יותר הוא ניקולה וויצ'יץ', אשר מרבה לאחרונה לשוחח עם השחקנים ומתרוצץ ביניהם. בשבוע שעבר ערך מנהל הקבוצה שהוא בעצם סוג של מנהל ספורטיבי שיחה ארוכה עם פארגו, סמית' ורנדל, שבמהלכה הוא הניח להם לפרוק את אשר על ל?בם. גם שלשום, לאחר ההפסד התלול בדרבי, אמר להם וויצ'יץ': "עכשיו תוכיחו את האופי שלכם, ת??ראו שכולם טועים", ניסה המנהל.

על כתפיו של וויצ'יץ' מונחת כעת לא מעט עבודה, לאור הדאגה הרבה השוררת במועדון. "גם גיא גודס ערך לא מעט שיחות. אחרי כל אימון הוא לוקח שחקן אחר, פעם את פארגו, פעם את היינס. גודס משתמש לא מעט במונחים מתחום הפסיכולוגיה. להיינס גודס אמר ליזום יותר וניסה לעלות לו את הביטחון. גם פיני מדבר איתם, נותן להם עצות מקצועיות", מספר גורם במועדון.

אלא שאותו גורם מחדד: "בתקופת ההפסדים בעונה שעברה היה לא פחות תסכול בין השחקנים, וגם לא פחות לחץ. גם אז לא אהבו את אלכס טיוס לא מעט שחקנים. ההבדל הוא שזה היה תחת דיויד בלאט, שהיה לו יותר קרדיט. גודס נבחן תחת זכוכית מגדלת. ואולי זה ההבדל.

גורמים שנמצאים באימונים מעידים כי את האימונים שנערכו בשבועיים האחרונים ניהל גודס בקשיחות יתרה, תוך שהוא עובד חזק על הגנה, התקפה, אינטנסיביות ומהירות ומבקש מהשחקנים "להציג קבוצתיות". לשווא. הקבוצה פסחה על כל חמשת הסעיפים הללו – תחילה מול ירושלים, אחר מול צדביטה הקרואטית, וכעת מול הפועל תל אביב.

המשמעות: גודס לא משפיע מספיק על השחקנים. וזה בלשון עדינה. שחקן בקבוצה מוסיף: "באופן אישי, אם אני צריך לדבר עם מישהו, ארגיש הכי נוח לדבר עם ניקולה , ואחר כך עם גודס. ניקולה תמיד מנסה לעזור, להעיר דברים. הרבה מכבדים אותו כי הוא מבין מה עובר על השחקנים".

שחקן בקבוצה מוסיף: "מאז הטיסה למלאגה וההפסד בדרבי מה שחוזרים ואומרים לנו זה שאנחנו צריכים להוכיח לכולם שטועים לגבינו. מנסים להעיר את השחקנים על ידי זה. גיא מבקש מהם פתיחה חזקה של המשחק. האימון אתמול למשל היה מאוד אינטנסיבי".

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עצבני ומתוסכל. פארגו/ברני ארדוב

גודס יודע כי הוא נדחק אל פינה מסוכנת בקריירה שלו. גורמים המעורים בנעשה אצלו סבורים כי זה יכול היה להתפתח אחרת: "מדברים על משבר ושגיא צריך להוציא את השחקנים ממנו. אבל העובדה היא שהרבה לפני שמכבי הפסידה, גיא גודס חזר ואמר להנהלה: צריך להחליף את אלכס מאריץ ואת נייט לינהארט. גם מהיינס הוא לא התלהב וחושב שצריך חיזוק בגארדים – אבל במכבי לא ממהרים להחליף. חושבים שם שגם ככה אי אפשר לרשום אותם ליורוליג. אולי אם היו מקשיבים לגיא, המשבר הזה בכלל לא היה קורה."

"פיני גרשון", ממשיך אותו אדם, "חושב בדומה לגיא גודס - שצריך להחליף את השלושה. אם ההנהלה הייתה משתפת פעולה,ומביאה חיזוק מיידי, אז כל הדינמיקה הייתה שונה. הקבוצה והאופי של השחקנים היו שונים".

המסקנה ברורה: המאמן וההנהלה אינם רואים את התרופה לבעיית השחקנים עין בעין. ההנהלה לא ממהרת לבצע שינויים לפני שיימצאו שחקנים מתאימים. יש מי שסבור כי הדבר מעיד על כך שקברניטי המועדון החלו לפקפק בשיקול הדעת של גודס.

למעשה, לא רק שההנהלה אינה ממהרת להחליף את לינהארט – היא אף סבורה שדווקא בזמן המשבר יכול היה גודס לתת יותר דקות לשחקן. בהנהלה אף הועלו טענות בדבר "שימוש לא נכון" במרקיז היינס, שגם ממנו כאמור לא מרוצים בצוות המקצועי. בקבוצה, אגב, טוענים שהבקשה של גודס להחליף את היינס, אותה ציין המצוטט הקודם, הועלתה רק לאחרונה.

בכל מקרה, המבטים חמורי הסבר שנורו מכיוון ההנהלה בדרבי שלשום – הבהירו לגודס כי מד הסבלנות התקצר פלאים. כאשר ביזוי המותג הצהוב מהדהד בראשם של קברניטי מכבי, גודס יצטרך לנקוט בצעדי חירום יעילים יותר במלאגה. בקבוצה יערכו את הזעזוע הראשון בסגל השחקנים, אבל אם גם זה לא יעזור לגודס באמת תהיה בעיה.

מרקיז היינס שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם פיני גרשון. ברני ארדוב
לא התרומה לה ציפו. לינהארט והיינס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully