וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים של נחת: נבחרת הנוער שוב תנסה לרגש

12.11.2014 / 10:09

אחרי ההישג הגדול עם ההעפלה לאליפות אירופה, שהוציאה כמה כוכבים שהצליחו להשתלב בליגת העל, ייצא אלי אוחנה בקמפיין נוסף עם שון וייסמן, דן גלזר וגיא אביב. הערב (17:00) מתחילים נגד בולגריה

שחקן נבחרת הנוער של ישראל שון וייסמן. מגד גוזני
ממשיך קמפיין נוסף. שון וייסמן/מגד גוזני

נבחרת הנוער של ישראל תפתח הערב (רביעי, 17:00, נתניה, כניסה חופשית) את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה נגד בולגריה. את הנבחרת ממשיך לאמן אלי אוחנה כאשר השחקנים הבודדים שהמשיכו עימה מהשנתון הקודם הם שון וייסמן, דן גלזר וגיא אביב, ילידי 1996. כזכור, השנתון האחרון הגיע להישג גדול מאוד כשעלה לאליפות אירופה ולשמונה הגדולות ביבשת בטורניר שנערך בקיץ האחרון בהונגריה. בטורניר עצמו הנבחרת לא הצליחה להתעלות והודחה לאחר שלושה הפסדים בשלב המוקדם.

יחד עם זאת, כשמסתכלים על מפת סגל השחקנים מאותה נבחרת הנוער, ניתן לשים לב כי כמעט כל אחד ואחד מהשחקנים שלקחו חלק אמיתי בטורניר השתלב היטב בקבוצה בוגרת בליגת העל. כמה מהם כבר הפכו לשחקני הרכב, חלקם מחליפים ואילו כמה נוספים יכולים לעשות זאת, אך במועדונים מעדיפים שימשיכו להוביל את קבוצת הנוער עונה נוספת.

רשימת השמות מרשימה: דור פרץ, דור חוגי, מיכאל אוחנה, רמזי ספורי, מוחמד אבו אל היג'א ושגיב יחזקאל משחקים בשלב זה בקבוצות בוגרות בליגת העל וזוכים לדקות משחק משמעותיות, אבל השישה הללו הם רק הסממן של הדור היוצא של אוחנה שנמצאים בתהליך של השתלבות בליגת העל.

מאמן נבחרת הנוער בכדורגל אלי אוחנה. צילום ועריכה: קובי אליהו, קובי אליהו
בשורה התחתונה, נראה כי קיימים סיכויים קלושים מאוד שהנבחרת תעשה את זה. הדור האחרון עשה את זה אחרי 17 שנה ולא בטוח שב-17 השנים הבאות תהיה הבלחה נוספת. אלי אוחנה/קובי אליהו, צילום ועריכה: קובי אליהו

שון וייסמן, שאמור להוביל את הנבחרת הנוכחית, יכול היה לשחק במספר קבוצות מליגת העל כבר השנה, אך במכבי חיפה רצו את החלוץ עונה נוספת בנוער ולראות אותו משתלב בבוגרים. למעשה, אלכסנדר סטנוייביץ' קיבל החלטה שלא לשחרר את וייסמן ואת הבלם עאהד חבשי, אותם רצו מספר קבוצות מליגת העל, כאשר במקרה של חבשי אף הבטיחו לו דקות משחק.

אותם הדברים נוגעים לשון גולדברג ממכבי תל אביב. קפטן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב קיבל הבטחה לדקות משחק בהפועל פתח תקוה, אך במכבי תל אביב רצו את המגן-בלם לעונה נוספת בקבוצת הנוער ולאט לאט לשלבו באימוני הבוגרים. כשמוסיפים לכך את עדן שמיר הפצוע (ששיחק כבר בעונה שעברה בבוגרים של קרית שמונה), מקבלים נוכחות כמעט מלאה של כל השחקנים המשמעותיים ברחבי ליגת העל עם פוטנציאל להפוך לשחקנים מובילים בה בעתיד.

הערב הכול מתחיל מחדש. כאמור וייסמן, גלזר ודן אביב הם השרידים ואליהם מתווספים מספר כשרונות כמו ערן ביטון ממכבי חיפה ואור אינברום ממ.ס. אשדוד, שמובילים למעשה שלד שסיים בקיץ את המחזור בנבחרת הנערים ומתחיל עם אלי אוחנה מחזור חדש של נבחרת הנוער.

הנבחרת תפגוש הערב את בולגריה, בשישי את שבדיה ובשני את אוקראינה. מבית בן ארבע נבחרות יעלו שתיים לשלב העילית בו 28 נבחרות יחולקו לשבעה בתים של ארבע נבחרות כל אחד כאשר הראשונה מכל בית עולה לאליפות אירופה. בשורה התחתונה, נראה כי קיימים סיכויים קלושים מאוד שהנבחרת תעשה את זה. הדור האחרון עשה את זה אחרי 17 שנה ולא בטוח שב-17 השנים הבאות תהיה הבלחה נוספת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דור פרץ, שחקן נבחרת הנוער. קובי אליהו
מתחיל להשתלב בבוגרים. דור פרץ/קובי אליהו
בהתאחדות דאגו יחד עם עיריית נתניה להביא כמות סבירה של ילדים למגרש, אך עדיין זה לא מספיק. אין לנו מספיק רגעים של אחדות, גאווה וזהות כפי שהיו עם עליית נבחרת הנוער לאליפות אירופה ובגילאים הצעירים יש לנו תמיד הזדמנות למנף זאת

השמחה הגדולה שליוותה את עליית הנבחרת וההזדהות של קהל אוהדי הכדורגל עימה הוכיחה בפעם המי יודע כמה כמה איזה רצון ותשוקה יש לנו כעם וכפטריוטים לחוות את הרגעים האלה. הנבחרות הללו יכולות לספק הרבה רגעי שמחה ונחת, אך בדרך כלל נעלמות מהרדאר ולא זוכות להתייחסות. סביר להניח שכמעט כל מי שקורא את השורות הללו מתעדכן בפעם הראשונה שהיום הנבחרת מתחילה את הכול מחדש ומנסה לשחזר את ההישג של קודמתה.

הכניסה למשחקים היא חופשית. בהתאחדות דאגו יחד עם עיריית נתניה להביא כמות סבירה של ילדים למגרש, אך עדיין זה לא מספיק. אין לנו מספיק רגעים של אחדות, גאווה וזהות כפי שהיו עם עליית נבחרת הנוער לאליפות אירופה ובגילאים הצעירים יש לנו תמיד הזדמנות למנף זאת. צריך לייצר עניין ולמלא איצטדיונים. אלו רגעי נחת אותנטיים ואמיתיים שיהיה קשה לנו לקבל מהנבחרת הבוגרת או מהקבוצות, ומגיע לכולנו את האפשרות ליהנות מהם.

אגב, מאור בוזגלו הוא שיאן ההופעות של נבחרת הנוער לדורותיה עם 35 הופעות. הוא גם מלך השערים עם 21 כיבושים. ניסו קפילוטו שני במספר ההופעות עם 27, חן עזריאל הוא הסגן בכיבושים עם 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully