וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינסוטה טימברוולבס: אתה צריך אהבה חדשה

שגיא רפאל

8.10.2014 / 7:00

מינסוטה נפרדה מקווין לאב ומחבקת את הראשון בדראפט אנדרו וויגינס, בתקווה שיתאקלם במהירות ב-NBA. עם רוביו מאחור, קו קדמי קשוח וספסל מלא בשחקנים שרוצים להוכיח, לוולבס יש אופק, אבל בעיקר לשנים הבאות

קווין לאב שחקן מינסוטה טימברוולבס (במרכז). AP
עם עזיבתו מינסוטה החלה עידן חדש. קווין לאב/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 40:42

סיימה את העונה: מקום 10 במערב, מחוץ לפלייאוף.

מינסוטה פתחה את העונה הקודמת עם חבל על הצוואר. אחרי שנים רבות מדי ללא פלייאוף, הם ידעו שעונה נוספת לא תאפשר להם לשמור על הכוכב הגדול קווין לאב, כשהפרידה הכפויה מקווין גארנט עדיין זכורה לאוהדים. ההנהלה עשתה מאמצים לחזק את הקבוצה, ויצאה לדרך עם סגל שנראה שיכול לעשות את זה. מינסוטה הייתה באזור ה-50% כל העונה, מאזן שמספיק בקלות לפלייאוף במזרח, אבל לא מאיים על הפלייאוף במערב. הבעיה המרכזית הייתה שהקבוצה פשוט לא מסוגלת לנצח משחקים צמודים, אבל תיכף נגיע לזה.

ריקי רוביו שיחק 82 משחקים והיה בריא לגמרי. הוא המשיך להלהיב את האוהדים באסיסטים וחטיפות, אבל באותה מידה המשיך להחטיא. 38% מהשדה, 33% מהשלוש, הרכז הספרדי לא התקדם בתחום ולא ממש איים על הסל. בדיוק בגלל זה קבוצות הימרו על הזריקה שלו בסופי משחקים. הקווינים (לאב ומרטין) קיבלו אוברפליי בדקות הסיום, כשהשחקן של רוביו נותן לו חופש לזרוק. רוביו חיפש דרך להביא את הכדור לחבריו, אבל בזבז את רוב שעון הזריקות, ובסוף נאלץ לקחת את הזריקות בעצמו. מינסוטה הפסידה 11 משחקים רצופים שנגמרו בהפרש של 4 נקודות או פחות, וככה אי אפשר להגיע לפלייאוף במערב.

הציוות של לאב ופקוביץ' עבד יופי עבור ההתקפה בשני צידי המגרש. הוא אפשר סלים קלים למינסוטה, כמו גם ליריבה שלה. לאב ופקוביץ' היו שניים מהשומרים הגרועים בליגה באזור הטבעת. אם יש נקודת אור בעונה הקודמת של מינסוטה זה הפציעה של פקוביץ' בסוף העונה, פציעה שהוציאה לאור את גורג'י ז'אנג הסנגלי. הרוקי קיבל דקות משמעותיות והחזיר תוצרת מפתיעה. אם בריבאונדים ובחסימות זה היה צפוי מהשחקן ההגנתי, הוא הראה גם התקפה מגוונת ומפתיעה.

פותחים עונה ב-NBA: לכל כתבות מחממים את הפרקט

ריקי רוביו שחקן מינסוטה טימברוולבס מול קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
הרשים את האוהדים, פחות הרשים באחוזים. רוביו/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: אנדרו וויגינס (רוקי, הגיע בטרייד מקליבלנד), אנתוני בנט (בטרייד מקליבלנד), תדאוס יאנג (בטרייד מפילדלפיה), מו וויליאמס (שחקן חופשי, מפורטלנד), זאק לווין (רוקי מהדראפט), גלן רובינסון השלישי (רוקי, סיבוב שני, מהדראפט).

עזבו: קווין לאב (בטרייד לקליבלנד), לוק רישארד אמבה א מוט (בטרייד לפילדלפיה), אלכסי שבד (בטרייד לפילדלפיה).

הכתובת הייתה על הקיר, קווין לאב לא יפתח את העונה במדי מינסוטה, והשאלה היחידה הייתה מה תהיה התמורה. התחרות על שירותיו הייתה גדולה. מינסוטה חיכתה לסיטואציה הנכונה עבורה. בסופו של דבר הוולבס כנראה קיבלו את התמורה הכי גדולה שקבוצה קיבלה עבור כוכב שמעוניין לעזוב (אולי רק דנבר וכרמלו מתקרבים). אנדרו וויגינס, בחירה ראשונה בדראפט חזק, אתלט על, שומר מעולה, עם פוטנציאל בשמיים. איתו הגיע אנתוני בנט שאכזב מאוד (בלשון המעטה) בעונת הרוקי שלו, אבל הראה איזשהו ניצוץ בליגת הקיץ. גם בחירת הדראפט של מיאמי, בחירה שאמורה להיות בעשירייה השניה של הדראפט אינה דבר של מה בכך. את הבחירה, ביחד עם אלכסי שבד ולוק רישארד אמבה אמוט, פליפ סונדרס הפך לתדאוס יאנג.

מינסוטה צלחה את המשוכה הזו בהצלחה גדולה, והיא לא אמורה להיות גרועה יותר השנה. מצד שני לא בטוח שהיא תהיה טובה יותר. רוביו עדיין לא פוגע (אם למישהו היה ספק, אליפות העולם הוכיחה את זה), וגם ההתקפה של אנדרו וויגינס לא מלוטשת. פקוביץ' ימשיך לספק נקודות קלות בצבע, אבל כנראה ימשיך לעשות את זה בשני צידי המגרש. תדאוס יאנג יחליף את קווין לאב בחמישייה הפותחת. מדובר בשחקן איכותי מאוד, אבל קווין לאב הוא לא. יש לו יכולת קליעה משלוש, והוא ריבאונדר סביר, אבל לאב היה קלע מעולה וריבאונדר אדיר. בנוסף, ליאנג אין את מסירות הקוורטבק שהיו ללאב.

חוץ מסיפור לאב, מינסוטה הייתה עסוקה גם בהארכת החוזה של ריקי רוביו. כשלאב קיבל חוזה לארבע עונות בלבד, הסברה הייתה שמינסוטה מעדיפה לשמור את חוזה הפרנצ'ייז לרוביו. מאז רוביו החטיא יותר מדי פעמים בשביל להיחשב לשחקן פרנצ'ייז, והדיונים נמשכים. הדיווחים האחרונים הם שההצעה של מינסוטה עומדת על 42 מיליון דולר לארבע עונות. רוביו כמובן רוצה יותר. אם לא יחתום על הארכת חוזה הקיץ הוא יהפוך לשחקן חופשי מוגבל בקיץ הבא.

מינסוטה רצתה להביא את אריק בלדסו, והייתה מוכנה לתת לו את המקס שהוא דרש מפיניקס (63 מיליון ,4 עונות) רק שלא הייתה לה אופציה להחתים אותו ישירות, ולא היו לה את הנכסים לפתות את הסאנס לעסקת החתם והעבר. בסופו של דבר אולי זה מה שהניע את פיניקס לפתוח את הארנק ולשלם לבלדסו.

הרכז שכן הגיע הוא מו וויליאמס. וויליאמס היה השחקן השישי בפורטלנד, ועשה עבודה טובה מאוד בקבוצה מאורגון. מסיבה לא ברורה הוא בחר לבוא למינסוטה, וישמש גיבוי לרוביו.

18 נקודות לאנדרו וויגינס בבכורה במדי הוולבס הלילה

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנדרו וויגינס שחקן מינסוטה טימברוולבס. AP
הוולבס כנראה קיבלו את התמורה הכי גדולה שקבוצה קיבלה עבור כוכב שמעוניין לעזוב . וויגינס/AP

מה מי מו

חמישייה: ריקי רוביו, קווין מרטין, אנדרו וויגינס, תדאוס יאנג, ניקולה פקוביץ'

ספסל: אנתוני בנט, צ'ייס באדינגר, קורי ברואר, חוזה חואן בראה, מו וויליאמס, זאק לווין, שאבאז מוחמד, רוני טוריאף, גורגי ג'נג, רובי האמל.

מאמן: פליפ סונדרס (מתחיל קדנציה שניה בקבוצה, בראשונה אימן 10 עונות את הקבוצה. בנוסף אימן 3 עונות בדטרויט, ו3 בוושינגטון).

מועמד לפריצה: אי אפשר שלא לדבר על גורגי ג'נג במשבצת הזאת. 64 משחקים בעונה שעברה הוא שיחק דקות מועטות כמחליף מהספסל. במשחק ה-65 הוא עלה לראשונה בחמישייה עקב פציעה של ניקולה פקוביץ'. הוא סיים אותו עם 12 נקודות 11 ריבאונדים ו-5 חסימות, פעם ראשונה שהוא רושם ספרות כפולות באחת משתי הקטגוריות. שני משחקים אחרי זה הוא סיים עם 22 ו-21. הסנגלי רשם 9 דאבל-דאבל עד סוף העונה, מתוך 17 משחקים שפתח בחמישייה. כדי להוכיח שזה לא היה מקרי, הוא כיכב גם באליפות העולם במדי סנגל והביא אותה לשמינית הגמר. יהיה מאוד מעניין לעקוב אחריו העונה. פקוביץ' עדיין שם עם חוזה בלתי סחיר בעליל, ותד יאנג אמור לקבל דקות רבות בעמדה 4, אבל אי אפשר להתעלם ממה שג'נג עשה בחצי שנה האחרונה, וסונדרס יהיה חייב למצוא לו דקות.

מועמד לדעיכה: קווין מרטין לא רלוונטי לעתיד של הטימברוולבס, אבל עם שלוש עונות שנותרו לו בחוזה, הם יתקשו למצוא קבוצה שתסכים לקחת אותו. מצד שני הוא יושב בדיוק על המשבצת של הצעירים המבטיחים שמינסוטה רוצה לפתח. אנדרו וויגינס הוא יותר 2 מ-3, כשגם זאק לווין הוא יותר 2 מ-1. מרטין מעולם לא היה איש ברזל. מינסוטה תיתן לו דקות רבות בפתיחת העונה, כדי לפתות קבוצות אחרות, אבל ככל שהעונה תתקדם הוא ירבה להיפצע ולהחסיר משחקים.

אקס-פקטור: התעלומה של אנדרו וויגינס. הפוטנציאל של אנדרו וויגינס צועק לשמיים, אבל במכללת קנזס לא ראינו אותו לוקח את זה עד הסוף. הרבה פעמים השחקן נראה אדיש על המגרש. מבחינה הגנתית וויגינס אמור להיות מוכן להתמודד עם השחקנים הטובים בליגה, מבחינה התקפית לא בטוח שהוא שם. אם וויגינס יתאקלם מהר ל-NBA מינסוטה עלולה למצוא את עצמה במקומות שהיא כבר מזמן שכחה שקיימים. אם הוא יצטרך את העונה-שתיים, מינסוטה תמשיך לדשדש, אבל לפחות הפעם יש אור בקצה המנהרה.

סנטר מינסוטה טימברוולבס גורגי ג'נג. AP
אי אפשר להתעלם ממה שעשה בחצי שנה האחרונה, וסונדרס יהיה חייב למצוא לו דקות. גורגי ג'נג/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: וויגינס ורוביו מתחברים נהדר ביחד. ז'נג מקבל דקות משמעותית, ויחד עם שני הגארדים ההגנה של מינסוטה משתפרת פלאים. תדאוס יאנג נזכר כמה כיף זה לשחק כדורסל, ומינסוטה משתחלת לפלייאוף מהמקום השמיני.

תסריט פסימי: וויגינס ורוביו מחטיאים בלי הפסקה. ז'נג ולווין מיובשים, בזמן שפקוביץ' ומרטין משחקים 40 דקות כל אחד. למינסוטה אין הגנה, אין התקפה, ואין חשיבה לעתיד.

תחזית: מכיוון שסונדרס הוא גם ה-GM וגם המאמן, החשיבה שלו היא לטווח ארוך. מינסוטה תשים דגש על פיתוח הצעירים בעונה הקרובה, וכנראה שתסיים באותו אזור שסיימה בעונה שעברה.

תדאוס יאנג, פילדלפיה סיקסרס, קנת פאריד, דנברא נאגטס. AP
ייזכר כמה זה כיף לשחק כדורסל? יאנג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully