וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בין בני סכנין לעירוני קרית שמונה ייערך בעכו

28.10.2014 / 14:50

הסאגה הממושכת הגיעה לסיום: המפגש עמד בסכנת ביטול, אולם לבסוף יתקיים ב-19:00 לאחר שסכנין השיגה את אישור המשטרה. המנהלת: "ההתנהלות לא מקצועית רצופה במידע מוטעה. נמצה עם סכנין את הדין"

one

פארסת המשחק בין בני סכנין לעירוני קרית שמונה, שייערך הערב (שלישי, 19:00) במסגרת המחזור השישי בליגת העל, נמשכה עמוק אל תוך יום ההתמודדות בין הקבוצות והמפגש עמד בסכנת ביטול ממשית. בסופו של דבר, לאחר יום ארוך של חוסר ודאות, נמצא הפתרון: המשחק ייערך באצטדיון בעכו, זאת לאחר שהמשטרה אישרה את קיומו שם.

הכול החל כאשר אצטדיון דוחא לא אושר לארח את המשחק בשעות הערב, בשל בעיות תאורה. בסכנין התקשו למצוא מגרש חלופי ורק היום הודיעו למנהלת הליגה כי הם מעוניינים לארח בעכו. תחילה, כך נודע לוואלה! ספורט, משטרת ישראל הערימה קשיים שכן היא לא נערכה לקיום המשחק בעיר, אולם בסופו של דבר הושג האישור המשטרתי הנדרש.

בעקבות הסחבת שהובילה לכך רק ארבע שעות לפני פתיחת המשחק הוחלט היכן יתקיים, במנהלת הליגות זועמים על ההתנהלות של בני סכנין. בהודעה רשמית שהוציאה המנהלת, תקפו ראשיה בחריפות את סכנין והאשימו את אנשי המועדון בחוסר מקצוענות וחוסר אמינות".

"המשחק מתאפשר לאחר מאמצים כבירים של המנהלת לגרום לכך, מול גורמים רבים וקבלת הסכמות חריגות מגורמים שלישיים רבים (קבוצת החוץ, משטרת ישראל, הנהלת אצטדיון עכו, זכיין השידור וכו') ועל מנת לצמצם את הפגיעה בתדמית ליגת העל. יודגש כי לאחר אי אישור אצטדיון דוחא (וזאת לאחר ארכות חוזרות ונשנות שקיבלה הנהלת קבוצת בני סכנין לאורך כשנתיים מההתאחדות והמנהלת והתחייבותו הכתובה של יו"ר קבוצת בני סכנין למצוא אצטדיון חלופי), פנתה שוב ושוב מנהלת הליגה לקבוצת בני סכנין על מנת למצוא אצטדיון שיאפשר את קיום המשחק", נמסר מהמנהלת.

"קבוצת בני סכנין, במסמכים כתובים אשר העבירה למנהלת, שטחה בפניה פניות למספר אצטדיונים, לרבות אי זמינות האצטדיונים בשל שזרוע. בפנייתנו אנו להנהלת אצטדיון עכו, נדהמנו לגלות כי למרות האמור בפניית קבוצת בני סכנין, האצטדיון מוכן וזמין לקבל את המשחק, הליך השזרוע המתוכנן מראש יחל בעוד שבוע (יום שלישי הבא) וכי עד לבוקר זה כלל לא נעשתה פניה בנושא על ידי קבוצת בני סכנין. מנהלת הליגה מצרה על אופן ההתנהלות הלא מקצועי והרצוף במידע מוטעה של הנהלת קבוצת בני סכנין, אשר הוביל לכך כי קיום המשחק אושר כחמש שעות בלבד לפני מועד פתיחתו.
לא אלו הסטנדרטים אליהם אנו מייחלים בתפעול וניהול ליגת כדורגל מקצוענית. לו הייתה הנהלת הקבוצה נענית לבקשות מנהלת הליגה תוך עמידה בלוחות הזמנים ולא הייתה עוסקת בבזבוזי זמן ובהעברת מידע מטעה לגורמי המנהלת, לרבות הפצת המידע בכלי התקשורת, היינו נמנעים ממצב זה. מנהלת הליגה, לאחר שהצליחה לגרום לקיום המשחק, תפעל במלוא כוחה למיצוי הדין עם קבוצת בני סכנין בכל הקשור להתנהלות זו ולפגיעה בתדמית הליגה. מנהלת הליגה מודה לכלל הגופים שאפשרו את קיום המשחק במועד קצר זה".

מנכ"ל סכנין, חאלד דוכי הגיב להאשמות ואמר לוואלה! ספורט: "לא שיקרנו. להיפך, עשינו הכול כדי שיהיה היום משחק. הפעלנו את כל הגורמים כדי לאפשר הגינות ולא לפגוע בכדורגל הישראלי". על המתיחות עם המנהלת אמר דוכי, תוך שהוא רומז על הכעס הגדול שיש בסכנין על המנהלת: "אני לא יודע מי כתב ככה או למה. אני לא רוצה להיכנס לעניינים האלה, אבל רק אומר שאפשר היה להתנהל אחרת".

אצטדיון עכו. אדריאן הרבשטיין
האצטדיון בעכו ייארח את המשחק/אדריאן הרבשטיין

למרות שהפתרון כאמור נמצא, הרי שבמנהלת הליגה זועמים על התנהלותה של סכנין ויגישו תלונה להתאחדות לכדורגל: "נגמרו ימי הפורפרות, המנהלת לא תיתן להתנהגות שכונתית שכזו", אמר גורם במנהלת, "מיום שישי אנחנו רודפים אחרי סכנין כדי להבין איפה המשחק ישוחק. מראש הם אמרו שבעכו יש שזרוע. מעניין איך השזרוע הסתיים תוך יום ופתאום אפשר לקיים שם משחקים. כנראה שמישהו בסכנין חשב שנתקפל, אבל כשהבינו שאנחנו הולכים לבטל את המשחק הם התעוררו. אנחנו מקווים בשבילם שזה לא מאוחר מדי".

מנגד, בסכנין כעסו בעצמם על התעקשות המנהלת בנושא האצטדיון וגורם בכיר במועדון אמר הבוקר: "שוב המנהלת מקשה על הקבוצות במקום לעזור להן. שיפרנו משמעותית את התאורה והיא עמדה במבחן התוצאה במשחק נגד הפועל תל אביב, שאף שודר בטלוויזיה. עשינו הכול כדי שהמשחק ישוחק היום. אנחנו מאוד מקווים שבהתאחדות ובמנהלת לא יחשבו אפילו להעניש אותנו, כי התקלה הייתה שלהם ולא שלנו".

בפני הקבוצה כבר עמדה האפשרות של הפסד טכני אם המשחק היה מבוטל, לאחר שבמחלקה המשפטית של ההתאחדות קיבלו החלטה כי במקרה כזה, סכנין תועמד לדין על אי הופעה למשחק ליגה ותואשם גם במספר סעיפים נוספים. בכיר בהתאחדות טען: "הפעם יהיה עונש הרבה יותר כבד מאשר בפרשת עזמי בשארה". גם בקרית שמונה מאוד לא אהבו את ההתפתחויות, שלא אפשרו להם להתכונן בשקט למשחק: "איפה נשמע דבר כזה, שביום המשחק אף אחד לא יודע מתי ואם בכלל יהיה משחק", אמר שחקן של מוליכת הטבלה, "זו פשוט תעודת עניות לכדורגל הישראלי".

עוד באותו נושא

בעקבות פרשת בשארה: קנס של 15 אלף שקל לסכנין

לכתבה המלאה

גלריית התמונות מהמשחק בין סכנין למכבי נתניה במחזור האחרון

חגיגה נתייתית/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully