וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורה: למה כולם מנקים את ערן זהבי?

4.11.2014 / 16:03

האם ערן זהבי יכול היה לנהוג אחרת ועד כמה שונים אוהדי הפועל תל אביב באלימות שהם מפגינים מאוהדי בית"ר ירושלים? ובינתיים: זהבי זומן לתשאול במשטרה. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

כמה שונים אנחנו מאירופה ומהו חלקו של ערן זהבי במהומה שקטעה אמש (שני) את הדרבי התל אביבי בבלומפילד?

הילה קובו מספקת במהדורת החדשות של וואלה! רקע להיסטוריה הסבוכה בין זהבי לאוהדי הפועל תל אביב, וסבורה שגם השחקן עצמו יכול היה להתנהל אחרת, במיוחד כשחזר על תנועת ה"פיו פיו" המפורסמת, שאותה חנך לפני שנה. גם שחזור האירוע מגלה כי מעט איפוק של זהבי יכול היה לשנות את פני הדברים. האוהד החצי עירום יצר מראש קשר עין עם זהבי. הוא בעט בכדור בעוצמה ורק אחר כך רגליו פגעו קלות בשחקן. בחלק הזה של הקטטה הוא בכלל לא הרים ידיים, אלא ממש שמט אותן לצדדים והתקרב עם חזהו בתנועת התגרות, כשזהבי הוא זה שהדף אותו אחורה באגרסיביות. רק אחרי שהושפל במהלך הזה, לראשונה האוהד ממש רץ לעבר זהבי בתנועת בעיטה - וגם אז הבעיטה חזרה של זהבי הייתה גבוהה וחדה יותר.

האם זהבי רק מתגונן כמו שכולם אומרים? למען ההגינות אפשר לומר שכן, על ידי תקיפה חזרה. בעולם היו דוגמאות של שחקנים שהגיבו, וגם כאלה, כמו פרנק ריברי מבאיירן מינכן, שלא. אז שזהבי פשוט ירוץ מהאוהד ויברח? ייתכן שהתשובה היא "כן". בכל מקרה, שניים שתמכו אתמול בפומבי בזהבי הם אייל ברקוביץ, שהורשע בעבר בתקיפת מאמן הכדורגל של בנו רק משום שסבר כי הוא לא משתף אותו מספיק, ואלי טביב, שהורשע בתקיפת אוהד קטין של הפועל. פרצופו של הכדורגל הישראלי.

ומה לגבי אוהדי הפועל תל אביב?

כשמדברים על אלימות בכדורגל האסוציאציה העולה בראש היא אוהדי בית"ר ירושלים, אבל אוהדי הפועל תל אביב, מסתבר, אינם שונים מהם. דוד רוזנטל סבור: גם בין האוהדים האדומים יש לא מעט חוליגנים שמשחירים את פני המועדון. האוהדים הללו חוסים תחת אצטלת האחווה האליטיסטית, אבל בפועל מדובר באותו מחנה שהניף את השלטים למוני פנאן, לפני ואחרי מותו, ולשמעון מזרחי עם שירי ה"תתאבד כבר". יש לנו גם את השחתות הקברים להורים של חולדאי, המחאה האלימה נגד אוסישקין, את הדרבי של 2012 עם מהומות הענק בסיום וכמובן, את הסיפור עם סופוקליס שחורציאניטיס בשנה שעברה בכדורסל.

קללות מכוערות שחודרות מתחת לעור, יחד עם אלימות פיזית ומילולית. לכך אחראים אותם אוהדים, שנהנים להתעטף בתחפושת של מורדים עדינים. ובכן, האמת כבר כאן: יש ביניהם כמה מהאוהדים הגרועים ביותר. כן, גם כמו אלה של בית"ר ירושלים.

אבי אשכנזי מעדכן: שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי ואיתן טיבי מסרו עדות לחוקרי משטרת תל אביב על האירוע בדרבי. השניים מסרו עדות פתוחה, אשר נגבתה מהם על ידי חוקרי משטרת מרחב יפתח במגרש האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום. בעדותו סיפר זהבי כי הוא הופתע על ידי האוהד שירד למגרש ורץ לקראתו, ולטענתו החל לחבוט בו.

עוד במהדורה:

לא רק בית"ר - האוהדים של הפועל לא פחות אלימים: בית"ר ירושלים כבר שנים משמשת שם נרדף לאלימות וגזענות, ואילו אוהדי הפועל תל אביב התכסו באצטלה של תחכום וסוציאליזם. פריצתו של אוהד למגרש אמש, במהלך הדרבי, אמנם עוררה סערה, אבל זו לא הפעם הראשונה שבה אוהדי הפועל עולים לכותרות בגלל התנהגות אלימה. משלטים הקוראים לשמעון מזרחי להתאבד, דרך שירי שואה, מהומות בדרבי לפני שנתיים, ועד השחתת קברי הוריו של רון חולדאי בתגובה להריסת המגרש באוסישקין, מתברר שגם רבים מאוהדי הפועל הם בעיקר מתייפיפים.

מיתת חסד לחולים סופניים - בקרוב בישראל? כפי שהודיעה מראש בווידוי קורע לב, בריטני מיינארד, החולה הסופנית בת ה-29 בלעה רעל ושמה קץ לחייה, ולייסוריה מסרטן המוח הקטלני שתקף אותה. המקרה של מיינרד עורר את הדיון הציבורי סביב זכותו של חולה סופני לסיים את חייו בארץ ובעולם. עמותת ליל"ך - למות ולחיות בכבוד - מדווחת שישנה עלייה בפניות אליה ועל ריבוי במספר החתימות על טפסי בקשה למות בכבוד, ובו בעת חבר הכנסת עפר שלח מקדם הצעת חוק מיתת חסד שזוכה לתמיכה בכנסת.

בניין הסחר החדש בניו יורק נפתח: לפני 13 שנים העולם הזדעזע למראה מגדלי התאומים שקרסו אך אתמול נפתח מחדש מרכז הסחר העולמי על חורבות מגדל מספר אחת והעובדים הראשונים כבר הגיעו לחנוך את משרדם החדש. המגדל, בן 102 קומות ובגובה חצי קילומטר, משנה שוב את קו הרקיע הניו-יורקי ונקודת התצפית במגדל היא הנקודה הגבוהה ביותר בחצי הכדור המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully