וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "אין סיבה שמדקה 45 שחקנים ירצו שהמשחק ייגמר"

מאמן הנבחרת התייחס ליכולת במחצית השנייה והחמיא למרציאנו: "בחרתי בו כי מגיע לו". דמארי: "עשינו לעצמנו חיים קשים". אלחמיד התעלף, פונה לבית החולים והתאושש

שחקני נבחרת ישראל חוגגים שער. AP
וי ראשון בקמפיין. שחקני הנבחרת חוגגים, הערב/AP

נבחרת ישראל שחררה הערב (שישי) חיוך רחב עם ניצחון 1:2 על קפריסין שפותח את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2016 ברגל ימין. טל בן חיים היה אחראי לבישול לעומר דמארי (38) ולשער במבצע מרהיב (45), אבל הקפריסאים צימקו עם שער של קונסטנטינוס מאקרידיס (67) שהצליח להלחיץ את הנבחרת. מי שבלט מעל השאר הוא השוער אופיר מרציאנו שבהופעת הבכורה שלו רשם משחק נהדר וגם היה אחראי להצלת המשחק בדקה ה-90. כעת תפנה ישראל לעבר משחק החוץ שלה ביום שני נגד אנדורה, שהובסה הערב 6:0 על ידי בלגיה החזקה.

חאתם עבד אלחמיד, שלא נכלל בסגל הנבחרת למשחק וישב ביציע, התעלף עם היציאה מהאצטדיון. ד"ר מרק רוסנובסקי והצוות הרפואי טיפלו בו עד להגעת אמבולנס, שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים. הוא התאושש, חזר להכרה ועל פי החלטת הרופאים נשאר הלילה להשגחה בבית החולים.

מוק' יורו 2016: ישראל ניצחה 1:2 את קפריסין

עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל (מימין) מאחוריו אייל משומר. AP
"עשינו לעצמנו חיים קשים". עומר דמארי/AP

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, אמר בסיום: "הדבר החשוב ביותר זה שלוש הנקודות ולפתוח קמפיין ברגל ימין במשחק חוץ מול יריבה שבאה עם אנרגיות חיוביות אחרי הניצחון בבוסניה. הגענו להרבה מצבים בחצי הראשון, שיחקנו כדורגל שוטף והתקפי של הרבה שחקנים ברחבה: דמארי, בן חיים, זהבי, ביברס שהצטרף, אבל אחר כך הייתה נקודה שאותי היא מטרידה ואני אשים דגש עליה. אין סיבה שמדקה 45 שחקנים ירצו שהמשחק ייגמר. לך, תתקוף, צא קדימה - אסור שזה יקרה. הלכנו אחורה והיינו חשופים. עשינו לעצמנו סיום עם דפיקות לב, אבל כנראה שאם לא היו דפיקות לב אז לא היינו נבחרת ישראל, לא?".

על השוער אופיר מרציאנו אמר המאמן: "הוא עשה משחק יוצא מן הכלל טוב, בחרתי בו כי מגיע לו. הוא בתקופה טובה והתפקיד שלי הוא לבחור את השחקנים בפורמה הטובה ביותר בזמן נתון, והוא היה כאן בשבילנו היום". על טל בן חיים אמר: "הלוואי ויהיה מומנטום גם בהמשך. אני מאמין בתכנית משחק ואנחנו דאגנו להשאיר את טל בן חיים באגף שמאל וניסינו לבודד אותו מול המגן. ידענו שבאחד על אחד, בצעד הראשון, הוא יחסל אותו". לקראת המשחק נגד אנדורה הוסיף גוטמן: "נזיע קשות שם, ולא בגלל החום".

על המשחק עצמו אמר המאמן: "הנבחרת שימחה הרבה אנשים בארץ, זה מרגש ונותן הרגשה טובה. המשחק התחיל טוב מבחינתנו והיו לנו הזדמנויות טובות. יכולנו לכבוש עוד במחצית הראשונה, ירדנו להפסקה וסידרנו את הקבוצה טקטית ומנטלית, אבל אז קרה משהו שלא רציתי שיקרה ושאדאג שלא יקרה בפעם הבא. אנחנו הולכים לאחור וחושבים על התוצאה ואז אתה הולך ומסתגר. הנבחרת צריכה להתמיד בדרך שלה וכשזה יקרה, היא תנצח גם בלי להסתגר".

המאמן הוסיף: "שכטר, דמארי ובן חיים השקיעו. החזרה שלהם לעמדות המוצא הייתה טובה. שחקנים מהירים כמו שכטר ורפאלוב צריכים להיות לפני קו הכדור. זהבי הגיע למצבים, ייני כמעט נתן גול, רפאלוב בעט לקורה. אם היה נכנס עוד גול אחד, לא היינו מדברים עכשיו על רגעים של חרדה בסיום. צריך להסביר לשחקנים בדיוק מה דרוש ברגעים האלה".

על התוצאות האחרות שהושגו בבית אמר גוטמן: "כל משחק תיקו בבית הזה הוא תוצאה טובה. אני מרוצה מההרכב שעליתי איתו היום, זה ההרכב שתרגלתי. ייני, נאתכו וכל השחקנים בחלק הקדמי. מבחינת הקרבה, אין לי מילה רעה עליהם".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"נזיע קשות באנדורה, ולא בגלל החום". אלי גוטמן/ברני ארדוב

עומר דמארי, שהבקיע את השער הראשון, אמר בסיום: "חשוב מאוד שניצחנו. עשינו לעצמנו חיים קשים כי אחרי ה-0:2 היינו יכולים להבקיע עוד שערים. ירדנו לאחור, אבל מה שחשוב זה שהשגנו את הניצחון הראשון בקמפיין והפנים כעת לאנדורה. למדנו את קפריסין טוב מאוד, ידענו מה הנקודות החזקות והחלשות שלהם, אבל מה שחשוב זה שניצחנו ואנחנו ממשיכים הלאה.

"בתחילת המחצית השנייה הגענו לשני מצבים, לא הבקענו, קיבלנו את השער ונכנסנו ללחץ, אבל עמדנו כמו גברים ושמרנו על הניצחון", המשיך דמארי, ואמר לקראת המשחק נגד אנדורה: "אנחנו מגיעים בשביל לנצח. ראינו כבר שהם עשו חיים קשים לוויילס, נלמד אותם כמו שצריך ואני מאמין שננצח".

שרן ייני: "שתי הנבחרות שיחקו התקפית כי שתי הנבחרות רוצות את המקום השלישי. קפריסין החליטה לתת משחק התקפי, זה היה יכול ללכת לשני הכיוונים והעיקר שיצאנו עם הניצחון. אנחנו רוצים לנצח את כל המשחקים בקמפיין, אנחנו מגיעים בגישה הזו לכל המשחקים. כולם התאבדו על הכדורים והם לא נכנסו. פעם הנבחרת הייתה חוטפת גול והיינו יורדים מאוכזבים, הפעם זה אחרת. לא קשה להתרכז מול אנדורה, אנחנו מכבדים כל יריבה שלנו. לא יהיה קל על המגרש הסינטטי שלהם, אבל אני מאמין שיהיה בסדר".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. AP
כוכב המשחק. טל בן חיים/AP

מאמן קפריסין, פמבוס חריסטודולו, סיכם: "התוצאה הזו היא בהחלט פספוס שלנו. רצינו לשמח את כל מי שהגיע לאצטדיון כדי לתמוך. ישראל שיחקה טוב במחצית הראשונה וברמות האלה משלמים על כל טעות. היינו לחוצים בפתיחה והשחקנים הצעירים שלנו לא הסתדרו. אולי זה ישמע מוזר, אבל יכולנו לא רק להשוות אלא גם לנצח.

"אנחנו מסוגלים לעשות ניסים בתוך כמה דקות. אם היינו כובשים את השוויון בסיום, היינו מדברים אחרת עכשיו. זה היה משחק פתוח וכל תוצאה בו הייתה אפשרית. היו לנו פצועים וגם חריסטופי לא התאמן טוב כי הוא נזקק לטיפולים לאורך השבוע".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל מול אנטוניס יורגאלידיס שוער נבחרת קפריסין. AP
לא היה היום שלו. זהבי מחמיץ/AP
- איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל מול דימיטריס חריסטופי שחקן נבחרת קפריסין. AP
תפקוד מצוין של ההגנה. טיבי עוצר את חריסטופי/AP
שחקני נבחרת ישראל חוגגים. AP
הפנים כעת לאנדורה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully