וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקים: סן פרנסיסקו ג'איינטס זכתה באליפות ה-MLB

30.10.2014 / 5:23

הקבוצה מהמפרץ אלופה בפעם השלישית בחמש העונות האחרונות אחרי 2:3 דרמטי בקנזס סיטי במשחק 7 של הוורלד סירייס. מדיסון באמגארנר נכנס כמחליף וסיפק חמישה אינינגים בדרך לניצחון

מדיסון באמגארנר באסטר פוזי סן פרנסיסקו ג'איינטס חוגגים זכייה בוורלד סירייס. David J. Phillip, AP
הופך לאגדה כבר בגיל 25. באמגארנר/AP, David J. Phillip

עונת 2014 של ה-MLB הגיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) לסיומה בדרך הכי דרמטית שיש, עם משחק שביעי ומכריע על האליפות ועם אלופה חדשה-ישנה. סן פרנסיסקו ג'איינטס לא נבהלה מהאווירה בקנזס סיטי, ניצחה את הרויאלס 2:3 והחזירה לעצמה את התואר אחרי שנה אחת של הפסקה. בסך הכול, הג'איינטס זכו בשלוש אליפויות מתוך חמש העונות האחרונות (2010, 2012, 2014). שושלת אמיתית. זו האליפות השמינית בתולדות הקבוצה, כאשר חמש הראשונות היו בשנים בהן היא שיחק בניו יורק ושלוש האחרונות כאמור, הגיעו בעשור הנוכחי, במפרץ.

ג'רמי גאת'רי פתח את המשחק המכריע על הגבעה עבור הרויאלס ואחרי אינינג ראשון חלק, הוא הסתבך. כדור שזרק ופגע בפבלו סנדובל ועוד שני סינגלים של האנטר פנס וברנדון בלט מילאו את הבסיסים ואז, שתי חבטות הקרבה של מייקל מורס וברנדון קרופורד קבעו 0:2.

המארחים הגיבו במהרה. טים הדסון נקלע אף הוא לבעיה בתחתית האינינג השני ועם דאבל של אלכס גורדון שהכניס את בילי באטלר וחבטת הקרבה של עומאר אינפנטה, שהכניסה את גורדון, קנזס סיטי איזנה במהרה ל-2:2 והדסון הוחלף בג'רמי אפלט.

שחקני סן פרנסיסקו ג'איינטס חוגגים זכייה בוורלד סירייס. Jeff Roberson, AP
התפיסה האחרונה/AP, Jeff Roberson

היתרון שב לג'איינטס באינינג הרביעי. סנדובל והאנטר חבטו לסינגלים בפתיחת האינינג וגאת'רי הוחלף בקלווין הררה, שהרשה מיד סינגל נוסף למורס. סנדובל, שהיה בבסיס השלישי, הגיע הביתה וסן פרנסיסקו עלתה ל-2:3.

אפלט המשיך להבריק בעוד הררה מצדו מתאושש ולא נותן לג'איינטס שום דבר נוסף. מיד עם פתיחת החלק התחתון של האינינג החמישי, אפלט פינה את מקומו למדיסון באמגארנר. המגיש הכביר של הג'איינטס, שלא נתן לקנזס סיטי לנשום במשחק החמישי ובכלל, היה האיש של הקבוצה כל הפלייאוף, החל לעבוד למרות שנכנס על מנוחה של יומיים בלבד. באמגארנר אומנם הרשה סינגל לחובט הראשון מולו התייצב, אינפנטה, אבל מאותו רגע החל לטחון את הרויאלס והוציא את כל 15 החובטים הבאים. רגע לפני הסיום, אלכס גורדון עוד סיפק דרמה. סינגל שלו נפל לפני גרגור בלאנקו, שטעה ואפשר לגורדון להגיע כל הדרך לבסיס השלישי. סלבדור פרס קיווה להיות הגיבור, אבל הכדור שלו עף באוויר ונחת היישר בכפפה של סנדובל. גיים אובר, 2:3 בסיום והג'איינטס שוב אלופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פבלו סנדובל סן פרנסיסקו ג'איינטס עם התפיסה המכריעה בוורלד סירייס. Jeff Roberson, AP
פבלו סנדובל סן פרנסיסקו ג'איינטס עם התפיסה המכריעה בוורלד סירייס/AP, Jeff Roberson

הדסון הגיש אינינג ושני שליש, אפלט עוד שני אינינגים ושליש ובאמגארנר, שבגיל 25 כבר הופך לאגדה בהתהוות עם שלוש טבעות אליפות (כמו לבאסטר פוזי), התעלה עם חמישה אינינגים וארבעה סטרייקאאוטים, כשהוא מרשה רק שתי חבטות. גאת'רי סגר שלושה ושליש, הררה הוסיף שניים ושני שליש עם ארבע הכשות, וייד דייויס רשם שני אינינגים וגרג הולנד אחד.

הג'איינטס הם הקבוצה הראשונה מאז פיטסבורג של 1979 שמנצחת את המשחק השביעי בוורלד סירייס בחוץ. כל תשעת משחקי שבע הקודמים במעמד הזה הסתיימו בניצחונות ביתיים, כולל הסדרה של 1985, בה זכתה קנזס סיטי באליפות. הרויאלס, שמאז אותה אליפות ועד העונה לא העפילו אפילו לפלייאוף במשך כמעט שלושה עשורים, עשו מסע מדהים בפוסטסיזן הנוכחי והפתיעו רבים. עכשיו השאלה היא האם הם מסוגלים לשמור על הרמה גם בעונה הבאה. הג'איינטס? הם כנראה כבר יכולים להתחיל לחגוג את האליפות של 2016.

התפיסה המכריעה של פבלו סנדובל/AP, Jeff Roberson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully