וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הניצחון, אלכסנדר סטנוייביץ' יצרף בלם וקשר בינואר

9.11.2014 / 8:14

המהפכה ששחר הבטיח במכבי חיפה תתרחש: צוצאליץ' יקבל בקרוב אישור לחפש קבוצה, בלם יגיע. עמאשה עשוי להיות מושאל. שחקנים: "היה חשוב לעצור את המשבר". הקנסות עדיין לא הוטלו

one
שחקנה של היידוק ספליט מריו מאלוצ'ה שכבר הוזכר כמועמד בקיץ ונפצע לאחרונה, נמצא במעקב, והחלטה סופית בעניין תתקבל בקרוב

למרות שהקבוצה עדיין לא משכנעת ובצל המשבר המקצועי הגדול, במכבי חיפה שחררו אתמול (שבת) אנחת רווחה גדולה לאחר הניצחון על הפועל עכו (0:1). הפסד במשחק הזה היה גורם למאמן אלכסנדר סטנוייביץ' להתפטר מתפקידו ולזעזוע עמוק בתוך המועדון, אבל כעת יוצאת הקבוצה לפגרת הנבחרות עם ניצחון ומעט תקוות להמשך.

כרגיל בתקופה האחרונה, במכבי חיפה הייתה גם ביקורת. מיצ'ל עדיין לא משכנע ועשוי לעזוב בינואר יחד עם אדין צוצאליץ'. סטנוייביץ' החל לחפש כבר מחליפים, בעיקר בסרביה, ומספר שמות כבר עלו באוויר. חמדי סליחי מהפועל עכו הוא אחד מהם, אם כי במקרה שלו ההגעה לקבוצה איננה פשוטה בגלל סיבות אחרות ובגלל שסטנוייביץ' עדיין סבור שמוחמדו אידריסו ששקוע בעבודת הגנה מסוגל לסחוב את הקבוצה. גם שחקנה של היידוק ספליט מריו מאלוצ'ה שכבר הוזכר כמועמד בקיץ ונפצע לאחרונה, נמצא במעקב, והחלטה סופית בעניין תתקבל בקרוב. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, גם חלוץ יעזוב את הקבוצה, וכרגע כל הסימנים מראים שייתכן שויאם עמאשה יעשה את הדרך לקבוצה אחרת. נקודת האור הייתה ולדימיר סטויקוביץ' עליו נאמר: "אם לא הוא, היינו מפסידים עוד משחק. לפחות בשחקן אחד פגענו".

"אחרי מה שקרה השבועות האחרונים, היה חשוב לנו קודם כל לעצור את המשבר. כי עוד הפסד והיה כאן כזה בלגן בפגרה, שאנשים היו שוכחים שיש משחק נבחרת", אמר, ספק בציניות, אחד השחקנים בסיום. על היכולת של הקבוצה אמרו שחקנים אתמול: "לא היינו מדויקים, ראית ששחקנים היו בלחץ ולא היו מסוגלים למסור כמו שצריך. ככה זה כשהכל לחוץ והקהל רוצה גול". במהלך המשחק, אגב, התלוננו מספר שחקנים בפני השופט ארז פפיר על הלחות שגרמה להם לקשיי נשימה. המשחק לא נעצר, אבל השחקנים ירדו למחצית וביקשו לשתות. "אפילו פפיר התלונן שהוא לא מסוגל לנשום. אם לא היינו מנצחים, זה היה נשמע כמו תירוץ עלוב", סיפר אחד מהם. לפני המשחק, אגב, נכנס הנשיא יעקב שחר ולחץ את ידי השחקנים. אחרי המשחק היה זה סטנוייביץ' שעשה את אותה פעולה והודה לשחקנים על הניצחון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. קובי אליהו
נשמו לרווחה. מכבי חיפה/קובי אליהו

כובש השער שמעון אבוחצירא אמר: "אחרי ארבעה הפסדים לא היה פשוט, זה הלך קשה, לא חלק כמו שחשבנו, אבל עשינו את זה. מבחינה קבוצתית, אנחנו עוברים תקופה לא נעימה. המועדון לא רגיל לזה. ההרגשה? שחקן כדורגל, במיוחד במועדון הזה, נקלע להפסד אחרי הפסד עם מאמן וצוות זר, וזה לא דבר פשוט עבורו. לא הכל הולך חלק במקצוע שלנו, אנחנו עובדים קשה באימונים ומנסים כל הזמן לשנות שחקנים ושיטות. לפעמים זה מצליח, לפעמים לא. כרגע לא הולך, אבל צריך לנצח בשיניים".

אבוחצירא נשאל על הלחץ של השחקנים במגרש. "אין יותר מדי מה להסביר", אמר החלוץ. "הלחץ הוא חיובי, כדי להוכיח שאנחנו מסוגלים לנצח. לפעמים כשאתה רוצה יותר מדי אתה עושה את הפעולות הפוך. כשחלוץ מנסה כל הזמן, לעפמים הוא צריך להרפות כדי לכבוש. יש לנו סגל איכותי, המאמן מחליט מי צריך לשחק ומי להיות ב-18. אנחנו צריכים להרפות. אנחנו מקצוענים, בגלל זה מקבלים כסף. בקבוצות גדולות אין מה לעשות, צריך לקחת את זה בחשבון".

"התוצאה הסופית הכי חשובה בכדורגל", סיכם אבוחצירא. "אנחנו נותנים הכל, באים להילחם. אין דבר כזה שנעלה ולא ניתן הכל. זאת תקופה שבה דברים הולכים הפוך, היום ידענו להתגבר על זה, לתת גול ולנצח. ההרגשה של השער היא טובה, אבל המועדון יותר. הגול הזה עזר למועדון כדי להוציא את הקבוצה מהתקופה הזאת. אגב, רבים מהאוהדים תהו בסיום המשחק מדוע אבוחצירא לא הציג את הציצית לאחר הבקעת השער. התשובה פשוטה: השחקן לא רצה לעלות עם ציצית למשחק שהחל בשבת.

במועדון החמיאו ליותר מ-20 אלף אוהדים שצבעו את היציעים בירוק. "משבר כזה לא היה מתקבל בכל מועדון אחר, בטח לא בקבוצות הגדולות", אמרו שם. "צריך להסיר את הכובע בפני האוהדים האלה, משבוע לשבוע המצב המקצועי הלך והתדרדר, והכמויות רק גדלו. זה לא דבר מובן מאליו". בחיפה מאמינים שיוסי בניון יהיה כשיר למשחק באשדוד, לאחר הפגרה. הקבוצה תקיים שני אימונים, בשני ושלישי, ואז תפנה את מתחם האימונים בכפר גלים לטובת הנבחרת, שהגיעה עם המועדון לסיכום מוקדם לגבי חלוקת הזמנים.

בנושא אחר: סטנוייביץ' החליט אמנם לקנוס את השחקנים בחודש האחרון בעקבות הדלפות מחדר ההלבשה, אבל חלק מהם קיבלו היום את המשכורות והבחינו שלא הורדו להם כספים. יש לציין כי למרות שהקנס עדיין לא ניתן, הנהלת מכבי חיפה תחליט רק בחודש הנוכחי האם להטיל את הקנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully