וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובינתיים, בליגה השלישית: איך אבירם ברוכיאן הגיע בסוף לקטמון

28.10.2014 / 13:27

הטעויות האישיות וההתעקשות הלא חכמה שהובילו את אבירם ברוכיאן עד לליגה א'. הכישרון הצעיר, גם בליגה א', שמזכיר את טל בן חיים ממכבי תל אביב וחזר משלוש שנות פרישה כדי להלהיב את קבוצות ליגת העל. הבלוג של אופיר סער

one

בוידאו: השער האחרון של אבירם ברוכיאן בליגת העל

בחודש מאי השנה, מעט אחרי שחתם לעונה בהפועל חיפה, פנה ראובן עטר אל אבי נמני וביקש לצרף את אבירם ברוכיאן לקבוצה. יואב כץ אף הגיש הצעה כספית לשחקן - שכר של 25 אלף שקל נטו לחודש ועוד 2,000 שקל לנקודה. ברוכיאן דחה את ההצעה, הפועל חיפה התקדמה וסגרה עם אור אוסטווינד על המשך דרכו במועדון. שבועיים לאחר מכן גם מכבי פתח תקוה נכנסה לתמונה עם הצעה זהה, וגם כאן ברוכיאן דחה את החיזור ורן בן שמעון המשיך הלאה. על שתי הצעות נוספות מליגת העל בסכומים נמוכים לא היה בכלל מה לדבר מבחינת קפטן בית"ר ירושלים לשעבר.

כל זה מסביר, למעשה, מדוע התגלגל ברוכיאן להפועל קטמון בליגה א'. ברוכיאן מעריך את עצמו בדרגת שכר גבוהה בכדורגל הישראלי ואינו מוכן להתפשר על כסף קטן. גם כאשר אבי נמני לחץ ואמר לו שיהיה כמעט בלתי אפשרי להביא הצעות טובות יותר מאלו של הפועל חיפה, הוא סירב והעדיף להמתין. ההמתנה עלתה לו ביוקר, תרתי משמע: הוא איבד מומנטום וחתם בקטמון כדי להביא פרנסה. איך אמר ברוכיאן השבוע למי שרצה לשמוע? "אם זו לא בית"ר, כבר לא משנה לי איפה לשחק ובאיזו ליגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני לוי: "עם רגל אחת קשורה הוא יכול לשחק בליגת העל". ברוכיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מסוים בקיץ ברוכיאן הבין שהדברים בורחים לו. כאשר נסגרה אופציית ליגת העל, החלו לזרום ההצעות מהלאומית. עם בני יהודה הדברים כבר היו קרובים לסיכום, הפערים היו קטנים, אך אז נפתח למשה דמאיו חלון הזדמנות להחזיר את פדרו גלבאן. שש-שבע הצעות נוספות מהלאומית דיברו על שכר נמוך של בין 10 ל-15 אלף שקל בסיס פלוס בונוס לנקודות. ברוכיאן ויתר. הוא האמין שההצעה תגיע, אולי אפילו מחו"ל. הימים עברו וההצעה לא באה, קבוצות סגרו סגלים ותקציבים, והקשר נשאר ללא קבוצה.

ואז הגיעה ההצעה מקטמון. ברוכיאן סגר את שכר הבסיס, פלוס-מינוס מה שיכול היה לקבל בשש או שבע קבוצות בלאומית. על השלמות המענקים אחראי איש עסקים ירושלמי. לברוכיאן יש מענק חתימה ומענק עלייה גבוהים, סכומים שיחד עם שכר הבסיס והנקודות יכולים להגיע עד ל-100 אלף דולר נטו בעונה הנוכחית. אם זה יגיע למספרים האלה, ברוכיאן מבחינתו ירגיש שעשה את הצעד הנכון.

ללא קשר לסכומים, עדיין קשה לעכל שמי שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי בעשור האחרון יורד בגיל 29 לליגה א'. כאשר שומעים מה אומרים עליו רוני לוי ("עם רגל אחת קשורה הוא יכול לשחק בליגת העל"), אלי כהן ("לכל קבוצה הייתי לוקח אותו איתי"), דוד אמסלם ("אם הייתי בבית"ר אבירם היה נשאר. הוא שחקן ענק, כוכב, איפה שייתנו לו את החום ואת הדרייב הוא יחזיר בריבית"), מבינים את גודל ההחמצה.

יובל נעים סיכם את הסיפור של ברוכיאן: "אני הסכמתי לרדת לליגה א' כי ידעתי שבעוד כמה חודשים יבואו קבוצות כמו רעננה ועכו ויציעו לי כסף קטן. אבירם היה צריך להתאים את עצמו למציאות. כשהייתה לו הצעה מהפועל חיפה, אמרתי לו לקחת ולא להסתכל על עוד קצת מספרים, הוא הפסיד כבר שלוש-ארבע משכורות העונה. חבל על שחקן כמוהו, הוא שווה הרבה, אך יש מציאות. יש לו משפחה ואסור לו לראות בעיניים".

עוד באותו נושא

חוצה את הכביש: אבירם ברוכיאן חתם לעונה בהפועל קטמון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזר לפני שנה מפרישה של שלוש שנים, בכלל לא שיחק בגיל נוער והתייחס לכדורגל כתחביב. עכשיו הוא מככב בליגה א'. רוזנבלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפנטזיה של הלאומית

בשבוע שעבר ניצחה הפועל מרמורק 1:2 את הפועל מורשה באיצטדיון גרונדמן. מורשה הייתה הרבה יותר טובה, מאמנה של מרמורק ניסן יחזקאל אף צוטט בסיום באומרו "שדדנו ניצחון". מורשה הייתה הרבה יותר מסוכנת, הגיעה לאינספור הזדמנויות והבקיעה שער אחד בלבד. הוא נכבש מרגלי גיא רוזנבלום, שגם היה אמון כמעט על יצירת כל המצבים האחרים של הקבוצה בפריצות יחיד והתמודד כמעט לבד מול הגנת מרמורק.

ומדוע זה מעניין? כי אותו רוזנבלום הוא להיט בליגה א'. יש שמשוויםפ אותו לטל בן חיים ממכבי תל אביב. עם שלושה שערים ושלושה בישולים העונה הוא מבוקש במספר קבוצות בליגת העל ובלאומית. הסיפור המעניין יותר הוא שמדובר בשחקן שחזר לפני שנה מפרישה של שלוש שנים, בכלל לא שיחק בגיל נוער והתייחס לכדורגל כתחביב. כדי לשמור על אורח חיים ספורטיבי, רוזנבלום שב לשחק בקיץ שעבר בהפועל מורשה בליגה ב', אך הפך לבורג משמעותי בעלייה שלה לליגה א' ומבוקש כעת בליגות בכירות יותר.

עוד בקיץ חיים שאבו רצה את גיא רוזנבלום בהפועל ניר רמת השרון בליגה הלאומית. רוזנבלום התאמן עם הקבוצה, שאבו טען שמדובר בכישרון גדול שאותו יוכל להרים, כפי שעשה עם בן רייכרט. ברמת השרון רצו חוזה לשלוש שנים בסכומים נמוכים יחסית, השחקן התעקש על עונה אחת ולהישאר חופשי. מעבר לכך, רוזנבלום העדיף גם להמשיך והשלים את הבגרויות עם שגרת אימונים קלה יותר ונשאר בליגה א'.

מאמן הפועל פתח תקוה ניסן יחזקאל. יוסי ציפקיס
"פוטנציאל גבוה מאוד". יחזקאל/יוסי ציפקיס

הסיפור של גיא רוזנבלום הוא למעשה סיפור של ילד שראה את הכדורגל כתחביב ורק בעונה הנוכחית התפכח והבין ששם נמצא הכישרון הגדול שלו. רוזנבלום שיחק בילדים במכבי תל אביב "צפון" עם אחד בשם דור מיכה. לאחר מכן עבר להפועל תל אביב ונחשב כוכב בגילאי הילדים. בגיל נערים עזב את האדומים והחל להתנדנד בין המגרש לבית. "לא הייתי סגור על עצמי", סיפר, "זה גיל שאתה לא כל כך מוצא את עצמך ולא הייתי סגור על הכדורגל. הייתי מתאמן כמה חודשים ומפסיק, אחרי זה חוזר ושוב מפסיק. זאת הייתה השגרה שלי".

בנערים עבר לשחק במכבי הרצליה ומשם המשיך למכבי פתח תקוה. גם שם התאמן ושיחק און אנד אוף, הבית והחברים קרצו לו הרבה יותר במהלך העונה. בפתח תקוה שיחק אז עם לידור כהן. קשר בית"ר זוכר את רוזנבלום היטב: "הוא מטוס. שחקן ברמה גבוהה, אבל לא הכי רצה להשקיע במקצוע. אם יחליט שהוא רוצה, הוא ברמה של ליגת העל, יש לו מהירות אדירה והרבה כדורגל".

מה היה איתו בסוף שנתוני הנערים ובנוער? זהו, שלא היה. רוזנבלום פרש, לא שיחק שלוש שנים ורק בקיץ שעבר חזר באופן רציני למורשה. הקבוצה השנייה ברמת השרון החליטה שהיא בונה משהו רציני כדי לעלות מליגה ב' לליגה א' והחלוץ אהב את זה. רוזנבלום פרח על אף ששבר את הרגל ונעדר ארבעה חודשים, וסיים עם שמונה שערים וחמישה בישולים. את העונה הנוכחית בליגה א' רוזנבלום פתח בסערה והסקאוטים באים לעקוב. יעקב אסייג מבני יהודה, אלון חרזי מעכו, גם מרעננה ואשדוד באו לראות. לקראת ינואר השחקן צפוי לעשות את המעבר לליגה בכירה יותר. בעקבות העובדה שלא שיחק שנים ממליצים עבורו על ליגה לאומית בשלב ראשון. בני יהודה, הפועל ירושלים ורמת השרון הן עדיין האופציות המובילות.

ניסן יחזקאל מסביר: "מבחינת נתונים, הוא יכול להיות שחקן כנף ומאחורי החלוץ בליגת העל, אבל הוא צריך לעשות את הדברים בשלבים. הוא לא שיחק תקופה, גם נגדנו ראיתי שאחרי הדקה ה-70 הוא התקשה לסחוב. מה שלא יבחר, הוא צריך לעשות את התהליך בצורה חכמה. מדובר בשחקן עם כוח פריצה אדיר שלא רגילים לראות בליגות הנמוכות, יש מה ללטש אצלו ולכוון, אך הפוטנציאל גבוה מאוד".

ואיך מסכם רוזנבלום? "מבחינתי השינוי הגדול הוא שהחלטתי שזהו, כדורגל זה המקצוע שלי, זה מה שאני אוהב ורוצה לעסוק בו. אני עובד קשה, משקיע את כל מה שיש לי ואשקיע עוד יותר בעתיד על מנת לממש את הפוטנציאל. יש לי סוכן שמטפל בעניינים ויודע מה נכון עבורי, אני מתרכז כרגע במורשה. נגמרו השטויות, אני מתייחס ברצינות מוחלטת למקצוע ומאמין שזה יביא אותי למקומות שאני רוצה להיות בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully