וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטלנד טרייל בלייזרס: העתיד שייך לצעירים

שגיא רפאל

6.10.2014 / 6:30

לפורטלנד יש חמישייה מצוינת בהנהגת אולדרידג' ולילארד, אבל כדי ללכת צעד קדימה ולהפוך לקונטנדרית היא חייבת התקדמות משמעותית של הספסל עמוס הצעירים והפוטנציאל

שחקני פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד (מרכז) ווסלי מתיוס (שני מימין). AP
כמה כוח יישאר להם העונה?/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 28:54, מקום חמישי במערב

סיימה את העונה: ניצחו את יוסטון בסיבוב הראשון של הפלייאוף 2:4, הפסידו בסיבוב השני לסן אנטוניו 4:1.

פתיחת העונה של פורטלנד הייתה מהממת. מאזן של 3:13 בנובמבר, ו-4:12 בדצמבר כבר שלחו את הפרשנים לבדוק האם מדובר בקונטנדרית. טרי סטוטס הנהיג הגנה אישית, בלי שמירות כפולות ובלי מלכודות. יש לו שומר טוב כמעט בכל עמדה, ובשורה התחתונה זה עבד. לא מעט כוכבים התפוצצו נגד הבלייזרס, אבל בסופו של ערב פורטלנד הייתה יורדת מנצחת. הבלייזרס הביסו, אבל ידעו גם לנצח במשחקים צמודים, לא אחת בזכות שחקן הקלאץ' החדש של הליגה, דמיאן לילארד. לילארד התגלה כרוצח על הפרקט, ובתוך שבוע אחד הצליח לקלוע שלושה סלי ניצחון.

לנקודת אמצע העונה פורטלנד הגיעה עם 31 ניצחונות לעומת 10 הפסדים בלבד, אבל החצי השני היה פחות טוב. בסופו של דבר זה די ברור כשמסתכלים על חלוקת הדקות של פורטלנד. כל שחקן חמישייה שיחק מעל 30 דקות, כשמו וויליאמס הוא השחקן היחיד מהספסל שעובר את ה-20 דקות. בנוסף, למרקוס אולדרידג' התחיל להחסיר משחקים. פורטלנד הגיעה לפלייאוף עם הלשון בחוץ והיה נראה שהיא תסתפק בהישג הזה במאבק נגד יוסטון. אלא שדווקא אז היא התעוררה. אולדרידג' הוכיח אחת ולתמיד שהוא סופרסטאר כשניצח את הרוקטס בשני המשחקים הראשונים בסדרה, כמעט לבד. בסוף זה היה שוב לילארד, ושוב בקלאץ'. הרוקטס הובילו בשתי נקודות במשחק מספר 6 עם 2 שניות על השעון. לילארד קיבל את הכדור וקלע שלשה ענקית ששלחה את הבלייזרס לחצי הגמר נגד הספרס. כאן ההרפתקה נגמרה. סן אנטוניו נצחה בהפרשים גדולים, ובצורה חד צדדית לחלוטין. הפרשי הרמות עדיין היו גדולים על הבלייזרס.

פותחים עונה ב-NBA: לכל כתבות מחממים את הפרקט

גארד פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד חוגג ניצחון על יוסטון רוקטס. Greg Wahl-Stephens, AP
רוצח על הפרקט. לילארד חוגג ניצחון על יוסטון בפלייאוף/AP, Greg Wahl-Stephens

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: כריס קיימן (שחקן חופשי, מהלייקרס), סטיב בלייק (שחקן חופשי מגולדן סטייט).

עזבו: מו וויליאמס (שחקן חופשי, למינסוטה).

קיץ שקט מאוד עבר על הבלייזרס. האירוע המרגש היחיד היה הסירוב של למרקוס אולדרידג' לחתום על הארכת חוזה. אולדרידג' נכנס לשנה האחרונה בחוזה שלו, וסירב להצעה של הבלייזרס להארכת חוזה בשכר מקסימום. אולדרידג' טוען שאין לו כוונות לעזוב, אבל הוא רוצה לחכות (כמו אחרים) לעלייה הצפויה של גג השכר.

העזיבה של מו וויליאמס בעייתית מאוד. וויליאמס היה השחקן היחיד מהספסל שרשם תרומה משמעותית. בלייק בגילו ובכושרו לא יחליף אותו. כריס קיימן יהיה גיבוי אמין יותר לגבוהים ממאיירס לאונרד וג'ואל פרילנד.

הספסל של פורטלנד היה ונשאר בעייתי, והוא אחד הגורמים המרכזיים לבעיות בסיום העונה. לפני שתי עונות פורטלנד הגיעה לסוף שבוע האולסטאר במאזן טוב, אבל סיום עונה גרוע שלח אותה ללוטרי. בעונה שעברה היא הגיע לנקודת האמצע כשהיא מתמודדת על ראשות המערב נגד סן אנטוניו ואוקלהומה סיטי. הסיום הגרוע שלח אותה למקום החמישי. המחסור בספסל בא לידי ביטוי יותר בחצי השני של העונה, כשהרגליים של השחקנים כבדות יותר, והעייפות גדולה יותר. הפתיחה בעונה הקודמת הייתה נדירה. בנוסף למעט למרקוס אולדרידג', כל שחקני החמישייה האחרים השלימו 82 משחקים, תופעה נדירה בפני עצמה. כל פציעה תפגע אנושות ברוטציה, שגם ככה קצרה.

סי ג'יי מקולום יצטרך להיכנס לנעליים של מו וויליאמס ולהתחיל לשחק טוב יותר. תומאס רובינסון יצטרך להתחיל להראות למה נבחר חמישי בדראפט מעולה. דורל רייט יצטרך להביא מהניסיון שלו. אם הם לא יתרמו, פורטלנד שוב תיפול מהרגליים בחצי השני של העונה, והפעם לא בטוח שהחצי הראשון יחפה על זה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גארד פורטלנד טרייל בלייזרס סי ג'יי מקולום. AP
יצטרך להיכנס לנעליים של מו וויליאמס ולהתחיל לשחק טוב יותר. מקולום/AP

מה מי מו

חמישייה: דמיאן לילארד, ווסלי מת'יוס, ניקולא באטום, למרקוס אולדרידג', רובין לופז

ספסל: כריס קיימן, תומאס רובינסון, דורל רייט, ג'ואל פרילנד, סי ג'יי מקולום, מאיירס לאונרד, סטיב בלייק, ויקטור קלאבר, וויל בארטון, אלן קראב.

מאמן: טרי סטוטס, שמונה עונות כמאמן ראשי בליגה, מתחיל עונה שלישית בפורטלנד.

מועמד לפריצה: סי ג'יי מקולום פתח את העונה הקודמת פצוע ומאחורי מו וויליאמס. השנה אין לו שום תירוץ. הוא אמנם משחק מאחורי אחד מאנשי הברזל של הליגה (לילארד עדיין לא החמיץ משחק בשתי עונותיו הראשונות בליגה), אבל מקולום יכול לשחק בשתי עמדות הגארד. עם הדקות והזריקות של וויליאמס, מקולום יכול וצריך להגיע למספרים שלו. המכשול היחיד בדרך הוא טרי סטוטס. סטוטס לא נכנע לעייפות של שחקני החמישייה שלו, ומעניק דקות רק על סמך יכולת. מקולום יצטרך להוכיח לסטוטס שהוא יכול לסמוך עליו, ולייצר תפוקה כדי לקבל דקות.

מועמד לדעיכה: קשה למצוא מועמד לדעיכה בקבוצה שבה השחקן הכי מבוגר בחמישייה הוא בן 29, ולכן נלך עם זקן השבט מהספסל, סטיב בלייק. בלייק מעולם לא היה כוכב של אף קבוצה. הוא מסוג השחקנים שלא נראים כמו שחקני NBA, אבל מאחוריהם קריירה נחמדה מאוד. זו הקדנציה השלישית שלו בפורטלנד, ונראה כאילו הוא בא בעיקר למסיבת פרידה, בקבוצה בה הוא פרץ לראשונה.

אקס-פקטור: הצעירים של הבלייזרס. כדי שהבלייזרס יוכלו לשחזר את ההישגים מהעונה שעברה, הם צריכים שמקולום ישדרג את המשחק שלו, אבל בנוסף הם צריכים עוד התקדמות משמעותית של אחד הצעירים. יש לה די הרבה כאלה על הספסל: רובינסון (בן 23), לאונרד (22), בארטון (24), קראב (22). גם קלאבר (26), פרילנד (27) ורייט (29) עדיין צעירים. יש ואקום ענקי בחמישייה השנייה של פורטלנד, ולמרות הפוטנציאל אף אחד מהשחקנים לא מצליח למלא אותו.

סטיב בלייק שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
נראה כאילו בא למסיבת פרידה בקבוצה בה פרץ לראשונה. בלייק/GettyImages

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הבלייזרס פותחים את העונה מצוין, ומגיעים לנקודת החצי ברביעייה הראשונה של המערב. מקולום, קיימן ורובינסון דואגים שהחצי השני יהיה רק קצת פחות טוב, והם מגיעים לפלייאוף עם יתרון ביתיות.

תסריט פסימי: הבלייזרס פותחים את העונה בצורה סבירה, אלא שאז מתחילות להכות בקבוצה פציעות שונות ומשונות, ואין אף שחקן מעבר לחמישייה הראשונה שמסוגל לתרום. הקבוצה נכנסת לסחרור של הפסדים ונשארת מחוץ לפלייאוף.

תחזית: לצערי התסריט הפסימי נראה יותר קרוב למציאות. אין אף שחקן על הספסל של פורטלנד, למעט מקולום, שמסוגל לפרוץ. עונה כמו העונה האחרונה היא נדירה, גם מבחינת הפתיחה החזקה, וגם מבחינת הבריאות בקבוצה שחטפה מכות כואבות מאלוהי הפציעות. פורטלנד תסיים את העונה במקומות 6-10 במערב, תלוי כמה בריאה היא תצליח להישאר.

פורוורד פורטלנד טרייל בלייזרס למרקוס אולדרידג'. GettyImages
כמו תמיד במקרה של פורטלנד: העיקר הבריאות. למרקוס אולדרידג'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully