וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוורלד סירייס יוצא לדרך: ההיסטוריה כבר כאן

20.10.2014 / 17:30

סן פרנסיסקו וקנזס סיטי אולי מרכיבות את הוורלד סירייס החלש אי פעם, אבל כל אחת מהן הגיעה עד הלום עם שיא מדהים. עידן ויניצקי עם 10 סיבות (והימור) בגללן אסור לפספס את הסדרה הזו

מדיסון באמגארנר סן פרנסיסקו ג'איינטס. Gene J. Puskar, AP
האיש של הג'איינטס. באמגארנר/AP, Gene J. Puskar

1) בגלל שקנזס סיטי כבר עשתה היסטוריה: פלייאוף ה-MLB כבר ידע בעברו קבוצות פאר, אימפריות שהגיעו לשיא העונה ודרסו את כל היריבות בדרך אל התואר. אבל אף אחת מאותן קבוצות מעולם לא השיגה את מה שהרויאלס השיגו בפלייאוף הזה. מעולם, בכל תולדות הליגה, לא הייתה קבוצה שניצחה את כל שמונה משחקיה הראשונים באותו פלייאוף. למעשה, ההפסד האחרון של הרויאלס בפוסטסיזן היה ב-23 באוקטובר 1985, השנה בה הקבוצה רשמה את הופעת הפלייאוף האחרונה שלה. אז זה נגמר עם אליפות אחרי 3:4 דרמטי על סנט לואיס, כולל קאמבק מפיגור 3:1. הרויאלס גם הפכו העונה לקבוצה השלישית בלבד בהיסטוריה שמנצחת שמונה משחקי פלייאוף רצופים באותה עונה. שתי הקודמות היו בוסטון (2004) ושיקגו וייט סוקס (2005) ושתיהן זכו באליפות.

2) בגלל שסן פרנסיסקו כבר עשתה היסטוריה: אז מי בכלל מסוגל להתמודד עם הנתונים האדירים האלה של הרויאלס? כנראה שרק סן פרנסיסקו. סדרת הפלייאוף האחרונה שהענקים הפסידו הייתה ה-NLDS ב-2003. מאז, תחת ברוס בוצ'י, הם במאזן 11:30 בפלייאוף בחמש העונות האחרונות והם ניצחו את כל שמונה הסדרות האחרונות שלהם בפוסטסיזן. מדובר ברצף השני בטיבו בתולדות הליגה, שווה ליאנקיז של 1927-1941. עכשיו הג'איינטס רוצים עוד ניצחון בסדרה אחת, שתביא אליפות שלישית בחמש שנים. הקבוצה מהמפרץ היא "הטבח" של ה-MLB בשנים האחרונות ועושה שנה כן-שנה לא. ב-2010 אליפות, ב-2011 נשארה מחוץ לפלייאוף, ב-2012 שוב אליפות, בעונה שעברה התפרקות ורק 76 ניצחונות והעונה? הפינג פונג צריך להימשך.

3) כי לפחות על הנייר, זה הוורלד סירייס הגרוע אי פעם: כן, גם זו סיבה טובה. קרב האנדרדוגיות האולטימטיבי. שתי קבוצות שב-2 באוקטובר (אחרי משחקי הווילד קארד), המפגש ביניהן היה בעל הסיכוי הנמוך ביותר להתקיים, ביחס של 1 ל-25. מבחינת נתונים, מעולם לא היו שתי קבוצות שהגיעו בו זמנית למעמד הגדול ביותר אחרי עונה בינונית כל כך. קנזס סיטי ניצחה רק 89 משחקים וסיימה שנייה ב-AL מרכז, סן פרנסיסקו השיגה בסך הכול 88 ניצחונות וסיימה שנייה ב-NL מערב. הג'איינטס אפילו נהנו מהלו"ז הקל ביותר במייג'ורס השנה וגם זה לא עזר להם להבריק. זה יהיה בסך הכול הוורלד סירייס השני בהיסטוריה בין שתי קבוצות ווילד קארד, אבל זה בדיוק העניין. שבפלייאוף, הכול התחבר בצורה מושלמת לשתיהן והן דהרו כל הדרך והשאירו מאחור את כל אלה שעבדו ועמלו כל השנה בשביל יתרונות ביתיות שלא שווים כלום היום.

שחקני קנזס סיטי רויאלס חוגגים. Charlie Riedel, AP
הרויאלס עוד לא הפסידו בפלייאוף הזה/AP, Charlie Riedel

4) בגלל שזה הולך להיות צמוד, מותח ודרמטי: את משחק הווילד קארד שלה מול אוקלנד, קנזס סיטי ניצחה באינינג ה-12, בו חזרה מפיגור ל-8:9. נגד האיינג'לס, היא השיגה בחוץ 2:3 ו-1:4 ב-11 אינינגים בשני המשחקים הראשונים. את האוריולס היא עברה עם 6:8 בעשרה אינינגים בחוץ במשחק הראשון, 4:6 בשני ופעמיים 1:2 קטנטן בבית. הג'איינטס הביסו את פיטסבורג בחוץ בווילד קארד והמשיכו ל-2:3 ו-1:2 ב-18 אינינגים מטורפים בוושינגטון. את המשחק הרביעי והאחרון ב-NLDS הם ניצחו 2:3. מול הקרדינלס הם השיגו 4:5 בעשרה אינינגים מווקאוף, 4:6 ו-3:6 במשחק החמישי והאחרון, גם כן מווקאוף. בקיצור, עד עכשיו שתי הקבוצות האלה היו אחראיות על רוב הסיפורים הגדולים של הפלייאוף הזה ואין סיבה שזה ייגמר. אמרנו סדרה בין שתי קבוצות בינוניות? יש סיכוי טוב מאוד שזה גם יוביל לדרמה בלתי נשכחות.

5) בגלל קרב החיות בבסיס השלישי: The Moose is on the Loose. מייק מוסטקאס חווה עונה לא טובה, אבל בפלייאוף? הכול טוב. ארבעה הומראנים, שניים מהם באקסטרה אינינגים, אופי של שור ולא של מוס ותפיסת כדור מדהימה בתוך היציע, שהעיפה לשמיים את אצטדיון קאופמן מול האוריולס. ומנגד, פבלו סנדובל, קונג פו פנדה בשבילכם. חובט 32.6 אחוזים בפלייאוף הזה ורוצה טבעת שלישית בקריירה. בוורלד סירייס הקודם שלו, הוא היה בלתי ניתן לעצירה והוביל את הסוויפ על דטרויט. הופעה דומה וסן פרנסיסקו תוכל לחגוג.

6) בגלל הקרב בבולפנים: כולם מדברים על שלישיית המחליפים של הרויאלס. אם אתה לא מכריע את קנזס סיטי עד האינינג השביעי, אתה בצרות כי קלווין הררה, וייד דייויס והקלוזר גרג הולנד לא נותנים שום דבר במתנה (הרויאלס סיימו את העונה במאזן 4:65 במשחקים בהם הובילו בתום שישה אינינגים). ERA של 0.96 לבולפן של קנזס סיטי בשתי הסדרות החלקות שהקבוצה עברה בהחלט היה גורם מרכזי לסוויפים, כאשר בין היתר, החבורה הזו רושמת, בפעם השלישית בתולדות הפלייאופים השונים, משחק של ארבעה אינינגים מושלמים (במשחק שלוש מול האיינג'לס). ומנגד, המחליפים של סן פרנסיסקו. יוסמיירו פטיט, שלא פותח משום מה, אבל מסוגל להיכנס במהרה במקום אחד הפותחים ולהחזיר משחק כמעט שלם וסנטיאגו קאסייה, שלפחות כרגע מזכיר את בריאן ווילסון מימי האליפות שלו ולא מפשל בכלל. המשחקים בין שתי הקבוצות יורכבו משני חצאים ברורים: עד הבולפנים ומהבולפנים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מייק מוסטקאס קנזס סיטי רויאלס מזנק לתוך היציע. Michael Conroy, AP
מוסטקאס עושה למשל דברים כאלה/AP, Michael Conroy

7) בגלל שגם לפותחים יש מה להציע: העובדה ששתי סדרות ה-LCS הסתיימו במהרה אפשרה לכולם לנוח ולארגן את הרוטציה, מה שיסדר לנו במשחק הראשון וכנראה שגם בחמישי מפגש ענקים בין ג'יימס "ביג גיים" שילדס למדיסון באמגארנר. הפלייאוף של שילדס היה רחוק מלהיות מבריק והוא חייב לקבוצה שלו משחק אחד גדול. באמגארנר להט בניצחונות החוץ בפיטסבורג ובסנט לואיס והוא כנראה המנייה הכי בטוחה שהג'איינטס מחזיקים כיום. מתוך 25 שחקני הסגל שהקבוצה רשמה לסדרה מול סנט לואיס (וימשיכו על פי ברוס בוצ'י גם לוורלד סירייס), היחיד שלא שיחק לרגע היה טים לינסקאם הדועך, כך שבאמגארנר, שיפתח את הסדרה מול הקהל המוטרף של הרויאלס, יהיה חייב לספק את הסחורה.

8) בגלל ההגנה של הרויאלס וההתקפה של הג'איינטס: לורנזו קיין, מוסטקאס, אלכס גורדון, אפילו אריק הוסמר, כולם רשמו מהלכי הגנה מבריקים לאורך הפלייאוף הזה. הרויאלס ספגו רק שש ריצות מהאיינג'לס ועוד 12 מבולטימור (רק שתיים בשני משחקי הבית, שנעלו את הסדרה הזו). הג'איינטס שמו שמונה ריצות בפיטסבורג, התקשו מול וושינגטון ופתאום התפוצצו על סנט לואיס עם 17 ריצות בשלושת משחקי הבית, אשר בכולם הם ניצחו ושהביאו אותם לוורלד סירייס. המאצ'-אפ הזה עשוי להתגלות כמכריע. מי תשחק את הבייסבול שלה?

9) בגלל הקשר ההיסטורי בין הערים: רק 12 משחקים נערכו לאורך השנים בין שתי הקבוצות הללו. קנזס סיטי מובילה 3:9 וניצחה את כל חמשת האחרונים, כאשר ההפסד האחרון שלה לסן פרנסיסקו הגיע ביוני 2008. המרחק בין הערים הוא 1,805 מייל והמרחק התרבותי ביניהם הרבה יותר גדול מזה אפילו, אבל מחוץ למגרש, מחוץ לבייסבול, הן קשורות במיוחד. ג'ו מונטנה, אלכס סמית', אלביס גרבאק, סטיב דה ברג וסטיב בונו, כולם היו קוורטרבקים של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס שעשו את הדרך בהמשך הקריירה לקנזס סיטי צ'יפס. בוב גליאנו עשה את הדרך ההפוכה. בתחילת החודש הניינרס עוד ניצחו את הצ'יפס (ומשם, באופן משעשע, עברו לניצחון על סנט לואיס מולה התמודדו ב-NLCS) והמאבק בין שתי הערים הללו יקבל תפנית חדשה לחלוטין.

10) בגלל שני המנג'רים: בוצ'י נחשב אולי למנג'ר הטוב בליגה, נד יוסט לעומתו, חטף מכל כיוון העונה, אפילו בווילד קארד בו קנזס סיטי ניצחה לבסוף את אוקלנד. בוצ'י כבר לקח שתי אליפויות, יוסט בקושי הצליח לשמור על התפקיד שלו בכמה מקרים, אבל עכשיו שניהם מתחילים מאפס-אפס ואולי דווקא המנג'ר שניצח באופן מדהים את כל משחקי הפלייאוף שלו העונה ושרשם יותר ניצחונות מכל מנג'ר אחר בתולדות הרויאלס, יצליח להשתיק פעם אחת ולתמיד את כולם.

וההימור: כי סן פרנסיסקו לוקחת את זה, 2:4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully