וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין של ההתאחדות זיכה את מאמן בית"ר מנחם קורצקי

6.11.2014 / 15:05

המאמן הועמד לדין בעקבות התנהגות בלתי הולמת, כשהתעמת טלפונית עם אוהד: "מקרה זה אינו בסמכות בית הדין". קורצקי: "אעביר הרצאות למאמנים צעירים כדי להעביר מסר חד וברור נגד אלימות"

מגד גוזני

השיחה בה מנחם קורצקי מתעמת מילולית עם אוהד בית"ר ירושלים

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל זיכה היום (חמישי) את מאמן בית"ר ירושלים מנחם קורצקי, שעמד לדין בגין התבטאויות לא ראויות בשיחת טלפון עם אוהד בית"ר ירושלים. ההחלטה בעניין הייתה אמורה להינתן אמש אולם הדיין גיורא לנדאו החליט להתייעץ לפני שהוא מחליט האם בסמכותו של בית הדין לדון במקרה זה.

הדיין גיורא לנדאו נימק את החלטתו: "סבור אני כי קוד אתי של ארגון המאמנים אשר היה קובע נורמות התנהגות של מאמן מול הזולת, לרבות אוהדים - היה מהווה נדבך חשוב בביסוס העמדה לדין במקרה זה. אולם כזה אין כאן. לאור האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי במקרה זה (אף כי תוכן השיחה מעורר שאט נפש) אינו נופל בגדר סמכותו של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל ועל כן אני מזכה את הנאשם".

מנחם קורצקי הגיב להחלטה לזכות אותו: "בכוונתי לתרום סכום כסף לאחת העמותות המטפלות באלימות ובנוסף אעביר מספר הרצאות למאמנים צעירים, כדי להעביר מסר חד וברור נגד אלימות והתנהלות תקינה".

מנחם קורצקי, מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"אם קיים קשר בין השיחה להיותו מאמן כדורגל, הרי זהו קשר עקיף ביותר". קורצקי/מגד גוזני

הדיין לנדאו כתב בהחלטה שאין תקדים להעמדה לדין בגין שיחה טלפונית כגון זו "בין הנאשים לאדם בתחומי הפרט בעניין שיזקתו לכדורגל שולית אם בכלל". לשאלת סמכות בית הדין לדון בהתנהגות קורצקי הבחין לנדאו בין המקרה הזה למקרה בו הורשע פרוספר אזגי בסעיף של התנהגות בלתי הולמת לאחר שהוקלט משמיע הערות אלימות וגזעניות כלפי אוסיי מאוולי וסוכן השחקנים שרון חלבי. לטענת לנדאו, אותו אירוע היה "קשור ישירות להתנהלות האגודה במסגרת ההתאחדות ולכן קמה לבית הדין סמכות לדון בו... אולם בשונה ממקרה אזגי אני מתקשה למצוא כי המקרה שבפניי נוגע ישירות לפעילות הנאשם במסגרת עבודתו כמאמן כדורגל ודומני כי אם קיים קשר בין השיחה להיותו מאמן כדורגל, הרי זהו קשר עקיף ביותר".

לנדאו גינה בהחלטתו את השפה בה השתמש קורצקי, הביא שאט נפש מהדברים המושמעים בשיחה וציין שמדובר בהתנהגות פסולה. הוא אף המליץ לקורצקי למצוא את האופן הראוי לתקן את מעשיו, כפי שאגב הבטיח המאמן לעשות עוד לפני הדיון. יחד עם זאת, פסק שאין בסמכותו לדון במקרה ואין הדברים נופלים במסגרת הסעיף "התנהגות בלתי הולמת". הדיין אף העביר ביקורת על תובע ההתאחדות וכתב: "אם מבקשים אנו להחיל את מרות התקנונים על הפעילים גם בגין מעשים ופעילויות הנעדרים זיקה ישירה למהלת ההתנהלות המקובל של ענף הכדורגל... אין לעשות כן בטרם יותוו בקרים ברורים לכך על ידי ההתאחדות שכן אין מענישים בטרם מזהירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully