וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים וסדרנים ישתמשו במצלמות קסדה כדי להילחם באלימות ביציעים

29.10.2014 / 15:35

המשטרה סבורה שהאמצעי ירתיע את האוהדים. הניסיון יחל במשחקים שייערכו בשרון והמצלמות כבר הוכנסו לשימוש במשחק בין נתניה לסכנין. גורם במשטרה: "אם זה יביא לשינוי ירכשו מצלמות נוספות"

שוטרים במשחק בין בני סכנין לעירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הצלמה מתעדת כל העת את הנעשה בתווך המבט של הלוחם או השוטר מבלי שתידרש התערבות בהפעלתה/אדריאן הרבשטיין

האלימות במגרשי הכדורגל בישראל מעסיקה כבר שנים רבות את המשטרה, בתי המשפט ראשי ענפי הספורט בישראל וכמובן את ראשי הקבוצות. לא מעט רעיונות, טכנולגיות, עונשים מרתיעים יותר ומרתיעים פחות הופעלו במהלך השנים כדי למגר או לפחות לצמצם את התופעה. עכשיו החליטו במשטרה על אמצעי חדש שעשוי להרתיע את האוהדים מלהיגרר לאירועי אלימות. לוואלה! ספורט נודע כי בימים האחרונים רכשה המשטרה עשרות מצלמות קסדה, אשר יחולקו לסדרנים ושוטרים במגרשי הכדורגל. המטרה המצלמות יתעדו את כלל האוהדים ויצלמו בזמן אמת אירועי אלימות הפרות סדר או אף נסיונות של הברחת אמצעים אסורים כמו חזיזים כלי נשק קרים למגרשים. המצלמות נרכשו על ידי ההתאחדות לכדורגל בשיתוף חטיבת האבטחה של המשטרה.

מצלמות הקסדה הוכנסו בשנתיים האחרונות לשימוש נרחב ביחידות עלית של צה"ל והמשטרה בין היתר מצוידים במצלמות כאלה לוחמי הימ"מ של המשטרה. השימוש במצלמות הללו ביחידות העלית היא למטרת תחקור מבצעי ושיפור יכולות מבצעיות בעתיד ברמת הלוחם והיחידה. במקביל הוכנסו מצלמות קסדה גם ביחידת האופנועים של המשטרה שעושה שימוש בצילום כחומר ראיות בבית משפט לתעבורה, אשר קבע בשורה של פסקי דין בתעבורה כי הצילומים שהוצגו מהמצלמות הינם חומר ראיתי. היתרונות של המצלמה היא בכך שהיא מתעדת כל העת את הנעשה בתווך המבט של הלוחם או השוטר מבלי שתידרש התערבות של השוטר בהפעלה או אחזקה ידנית של המצלמה.

אוהדי מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
מצלמות הקסדה הוכנסו לשימוש כבר במשחק בין נתניה לסכנין/אדריאן הרבשטיין

מפקד מרחב השרון במשטרה תת-ניצב קובי שבתאי, שכיהן כמפקד יחידת עלית משטרתית , החליט לאחרונה שהמשטרה תרכוש כמה עשרות מצלמות קסדה אותם הוא חילק לסדרנים ושוטרים שיאבטחו משחקי כדורגל במגרשים בפתח תקווה, נתניה, כפר סבא ועוד. במרחב השרון של המשטרה מאמינים כי המצלמות שהיו על ראשי הסדרנים והשוטרים ירתיעו את האוהדים מלהתפרע אבל גם מאמינים כי במקרה של אירוע אלימות או הפרת סדר יהיה ניתן להגיע מיד על החשודים, ואף להשתמש בצילומים כחומר חקירה וכראיות משפטיות.

כבר השבוע במהלך המשחק בו אירחה נתניה את סכנין צוידו הסרנים והשוטרים שהיו במגרש במצלמות הקסדה. "אין ספק שאם האמצעי החדש יביא לשינוי האווירה במגרשים בשרון ירכשו מצלמות נוספות לשימוש במגרשים נוספים", אמר קצין במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully