וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור ב-NFL

8.10.2014 / 11:45

פיליפ ריוורס משחק כמו ילד בחנות ממתקים (וכמו MVP) והצ'ארג'רס נהנים מכל רגע. גם אצל הג'איינטס שמח ופייטון ובריידי צועדים יחד אל ההיסטוריה. עידן ויניצקי מסכם מחזור

פיליפ ריוורס סן דייגו צ'ארג'רס. Denis Poroy, AP
העסק עובד מצוין והוא שוב מחייך. ריוורס/AP, Denis Poroy

דאון ראשון ו-10:

בפרק האחרון של SoundFX, התכנית המצוינת של ערוץ ה-NFL שמביאה את הקולות מכר הדשא, אחד הקטעים היה על מאמן סן דייגו, מייק מקוי. המאמן, שנמצא כעת בעונתו השנייה בקבוצה לאחר שהבריק בין 2010 ל-2012 בתור מתאם ההתקפה של דנבר, התייצב לצד מאמן ג'קסונוויל, גאס בראדלי, רגע לפני שהמשחק בין שתי הקבוצות יצא לדרך במחזור הקודם. השיחה בין השניים הלכה כך:

מקוי: "17 הוא סטאד. הוא מיוחד".

בראדלי: "כרגע, הוא משחק הכי טוב מבין כל הקוורטרבקים בליגה".

מקוי: "הוא עובד כל כך קשה. והוא כזה בחור טוב. הדרך בה הוא מתאמן כל יום... זה מדהים. הוא יוצא למגרש, נהנה מכל רגע. בכל אימון הוא כמו ילד קטן בחנות ממתקים".

הסטאד הזה, הילד בחנות ממתקים הזה, מספר 17, הוא כמובן פיליפ ריוורס. אם ג'יי ג'יי וואט נותן מתחילת העונה שלל סיבות לבחור בו כשחקן ההגנה של 2014, הרי שריוורס הוא בינתיים כנראה ה-MVP של הליגה כולה ומי שמרוויחה מכך היא סן דייגו. אחרי שהפסידו במשחק פתיחת העונה באריזונה, שם שמטו יתרון ממש ברגעי הסיום, הצ'ארג'רס כבר עומדים על ארבעה ניצחונות רצופים, כאשר המשחק ביום ראשון החולף, ה-0:31 המוחץ על ניו יורק ג'טס, היה הצהרה ממשית.

מייק מקוי מאמן סן דייגו צ'ארג'רס עם גאס בראדלי מאמן ג'קסונוויל ג'אגוארס. DENIS POROY, AP
מעריכים את מה שהם רואים. מקוי ובראדלי/AP, DENIS POROY

בשלושת השבועות הקרובים סן דייגו הולכת מהקל אל הכבד מול כל היריבות שלה לבית. היא תתחיל בחור השחור של אוקלנד החלשה ביום ראשון הזה, תמשיך למשחק ביתי מול קנזס סיטי ביום ראשון הבא ותקנח במייל היי סיטי, אצל סגנית האלופה והיריבה האמיתית שלה על ה-AFC מערב, דנבר. הקרב בין פייטון מאנינג לפיליפ ריוורס גרסת 2014, שייערך ביום חמישי, ה-23 בחודש, עשוי להיזכר לדורות.

"פיליפ ריוורס הראה לג'טס למה הוא במרוץ ל-MVP", נכתב ב"ניו יורק פוסט" לאחר המשחק. רק לפני שנתיים-שלוש, בזמן שפייטון עשה את צעדיו הראשונים בדנבר של מקוי, ריוורס נראה גמור. הוא סיים את 2011 עם 20 חטיפות ואת 2012 עם 15 נוספות ועם 3,606 יארד בלבד, הפעם הראשונה אחרי ארבע שנים בה ירד מה-4,000. בעונה שעברה סימני החזרה לחיים כבר החלו באופן בולט, עם 32 טאצ'דאונים לעומת 11 חטיפות בלבד ו-4,478 יארד. העונה? 1,443 יארד (קצב של 4,617), 12 טאצ'דאונים ושתי חטיפות בלבד.

אל תטעו לרגע. לסן דייגו יש עוד המון על מה לעבוד. על פי האתר "פוטבול אאוטסיידרס", התקפת המסירה של הצ'ארג'רס נמצאת במקום הראשון בליגה העונה באחוזי יעילות. התקפת הריצה לעומת זאת, נמצאת במקום האחרון, פער שסן דייגו פשוט לא יכולה להרשות לעצמה. בניסיון לפתור את הבעיה ואחרי שדונלד בראון יצא מהמשחק מול ניו יורק עם זעזוע מוח, הוחתם אתמול רוני בראון, ששיחק שנים ארוכות במיאמי, הופיע בסן דייגו בשתי העונות האחרונות ופתח את השנה הנוכחית ביוסטון. הנטל וחובת השיפור יפלו כעת על בראון החדש ועל ברנדן אוליבר, רוקי שלא נבחר בדראפט האחרון וכבר עכשיו מייצר השוואת לדארן ספרולס. מול הג'טס, הוא סיפק כמה ריצות פנטסטיות וסיים עם 114 יארד וטאצ'דאון.

מי שעוד באה לעבוד השבוע הייתה ההגנה, שעצרה את הסילונים על אפס נקודות וסיפקה את ההשתקה הראשונה של העונה בליגה כולה. סן דייגו מחזיקה כרגע בהגנת המסירה השנייה בטיבה בליגה מבחינת ממוצע יארדים למשחק ובהגנת הריצה התשיעית באותו דירוג. היא גם ספגה הכי פחות נקודות בממוצע למשחק. "האם לסן דייגו יש הגנה עילית?", תהה השבוע אריק וויליאמס מ-ESPN, "היכולת של ריוורס וההתקפה קיבלה בצדק את הכותרות הארציות, אבל בשקט בשקט, גם ההגנה הופכת לאחת הטובות ב-NFL". איפה עוד אפשר להשתפר? כנראה בהגנת הרדזון, שם סן דייגו רק במקום ה-26 בליגה. הדרך עוד ארוכה ומפותלת, אבל משהו עובד טוב בסן דייגו כרגע.

ברנדן אוליבר סן דייגו צ'ארג'רס. Denis Poroy, AP
כוכב נולד. אוליבר שורף את הג'טס/AP, Denis Poroy

דאון שני ו-5:

בצד הירוק של ניו יורק חטפו השבוע אינספור ביקורות על אותה הצגה של הצ'ארג'רס. בצד הכחול לעומת זאת, ממשיכים לחגוג. ה-NFC מזרח, שדעך בשנים האחרונות, חוזר להיות עוצמתי במיוחד העונה ולמרות שלושה ניצחונות רצופים, איליי וחבורתו מדורגים רק במקום השלישי בבית, אחרי ה-1:4 של פילדלפיה ודאלאס, אבל אם יש משהו שהענקים הוכיחו שהם אוהבים לעשות יותר מכל דבר אחר, זה לבוא מאחור ולהפתיע. ככה הם זכו בשתי האליפויות האחרונות וככה בדיוק הם נראים העונה.

בדירוג העוצמה של ESPN, הג'איינטס קפצו השבוע שישה מקומות, אל המקום ה-13: "זה עובד. הממוצע של איליי הוא 7.6 יארד למסירה, כמעט 2 יארדים פחות מאשר ב-2013 ולג'איינטס יש פי שניים טאצ'דאונים (16) מאשר איבודים (8)", נכתב שם. מאז האליפות האחרונה, הג'איינטס סבלו משנתיים רעות מאוד ואיליי היה אחד הגורמים המרכזיים לכך עם המוני איבודים והחלטות מטופשות. גם העונה החלה ברגל שמאל ובהפסדים בדטרויט ולאריזונה, ניו יורק שמה רק 14 נקודות על הלוח ונראתה אבודה. אלא שמול יוסטון משהו החל להתעורר ובשלושת המשחקים האחרונים, שכאמור הסתיימו בחיוך, הקבוצה השיגה מאזן נקודות כולל של 51:105.

עכשיו, הג'איינטס מגיעים למבחן האמיתי עם סדרת משחקים מטורפת. השבוע הם בפילדלפיה בסאנדיי נייט ובמחזור הבא בדאלאס בשני עימותים ישירים מול מוליכות הבית. אחר כך מגיע שבוע החופש ואז, אינדיאנפוליס בבית, סיאטל בחוץ, סן פרנסיסקו ודאלאס בבית. אודל בקהאם ג'וניור, אותו בחרה הקבוצה בסיבוב הראשון של הדראפט העונה, סופסוף עלה למגרש, לראשונה בקריירה המקצוענית שלו והרשים עם טאצ'דאון על הראש של אטלנטה. הג'איינטס במאזן חיובי לראשונה מזה שנתיים, הפאס ראש הולך ומשתפר וחנק את התקפת הפאלקונס והקבוצה מניו יורק שוב חולמת לבוא קטנה ולצאת גדולה. לאור ניסיון העבר, מישהו מוכן להמר נגדם?

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס. Seth Wenig, AP
סיפק את הסחורה כבר במשחק הראשון שלו. בקהאם ג'וניור/AP, Seth Wenig

דאון שלישי ו-2:

לכל אחד מהם היו ניצחונות הרבה יותר גדולים מזה בעבר, אבל באופן סמלי ביותר, פייטון מאנינג וטום בריידי, שגולשי "ספורטס אילוסטרייטד" בחרו בהם השבוע ל"הר ראשמור" של הקוורטרבקים לצד ג'ון אלווי וג'ו מונטנה, נכנסו יחד במחזור האחרון לספרי ההיסטוריה. פייטון עשה את זה עם הסטייל הקבוע שלו, כשקרע לרסיסים את הגנת אריזונה, שהגיעה למייל היי סיטי מושלמת ויצאה משם עם תבוסה 41:20. הקוורטרבק של דנבר חצה את רף 500 הטאצ'דאונים בקריירה וסיים עם 479 יארד וארבעה כדורים לאנדזון. באחד המשחקים הקרובים, מאנינג יעבור את ברט פארב, שכרגע יושב בראש הדירוג עם 508 טאצ'דאונים, חמישה יותר מפייטון, שאמר לאחר המשחק, עם חיוך גדול על פניו: "אחד השחקנים שלנו שאל אותי אם שיחקנו עם קסדות עור כשמסרתי את הטאצ'דאון הראשון בקריירה שלי. זה היה צ'יפ שוט נחמד מצדו. לא הייתי מתחיל איתו בקבוצה הפנטזי שלי במחזור הקרוב. הוא לא הולך לקבל הרבה כדורים ממני. אני לא אגיד מי זה היה...".

לבריידי העסק הולך הרבה יותר קשה. התקפת המסירה של הפטריוטס הייתה גרועה מהרגע הראשון של העונה ועד לתבוסה בקנזס סיטי בשבוע שעבר. ניו אינגלנד חזרה הביתה וממש כמו דנבר, פגשה גם היא את אחת משתי הקבוצות שהגיעו כמושלמות למחזור החמישי, סינסינטי. זה עלול היה להיות עוד מסמר בארון של ניו אינגלנד, אבל במקום, החבורה של בליצ'יק התפוצצה על המגרש עם 17:43 גדול. בריידי פתח את המשחק עם דרייב מופתי שהסתיים בטאצ'דאון ובמהלכו הוא מצא את רוב גרונקובסקי למסירה מדויקת שהעלתה אותו מעל רף 50 אלף היארדים בקריירה, הישג שרק לפארב, פייטון, דן מרינו, דרו בריס ואלווי השיגו עד היום. המשחק מול הבנגאלס חייב להוציא את ניו אינגלנד מהמשבר ואולי גם להעלים את הדיבורים על פרידה אפשרית מבריידי בסיום העונה.

אוהדי דנבר ברונקוס עם שלט לכבוד פייטון מאנינג. Joe Mahoney, AP
בדרך לפארב. אוהדי הברונקוס עם שלט לכבוד פייטון/AP, Joe Mahoney

דף הסטטיסטיקה:

* 28 שנים ו-36 קוורטרבקים שונים, זה הזמן שלקח לקליבלנד להשיג את 500 הטאצ'דאונים האחרונים שלה. פייטון מאנינג עשה את זה לבדו בכמעט מחצית מהזמן.

* אם ראסל ווילסון ינצח את דאלאס ביום ראשון, הוא יצטרף לדני וייט ומאט ריאן בתור הקוורטרבקים היחידים בהיסטוריה שפתחו את הקריירה עם מאזן 1:18 בבית.

* וושינגטון נפלה למאזן 13:1 במשחקי מאנדיי נייט מאז 1998.

* ביום ראשון, בן רות'לסברגר יפגוש את קליבלנד וטום בריידי את בפאלו. המאזן המשותף של השניים מול היריבות האלה לאורך הקריירה: 3:40.

* המאזן של ביג בן לאורך הקריירה במשחקים בהם פתח מולו קוורטרבק רוקי? 0:17. הקורבן האחרון היה בלייק בורטלס ביום ראשון והרשימה כוללת גם את איליי מאנינג, ג'ו פלאקו (פעמיים), אנדי דלטון (פעמיים) ורוברט גריפין השלישי.

* הפטריוטס ניצחו את כל 32 משחקי העונה הסדירה האחרונים שלהם בבית מול יריבות מה-AFC.

* קליבלנד איבדה רק כדור אחד עד כה העונה. ככה עושים קאמבקים משוגעים כמו חזרה ממינוס 25 הפרש בטנסי (הקאמבק הגדול בתולדות הבראונס והקאמבק הגדול בתולדות הליגה עבור קבוצת חוץ בעונה הסדירה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully