וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מיום ליום אני מרגיש טוב יותר לגבי הנבחרת"

מאמן נבחרת ישראל מוכן לפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2016 מול קפריסין (ו', 21:45, ערוץ 1 ו-HD). בן חיים: "משחק קשה". ענבל מנור מדווח מניקוסיה

צילום: ענבל מנור, עריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל תפתח מחר את קמפיין מוקדמות יורו 2016 בצרפת במשחק חוץ מול קפריסין (שישי, 21:45, ערוץ 1 ו-HD). הנבחרת של אלי גוטמן תפתח את הופעותיה במסגרת המחזור השני, לאחר שמשחק הפתיחה מול בלגיה נדחה עקב המצב הביטחוני בישראל. קפריסין, שתארח את ב-GSP בניקוסיה, פתחה את הקמפיין בצורה חלומית מבחינתה כשחזרה מפיגור ל-1:2 מפתיע מאוד בחוץ מול בוסניה החזקה. שתי הנבחרות נפגשו 14 פעמים בעבר, כשישראל מנצחת בתשעה מהמקרים, שלושה משחקים נגמרו ללא הכרעה ורק בשני מקרים קפריסין יצאה עם ידה על העליונה.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם טל בן חיים.
מוכנים לפתיחת הקמפיין. גוטמן

ישראל ניצחה 1:2 במשחק האחרון מול קפריסין (מוקדמות מונדיאל 2006), שנערך באי השכן, אך לפני כן היא לא ממש הרשימה במשחקי החוץ מולה. בשלושת משחקי החוץ שקדמו לאותו ניצחון, ישראל ממש לא הרשימה באי השכן והפסידה בשניים מהם. אגב, עד הניצחון הסנסציוני בבוסניה, קפריסין לא כבשה אפילו שער אחד במשך תשעה משחקים בינלאומיים ברציפות (ידידות ומוקדמות מונדיאל). כמו כן, היא לא ניצחה ב-13 משחקים ברציפות עד אותו ניצחון, שגם קטע רצף של 16 משחקים רשמיים ללא ניצחון (ארבע תוצאות תיקו ו-12 הפסדים), כשהפעם האחרונה שהם יצאו עם שלוש נקודות ממשחק חוץ הייתה ב-0:1 על סן מרינו אי שם באוגוסט 2007.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאור בוזגלו ערן זהבי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"ערן זהבי יעשה את האימון המסכם, וזה אומר הכול". זהבי עם בוזגלו/ברני ארדוב

נבחרת ישראל התאמנה כצפוי בסגל מלא כאשר אלי גוטמן המשיך לתרגל את ההרכב שתורגל במשך כל השבוע. המשמעות היא שאופיר מרציאנו אמור לפתוח בשער. שרן ייני יתפקד כקשר אחורי לצידו של ביברס נאתכו. בחלק הקדמי ישחקו גילי ורמוט, טל בן חיים, ערן זהבי ועומר דמארי.

גוטמן תרגל מערך של 4:1:4:1, כשהתפקיד של ייני יהיה להיות כל הזמן בשטח שבין הכדור לשער. גוטמן תרגל גם כניסה של שחקני הקו לאמצע ועבד פחות על מצבים נייחים מחשש למרגלים. המערך הזה ישתנה ל-4:4:2 במצבים מסוימים במשחק, על פי הוראת המאמן. תומר חמד נכנס לעיתים להרכב הראשון ונראה שהוא בהחלט צפוי להשתלב במהלך המשחק.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "עשינו הכנות נדרשות בכדי שנבחרת ישראל תעלה כקבוצה שיודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה בכל רגע נתון במשחק. זה מה שאני מאמין שנראה מחר. ששחקנים יביאו את היכולות שלהם במבנה הקבוצתי. מיום ליום אני מרגיש טוב יותר עם הנבחרת שלי. כל מה שאנחנו עושים הוא על מנת להביא את הכל לידי ביטוי במשחק מחר. אין לי תחושות מיוחדות. הרגשה של אמונה וביטחון בשחקנים שלי".

כשנשאל על מאמן קפריסין, פאמבוס חריסטודולו, אמר גוטמן: "אני מעריך מאוד את המאמן של קפריסין. הוא מאמן טוב שעשה תוצאות טובות. אנחנו בזמנים מודרניים, זמן האינטרנט, אין סודות ואני לא חושב שההיכרות שלי איתו מעניקה לי יתרון".

על ההרכב הצפוי אמר המאמן: "ברגע שמגיע שבוע של נבחרת אז מטבע הדברים מתמקדים בנושא ההרכב. יש לי סגל של שחקנים נפלא בכל כל קשר לתוצאה. מבחינת אישיות ומבחינת יכולות. כמובן שאני בוחר את ההרכב בהתאם להתאמות שאני עושה למשחק. את הסיבות אני שומר לעצמי. בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה וזה מה שחשוב. כל נושא טקטי, לנתח אותו אחרי המשחק. ערן זהבי יעשה היום את האימון המסכם ומבחינתי זה אומר הכל.

"תוצאה היא פונקציה של דרך ושל יכולת. כל מה שמעניין אותי עכשיו זה לראות את הדרך של הקבוצה שלנו וזה מה שיוביל אותנו לתוצאה טובה. אני כמאמן כדורגל עובד על קו ודרך. מבחינתי הכי חשוב זה לראות את הקו והדרך על המגרש. אין לי ספק שאם אלה יבואו לידי ביטוי מחר במשחק אנחנו נשב כאן מחר ונדבר על התוצאה".

קפטן הנבחרת טל בן חיים: "אני חושב שחריסטופי שחקן מצוין, מאוד מהיר. אני לא חשוב שההגנה הבוסנית איטית. אבל לנו יש הגנה מספיק מנוסה ושנוכל לעצור את כל הנבחרת הקפריסאית ולא רק אותו. קפריסין נבחרת טובה ויהיה לנו קשה מולם, אבל יש לנו בטחון בעצמנו ואני מאמין שנהיה מוכנים למשחק מולם.

"אני חושב שהנבחרת הקפריסאית עשתה התקדמות גדולה בשנים האחרונות ולראיה המשחק מול בוסניה. הקפריסאים ייצרו המון מצבים מול בוסניה וניצחו את המשחק. יהיה לנו משחק קשה מחר ואני חושב שזה מראה על ההתקדמות".

נבחרת ישראל, הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אייל משומר, איתן טיבי, טל בן חיים, עומרי בן הרוש, שרן ייני, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, טל בן חיים, ערן זהבי, עומר דמארי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרוכים לקראת ישראל. חרלמבידיס וחריסטודולו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חריסטודולו: "אנחנו עדיין האנדרדוג של הבית"

כמו בישראל, גם בנבחרת קפריסין עסקו השבוע בענייני פצועים ובמיוחד במצבו של הכוכב אפסתאטיוס אלונפטיס הסובל מכאבים בגבו. השחקן ערך סדרת בדיקות וטיפולים פיזיותרפיים ולא עלה לאימון המסכם. על פי ההערכות, הוא לא יהיה כשיר למשחק. מנגד חל שיפור מפתיע במצבו של יורגוס אפרם. הקשר הפתיע כאשר הצליח לערוך אימון קל וייתכן והוא ייכלל בסגל, אבל כנראה לא יפתח. מלבד שני שחקני הכנף, למאמן חריסטודולו יש התלבטות לגבי עמדת המגן הימני.

פמבוס חריסטודולו, מאמן נבחרת קפריסין, אמר: "המטרה שלנו היא להביא את האוהדים הקפריסאים בחזרה לאצטדיון כשהנבחרת משחקת. חשוב שיגיעו בשבילנו ולא בשביל יריבה גדולה כמו שקרה בעבר. אני מבקש מהאוהדים להיות סבלניים. אני רוצה שיתמכו בנו גם אחרי תוצאות רעות. אסור לנו להתרגש אחרי תוצאה טובה וגם לתמוך בנבחרת גם כשהתוצאות לא יהיו לטובתנו. ישראל נבחרת טובה ומנוסה. אנחנו עדיין האנדרדוג בבית וננסה לתת 100 אחוז בכל משחק נגד כל יריבה.

"המטרה של קפריסין נשארה זהה ולא שינינו מטרות בגלל שניצחנו משחק חוץ בבוסניה", הוסיף המאמן. "זה היה ניצחון חשוב נגד יריבה קשה, אבל גם אם ננצח ביום שישי, המטרה תישאר זהה. אנחנו יודעים מי אנחנו ומה היכולות שלנו ונמשיך באותה דרך להסתכל משחק אחרי משחק. אנחנו האנדרדוג של הבית וזה לא השתנה. אחת המטרות שהצבנו לעצמנו היא להחזיר את האוהדים למגרש ואת המטרה הזו השגנו".

על שיטת המשחק של הקפריסאים אמר חריסטודולו: "לא אגיד איך אנחנו הולכים לשחק. הכי חשוב שנראה רצון לניצחון ותשוקה על המגרש. אני מקווה שיהיה גם קצת מזל כדי שנשיג תוצאה טובה. נכון שאין סודות בכדורגל המודרני. קל מאוד לעשות מעקב על היריבה. ישראל נבחרת חזקה עם מאמן טוב מאוד שאני מכיר מהקריירה שלו בקפריסין. לישראל יש רוח קבוצתית חזקה ויש להם כמה שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל תוך כדי משחק. יש לנו בעיית פציעות. כל השחקנים רוצים לשחק ולעזור לנבחרת. האימון יקבע לגבי ההחלטה שלי האם השחקנים יוכלו לשחק".

הקשר קונסטנטינוס חרלמבידיס: "אנחנו במוטיבציית שיא אחרי התוצאה המוצלחת בבוסניה. הנבחרת שלנו טובה מאוד ומרוכזת במטרה. האווירה בחדר ההלבשה טובה וכולם מוכנים למשחק. רוב השחקנים בנבחרת עשו דברים יפים במועדונים שלהם ומה שחסר לקריירה שלהם זו הצלחה בנבחרת. יש לי כבוד גדול לישראל. הם הפייבוריטים, אבל אנחנו ננסה להוציא את התוצאה הכי טובה.

"לישראל יש שחקנים טובים, אבל גם לנו", המשיך שחקנה של אפואל ניקוסיה. "כדורגל מוכרע ב-90 דקות על המגרש והכול יכול לקרות. הניסיון של השחקנים במועדונים חשוב לנו ונותן לנו ביטחון. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להצליח גם בנבחרת. עלינו להיות זהירים. מותר לנו לחלום, אבל אנחנו צריכים לאזן את הרגשות אחרי תוצאה טובה או רעה. אסור לנו להתלהב יתר על המידה או להתאכזב יתר על המידה. אנחנו קפריסאים ולעיתים יש לנו נטייה לעשות את זה".

נבחרת קפריסין, הרכב משוער: אנטוניס יורגאלידיס, יורגוס קיריאקו (מריוס סטיליאנו), דוסה ג'וניור, יורגוס מרקיס, מריוס אנטוניאדיס, ונסן לבאן, מריוס ניקולאו, קונסטנטינוס מאקרידיס, קונסטנטינוס חרלמבידיס, אנדראס מאקריס, דימיטריס חריסטופי

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל, עם פמבוס חריסטודולו מאמן נבחרת קפריסין. ענבל מנור, מערכת וואלה!
גוטמן וחריסטודולו לאחר מסיבת העיתונאים/מערכת וואלה!, ענבל מנור
עומרי אפק שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול קונסטנטינוס מאקרידיס שחקן נבחרת קפריסין. AP
ישראל יצאה עם ניצחון מהמפגש האחרון בקפריסין. מאקרידיס מול עומרי אפק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully