וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: משבר בין הצעירים לדומב, ביקורת על ברקוביץ'

האדומים סוערים לאחר ההפסד לבית"ר: "אומרים שבונים קבוצה, אבל כל זר שאין ממנו תרומה מקבל עדיפות". המנהל המקצועי חוטף אש: "כישלון בבחירת השחקנים". מהפכה בהרכב צפויה לקראת הפועל פתח תקוה

ברני ארדוב

בהפועל תל אביב אומנם ניסו לשדר עסקים כרגיל גם לאחר ההפסד הצורם 2:0 בבית לבית"ר ירושלים אמש (ראשון), אולם הרחק מהמצלמות ומכלי התקשורת, נראה שכולם במועדון האדום מבינים שהקבוצה על סף משבר ורק ניצחון מול הפועל פתח תקוה ביום חמישי יכול להחזיר קצת אופטימיות לשחקנים, לקראת הדרבי הגדול בשבוע הבא: "אם נפסיד בפתח תקוה, עדיף שנישאר שם", אמר אחד השחקנים, "יש לנו כל כך הרבה בעיות בקבוצה, שעוד הפסד אחד יכול לשבור אותנו".

בקבוצה עצמה מודעים לאותן בעיות, אך את חצי האשמה שלחו אחרי המשחק בעיקר לכיוונו של דני עמוס, שביצע טעות גורלית בשער הראשון של בית"ר: "אי אפשר כל שנה לאבד כמה משחקים בגלל טעויות טיפשיות של שוערים", אמרו בקבוצה. לצד טענות אלה, קיימת חוסר שביעות גדולה בהפועל ממשחק ההגנה של הקבוצה ובעיקר ממרכז ההגנה. הביקורת לא פסחה גם על ההתקפה המאכזבת ועל בעיית הקשר האחורי ובקיצור, על מי לא. "בית"ר לא קבוצה יותר טובה מהפועל", טען אחד השחקנים, "אבל הם יודעים את היתרונות שלהם ויש להם מאמן שהכין אותם טקטית בצורה משולמת למשחק. אצלנו, בכל חוליה במגרש יש בעיות רציניות ואין ממש פתרונות".

מוחמד אבו אל היג'א שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הצעירים לא מרוצים. אבו אל היג'א/ברני ארדוב

"ברור שלא צפיתי שככה יראה המשחק", הודה שלומי אזולאי בסיום, "לי אישית לא היה צורך להוכיח, פשוט ראיתי כמה המפגש חשוב לאוהדי הפועל ולקבוצה. צר לי שככה זה יצא. אני מקווה שנתרומם כמה שיותר מהר מהפסד הזה. אני לא מסכים עם הטענה ששחקנים ליד ורמוט לא מצליחים להעלות את הרמה שלהם. לקבוצה יש פוטנציאל גדול וגם שחקנים צעירים יכולים להנהיג אותה. יש שחקנים מאוד כישרוניים, שיכולים להוכיח את עצמם. אני מאמין שעם הזמן, כולם יוכיחו את עצמם ויראו מה הם יודעים. אני מקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר. הליגה לא מתחילה לברוח ויש עוד עונה ארוכה והכי חשוב שנתחבר ונראה כמו שהפועל צריכה להראות. אם זה יקרה, הכול יהיה חלק. במועדון יש אופטימיות ובצדק. יש שחקנים טובים ויש גם קהל שתמיד בא והשילוב הזה ביחד יכול להגיע רחוק".

במועדון כבר הגדירו את המשחקים הבאים כמבחן של המאמן אסי דומב, אבל דווקא בתקופה לחוצה זו מבחינת הקבוצה, נראה כי הוא מאבד עוד ועוד שחקנים בחדר ההלבשה. אתמול, שוער בית"ר ירושלים ואקס הפועל, בוריס קליימן, הוכיח להנהלת האדומים כי היא טעתה בשחרורו ונראה כי שחקנים צעירים נוספים במועדון הולכים בדרכו של השוער האדום לשעבר ומאבדים את האמונה במערכת ובמאמן. רמזי ספורי שוב לא קיבל דקות, שון מלכה ושגיב יחזקאל עלו מהספסל ונדמה כי גם שילובו של מוחמד אבו אל היג'א נובע יותר מאכזבה מהיכולת של בנג'מין פרנסיס, מאשר מתוך החלטה לקדם שחקן בית: "באיזה מועדוון גדול אחר חלוץ שמושאל ממכבי חיפה ולא משחק טוב יקבל דקות לפני שחקנים שבונים עליהם לעתיד?", תהה אחד משחקני הקבוצה, "הכי קל למאמן ליפול עליהם ולהגיד שאף אחד אחר לא מספק את הסחורה. אין שחקן רכש אחד שמגיע לו לקבל את המקום בהרכב יותר מהם. במועדון טוענים שהם בונים קבוצה לכמה שנים ועדיין, כל שחקן זר או רכש שאין ממנו תרומה משמעותית למשחק מקבל עדיפות".

עוד באותו נושא

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 0:2 את הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
אסי דומב מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ייבחן במשחקים הקרובים. דומב/ברני ארדוב

בהפועל תל אביב העבירו גם ביקורת על המנהל המקצועי איל ברקוביץ', אשר לטענת חלק מהגורמים נכשל בינתיים כישלון צורם עם שחקני הרכש שהביא לקבוצה: "מנהל מקצועי, תפקידו קודם לדאוג לבנות קבוצה בריאה יחסית לתקציב ולהביא שחקנים שיכולים לשדרג אותה", אמר אחד הגורמים במועדון, "כרגע, אין שחקן שהגיע העונה להפועל ואפשר להגיד עליו מילים טובות. מזל שנשארו עוד שחקנים מהעונה שעברה, שנותנים איזושהי צורה לקבוצה. זה שברקוביץ' מתפאר בהצלחות הכספיות והניהוליות לא משכיח את הכישלון המקצועי שלו בבחירת השחקנים".

גם על הנהלת הפועל השחקנים לא חסכו בביקורת. אחרי המשחק, שחקני בית"ר אמרו: "לא הרגשנו בכלל שאנחנו במשחק חוץ" ותחושה דומה ליוותה גם את האדומים: "היתרון הכי גדול שלנו זה בלומפילד, עם הקהל", אמר אחד השחקנים, "ההנהלה עשתה החלטה טיפשית כשפתחה את שער 8 לבית"ר. זה נתן להם יתרון". גם גילי ורמוט הודה בסיום: "אני לא בדיוק בקיא בסיבות שהובילו להחלטה הזו, אבל לא הייתה היום אווירה של מגרש ביתי". לקראת המשחק מול פתח תקוה, העריכו בהפועל כי דומב עשוי לבצע מיני מהפכה בהרכב ונראה כי בתור התחלה, משה אוחיון יקבל את הקרדיט שוב במרכז המגרש.

בהפועל תל אביב אמרו בתגובה לדברים: "כפי שלא התייחסנו לציטוטים עלומי שם אחרי ניצחונות, כך נעשה בהפסדים. פנינו למשחק בחמישי".

טביב הגיע לבלומפילד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully