וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשבור: כל המספרים של השיא החדש של ערן זהבי

26.10.2014 / 20:40

הדקות, המרחקים, המבשלים. כמה בראש, כמה בפנדלים, איזה יריבות. ערן זהבי שבר שיא בצורה מרשימה, אפילו מוטי קקון מפרגן: "שחקן גדול, כיף לראות אותו"

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שיא מרשים. זהבי/ברני ארדוב

להתראות מוטי קקון, שלום ערן זהבי.

מספר 7 בצהוב שבר הערב (ראשון) את שיאו ההיסטורי של העיט מ-1997, כשכבש מול הפועל עכו והרשית זה משחק ליגה עשירי ברציפות.

הרצף של זהבי החל בדרבי בעונה שעברה, ב-26 באפריל. הוא נכנס בפיגור של 3:0 וכבש בטיל מ-13 מטר, ותודה לדור מיכה על הבישול. ועד שיגיעו מילות ה?זה לא אני זו כל הקבוצה? ו?תודה לחברים שבלעדיהם לא הייתי עושה את זה?, זמן לסכם שיא חדש בכדורגל הישראלי. השיא הוא על פי ארכיון רון עמיקם.

היריבות שספגו: הפועל תל אביב, הפועל באר שבע (בשני משחקים), קרית שמונה, מכבי חיפה (בשני משחקים), בני סכנין, מכבי פתח תקוה, הפועל רעננה והפועל עכו. במהלך 10 משחקים אלו, זהבי כבש 15 פעמים.

זהבי צבר את הרצף בחמישה מתקנים שונים - בלומפילד, וסרמיל, קרית אליעזר (משחק הפרידה), המושבה ונתניה.

הגול הכי מוקדם ברצף היה היום, בדקה ה-6, מול עכו. השני הכי מוקדם היה בדקה ה-12, מול הפועל באר שבע בעונה שעברה, ואילו הגול המאוחר ביותר נכבש בדקה ה-93 מול הפועל רעננה. זמן הכיבוש הממוצע עומד על 48 דקות משריקת הפתיחה.

זהבי כבש ברצף זה שער אחד עם הראש (מול מכבי חיפה) ואת יתר הכיבושים עשה בעזרת הרגל. ארבעה שערים נכבשו מהנקודה הלבנה, שלושה שערים נכבשו מחוץ לרחבה, ובכלל, המרחק הממוצע שממנו כבש זהבי במהלך השיא הוא 13 מטרים. השער הכי קרוב: 6 מטרים. השער הכי רחוק: 25 מטרים.

ואם כבר תודות, שזהבי יודה קודם כל לבחור מספר 15. דור מיכה בישל לערן ארבעה שערים ברצף הזה. בקטגוריה הזו, אף שחקן לא קרוב למיכה.

בחזרה לסגן קקון, כי כפי שנכתב בסטופקס, זהבי היה בכיתה ה? בזמן שהעיט קרע רשתות. הרצף של קקון נוצר בין 3 במאי 1997 ל-13 בספטמבר. בתקופה זו הרשית קקון בתשעה משחקים רצופים. היריבות שסבלו מנחת מקורו היו: צפרירים חולון, מכבי חיפה (2 משחקים), הפועל כפר סבא, הפועל תל אביב, בני יהודה, בית שאן, מכבי פתח תקוה ועירוני אשדוד. בסך הכל 11 שערים, ארבעה מתוכם מהנקודה הלבנה.
מחכים לשיא הבא, ובינתיים, ואלה שמות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטי קקון אמר לוואלה! ספורט: "ערן זהבי שחקן גדול, הוא ראוי להישג הזה וכל הכבוד לו. אני מאחל לו שימשיך לכבוש ולהצליח. הוא משחק כקשר בעיקרון למרות שלאחרונה מתפקד גם כחלוץ, אבל העמדה לא משנה. זה הישג יפה, וממש לא קל לצבור רצף כזה. מכבי תל אביב קבוצה טובה יותר מעכו, וכל התנאים עמדו לזכותה, וזהבי בכושר שיא - לא היה לי ספק שהוא יכבוש הערב. שימשיך להצליח. כיף לראות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully