וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון הקוד האתי של הנבחרת מחייב להעמיד את זהבי לדין

7.11.2014 / 9:02

בהתאחדות טוענים: הקשר שכבר הושעה ב-2011 בשל עבירת משמעת חייב לשלם מחיר בגין התבטאויותיו נגד גוטמן וורמוט: "ייתכן שמקומו לא בנבחרת". גורם: "זה יהיה אסון מקצועי לפני בוסניה"

ערן זהבי מדבר על התקרית עם אוהד הפועל תל אביב/צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: קשת סידי

האם ההתאחדות לכדורגל תעמיד לדין משמעתי את הקשר ערן זהבי לאור התבטאויותיו אתמול? "על פי תקנון הקוד האתי של הנבחרת, באמצעותו הושעה בעבר זהבי מהנבחרת בשל סיבות אחרות, ייתכן מאוד שמקומו של השחקן אינו בסגל הנבחרת", אמרו אתמול (חמישי) גורמים בהתאחדות לכדורגל. כפי שפרסמנו אתמול, בנבחרת ישראל הביעו כעס רב על דבריו של זהבי וטענו כי הדבר יפגע בהכנות לקראת המשחק מול בוסניה. כמו כן, בנבחרת חוששים ממתיחות עם גילי ורמוט והמאמן שתשפיע על ההכנות. מאוחר יותר הוציא אלי גוטמן הודעה המבטלת את דבריו של השחקן.

ההסבר לעובדה שזהבי אמור לעמוד לדין הוא פשוט. מעיון בתקנון הקוד האתי של הנבחרת, עולה כי הוא חל לא רק על בעלי תפקידים, אלא גם על שחקנים. סעיף 4 קובע כי "על שחקן נבחרת להיות ער לעובדת היותו מודל לחיקוי, במיוחד לבני נוער ולשחקנים צעירים, ולעובדת היותו מייצג את המדינה ואת חיי הספורט שלה. אי לכך, שחקן נבחרת חייב לשמור על מעמדה הייצוגי של הנבחרת ועל התנהגותו ההולמת את מעמדו כשחקן נבחרת, בכל תקופה בה יימנה על סגל הנבחרת".

בסעיף 7 נכתב כי "שחקן נבחרת ינהג, בכל מקום, בדרך ההולמת את מעמדו כדמות ציבורית, ערכית ומוסרית". כמו כן, בסעיף שמונה לתקנון נבחרת ישראל, שהינו תקנון נפרד, נכתב כי "שחקן ובעל תפקיד בנבחרת שיפרו הוראה מתקנון זה, יובאו לדין בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל ויהיו צפויים לאחד או יותר המפורטים בתקנון המשמעת".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים על אירועי הדרבי. ברני ארדוב
ישלם מחיר על ההתבטאויות? זהבי/ברני ארדוב

זהבי שוחרר מסגל הנבחרת לפני המשחק מול לטביה במרץ 2011 לאחר שאיחר להגיע בזמן למלון בו שהתה הנבחרת בשל אירוע משפחתי. דובר הנבחרת הודיע אז כי זהבי נופה מהסגל בעקבות מה שהתפרש כ"חוסר כבוד כלפי חולצת הנבחרת". זהבי היה המום מההחלטה, אך לאחר מכן פרסם הודעת התנצלות שלא שכנעה את לואיס פרננדז לשנות את ההחלטה. ההחלטה, יש לציין, התקבלה באמצעות אותו תקנון. זהבי שעמד לדין אז הורחק ממשחק ליגה אחד ועוד שלושה עד תנאי. גורם בנבחרת אמר אתמול: "זה יהיה אסון מקצועי להדיח את זהבי לפני בוסניה, אבל אם ההתאחדות תחליט להעמיד אותו לדין, אף אחד כאן לא יסרב". גם בקרב שחקני הנבחרת, שתומכים בזהבי בגין אירועי הדרבי, טוענים כי היה צריך לוותר על ההתבטאויות האלה לפני המשחק.

בעניין אחר: בנבחרת ישראל הגיעו לסיכום עם מכבי חיפה לגבי אופן חלוקת האימונים בשבוע הבא, זאת לאחר שבנבחרת ביקשו להתאמן במתקן האימונים בכפר גלים, הסמוך ל"סמי עופר". שחקני מכבי חיפה אמורים לקבל מנוחה במהלך הפגרה, אך גם אם יתאמנו על המגרש יעשו זאת בשעות נפרדות. מנהל הנבחרת ישראל שצוצינסקי: "אנחנו מודים למכבי חיפה על שיתוף הפעולה והנכונות לעזור לנבחרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully