וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב: "נקווה שאת המשוכה הקשה כבר עברנו"

12.10.2014 / 7:44

הקשר מתכונן לאנדורה, בנבחרת מודאגים מהמגרש: "האפשרות שלא נוכל לפתח משחק בעייתית". בן הרוש עשוי לרדת לספסל

צילום: ענבל מנור, עריכת וידאו: קובי אליהו

אחרי הניצחון בקפריסין ושחרורו של טוטו תמוז מהסגל, נבחרת ישראל תעשה הבוקר (ראשון) את דרכה מברצלונה לאנדורה, שם תערוך הערב את האימון המסכם לקראת המשחק ביום שני בערב. שחקני הנבחרת שוחחו אתמול, במהלך הטיסה ואחריה, על האפשרויות שעומדות בפני אלי גוטמן לגבי ההרכב וגם על המגרש באנדורה. השחקנים חוששים מהתלונות על מצבו הרע של הדשא הסינטטי במגרש, ואחד מהם אמר אמש: "אנחנו עדיין לא יודעים באיזה מצב הדשא ויש חשש שהמגרש יקשה עלינו. יש כמה סוגים של דשא סינטטי. האפשרות שלא יתנו לנו לפתח שם משחק בעייתית ונצטרך לטפל בה. אנדורה הובסה בבלגיה, אבל למרות שאנחנו פייבוריטים, בבית שלה המשחק שונה".

כל התגובות, הפרשנויות והניתוחים מהמשחק בקפריסין

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
מוטרדים בעיקר מתנאי המגרש/ניב אהרונסון

ליאור רפאלוב, ששותף כמחליף בקפריסין למרות שלא הופיע בסגל הראשוני בגלל פציעה, אמר לוואלה! ספורט לאחר הנחיתה בברצלונה: "אני חושב שאנחנו נבחרת טובה יותר מקפריסין. הם גם מאוד השתפרו. אם אתה מסתכל על השנים האחרונות, הם עשו קפיצת מדרגה ביכולת שלהם. יש להם שחקנים טובים בעיקר בחלק ההתקפי. הניצחון היה נראה בידיים שלנו כבר אחרי ה-0:1. בשורה התחתונה, היה חשוב וקשה ואני שמח שניצחנו. למה הלכנו אחורה? באופן טבעי, בדקות האחרונות כשאתה מוביל 1:2 ואתה רוצה לשמור על התוצאה. חבל שהלכנו לשם, זה קרה מוקדם מדי ולא רק בדקות האחרונות. אז צריך לתקן ולשפר. תמיד טוב להסתכל אחורה ולשפר דברים ולא אחרי תוצאות תיקו לא רצויות".

לגבי ההחמצה שלו מיד לאחר שעלה למגרש אמר רפאלוב: "הייתה לי הזדמנות להבקיע כבר בנגיעה הראשונה, חבל שהכדור לא נכנס אבל יש עוד משחק חשוב. אם נעשה שש משש זה יהיה מצוין לקראת המשחק מול בוסניה בחודש הבא".

אנדורה מגיעה אחרי תבוסה קשה. יש תלונות על איכות הדשא.

"אנחנו לא יודעים מה יהיו תנאי המגרש. נעשה שם אימון, נראה את התנאים של המגרש הסינטטי. אני מקווה שזה מגרש שכן אפשר לנסות ולשחק כדורגל בתנאים רגילים. זה משחק שאנחנו צריכים לקחת ולא צריכים לחשוב על דברים שיסיחו את דעתנו".

ב-2008 הנבחרת ניצחה באסטוניה, פתחה ברגל ימין, ואז גם הביסה את אנדורה והשלימה רצף. אבל סיימה רביעית. כמה הניצחון בקפריסין באמת מעיד על משהו?

"אנחנו באמת לא מסתכלים רחוק מדי. צריך להתייחס לכל משחק לגופו כשהתכנסנו הפעם שמנו לנו למטרה לקחת שש משש בשבוע הזה. נקווה מאוד שאת המשוכה הקשה כבר עברנו, מצפה לנו עוד אחת נגד אנדורה, שזה משחק יותר נוח אבל אסור להקל בו ראש. ראינו קטעי וידאו והם עשו חיים קשים לוויילס".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ליאור רפאלוב שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מעדיף שבלגיה תנצח בבוסניה. ליאור רפאלוב/קובי אליהו

החלוצים בכושר, דמארי ובן חיים הוכיחו למה אולי יהיה קמפיין שונה. יש מאבק על כל עמדה.

"לאלי יש פריבילגיה בהתקפה, לבחור את הטובים ביותר. כמעט כולם משחקים ובכושר טוב מבשלים ומבקיעים. אז בחלק ההתקפי יש המון אפשרויות וזה כאב ראש בריא בשבילו. אנחנו במסגרת של נבחרת, כל אחד רוצה וחושב שהוא צריך להיות בהרכב. צריכים לדעת לכבד החלטות גם אם זה לפעמים מאכזב. אני יכול להבין את האכזבה של שחקנים שלא שיחקו, אבל צריכים להיות מוכנים לרגע שבו נקבל את ההזדמנות לשחק. יש לי הרגשה שתהיה חגיגה לפני בוסניה בלי שום קשר לתוצאה. זה משחק ראשון של נבחרת ישראל בסמי עופר, נבחרת ישראל צריכה את האוהדים מאחוריה. אם ננצח, ברור שזה יעורר הרבה יותר אופטימיות. בוסניה נבחרת יותר איכותית מישראל, אבל בבית נצטרך לנצח".

התיקו של וויילס ובוסניה מבשר טובות? מה אתם רוצים שיקרה בין בוסניה ובלגיה בשני?

"באופן אישי, אני מעדיף שבלגיה תנצח את בוסניה כדי שתברח לכולם ותהיה בראש הבית. אנחנו נילחם על המקום השני או השלישי. אנחנו רק בתחילת הדרך, עדיין בשלב מוקדם כדי לדעת מה זה מבשר".

זומנת ברגע האחרון, אבל היית בין הבודדים ששיחקו.

"הרגשתי מוכן להיכנס, חבל שהנבחרת קצת הלכה אחורה ברגע שנכנסתי ופחות יזמנו, כי ככה באתי פחות לידי ביטוי. יכולתי לכבוש אבל בעטתי לקורה והגעתי לעוד חצי מצב, שבו הייתי צריך ללכת עד הסוף. אבל עזוב, העיקר שניצחנו".

רמי גרשון נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מתחרה על עמדת המגן השמאלי. רמי גרשון/ברני ארדוב

על פי המסתמן, גוטמן ישנה את המערך ל-4:4:2, כשתומר חמד ואיתי שכטר בתמונת ההרכב. יחד עם זאת, המאמן יצפה היום שוב במשחק ולנתח גם את המשחק בין אנדורה לבלגיה (6:0), לפני שיחליט סופית באיזה מערך לפתוח. גם ניר ביטון בתמונת ההרכב במקום שרן ייני, משום שהמאמן לא מתכוון לפתוח עם קשר אחורי שמשחק בין הכדור לשער, כפי שעשה בקפריסין.

ייתכן וגם עמדת המגן השמאלי תאויש על ידי שחקן אחר, כשבמקרה הזה טאלב טואטחה או רמי גרשון מתחרים על מקום אחד. כפי שפורסם אתמול, במהלך השיחה בין גוטמן לתמוז, שנערכה לאחר שזה דיווח לרופא הנבחרת ד"ר מרק רוסנובסקי על כאבי שיניים, טען החלוץ כי לא הצליח להירדם בלילה שלפני והמאמן הבהיר כי היה יכול להודיע על כך קודם. גוטמן לא תיכנן לזמן שחקן אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully