וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור ב-NFL

30.9.2014 / 13:45

סטיב סמית' מבטיח "דם" ומקיים בענק, ארון רוג'רס מבקש מכולם להירגע ומספק את הסחורה, אוקלנד ובפאלו בחרו לזעזע את המערכת כבר עכשיו. עידן ויניצקי מסכם את המחזור

סטיב סמית' בולטימור רייבנס. Evan Vucci, AP
משהו כיוון את הכדור ליד שלו ומשם, כבר לא הייתה דרך חזרה. סמית' רץ לטאצ'דאון מול קרוליינה/AP, Evan Vucci

דאון ראשון ו-10:

הפצצה ששלח ג'ו פלאקו לכיוון קו האורך השמאלי של המגרש הייתה אמורה ללכת בכלל לטייט אנד של בולטימור, אואן דניאלס. אבל זה לא היה סיפור מספיק טוב כנראה ואצבע מכוונת ונעלמה החליטה שדניאלס רק ייגע בכדור, שהוא יקפץ לו מהידיים קדימה ושבמקום להפוך לחטיפה, הוא יפול היישר אל הידיים של סטיב סמית'. סיניור, החל מהקיץ האחרון.

13 שנים ארוכות כיכב התופס הוותיק במדי קרוליינה, 13 שנים בהן הפך לאחד מגדולי המועדון, הגיע עם הקבוצה לסופרבול והשיג 75 טאצ'דאונים. כנראה שאף אחד מאותם טאצ'דאונים לא היה חשוב באופן אישי לסטיב סמית' כמו הריצה שלו ל-61 יארד, כל הדרך לאנדזון, לאחר שהכדור נפל לו משום מקום היישר לידיים. סמית' חיכה לרגע הזה קיץ שלם ועוד 17 דקות של פוטבול ביום ראשון. הוא חיכה לו מהרגע שבמרץ האחרון הפנת'רס החליטו שמספיק זה מספיק ושחררו אותו.

במהלך הפגרה, רגע לפני שחתם בבולטימור, סמית' אמר: "אם אי פעם ייצא לי לפגוש את הפנת'רס, כדאי שתשימו את משקפי המגן שלכם, כי הדם והאיברים הפנימיים יעופו לכל עבר". באופן מקרי, או שאולי ממש לא, סמית' חתם ברייבנס, שכבר במחזור הרביעי זכו לאותו מפגש מדובר.

דיאנג'לו וויליאמס עם משקפי המגן. הטוויטר של דיאנג'לו וויליאמס, צילום מסך
לפני המשחק דיאנג'לו וויליאמס עוד היה משועשע/צילום מסך, הטוויטר של דיאנג'לו וויליאמס

ביום שישי, דיאנג'לו וויליאמס, הרץ האחורי ששיחק לצד סמית' בהתקפת הפנת'רס בשמונה השנים האחרונות, הגיע לדבר עם התקשורת המקומית כשהוא חמוש במשקפי מגן. "אני מוכן ליום ראשון, סטיב סמית'... מה איתך? חחח. דם ואיברים", צייץ וויליאמס בחשבון הטוויטר שלו והתופס ראה ונדרך עוד קצת. משחק הוא הגיע עם כובע עליו נכתב "אני אוהב שונאים" ועדיין בתוך הרבע השני, הוא תפס כדור נוסף באנדזון וגמר את המשחק מוקדם מאוד בדרך ל-10:38 מוחץ. סמית' סיים עם שבע תפיסות ו-139 יארד.

בשנתיים האחרונות שלו, עם קאם ניוטון בתור קוורטרבק, סמית' בכלל לא התקרב לכמות היארדים הזו. בשלוש עונות לצד ניוטון, היה לו רק משחק אחד בו תפס יותר מטאצ'דאון אחד. אצל פלאקו יש לו אחד כזה אחרי פחות מחודש. רגע לפני המשחק ביום ראשון, איאן רפופורט מאתר ה-NFL כתב שסמית' אמר לחבריו שהוא לא חושב שניוטון מסוגל לחשוב מהר מספיק כדי להצליח ברד-זון ב-NFL.

אחרי המשחק, הפה הגדול המשיך לעבוד שעות נוספות: "הווידיאו מהמשחק הזה הוא חומר טוב למאמנים. אני בן 35 ורצתי מסביב לכל החבר'ה האלה כאילו שהם ילדים בבית ספר". הפנת'רס נאלצו לספוג את המכה הזו והעדיפו להתעלם מהערות של סמית', כאשר כמה משחקני ההגנה פשוט אומרים: "סטיב תמיד יהיה סטיב". המשימה הבאה של הרייבנס ושל סמית' היא לרדת מהאולימפוס הזה, כי כבר ביום ראשון מצפה להם משחק סופר קשה באינדיאנפוליס מול אנדרו לאק המפציץ. טראש טוק מול האקסית זה נחמד, אבל בבית קשה כמו של הרייבנס, זה לא יותר מעוד ניצחון בדרך.

סטיב סמית' בולטימור רייבנס עם קאם ניוטון קרוליינה פנת'רס. Patrick Semansky, AP
לחיצת יד קרה. סמית' וניוטון/AP, Patrick Semansky

דאון שני ו-3:

למשחק החוץ הקשה שלה בסולג'ר פילד הגיע ההתקפה של גרין ביי ממקום מאוד לא מוכר. מאז שארון רוג'רס הפך לקוורטרבק של הפאקרס ב-2008, הקבוצה בילתה בצמרת הליגה בכל מה שקשור לכמות יארדים התקפיים ולכמות הנקודות, אבל אחרי שלושה מחזורים, גרין ביי דורגה רק במקום ה-28 ביארדים וה-27 בנקודות. אם את משחק הפתיחה הקשה בסיאטל עוד אפשר היה להוציא מהמשוואה, הרי שמחצית ראשונה רעה מול הג'טס הובילה לתסבוכת שרק בנס הסתיימה עם ניצחון ומשחק גרוע בדטרויט כבר היה יותר מדי והחזיר את הקבוצה למאזן שלילי.

הפאקרס נחתו בעיר הרוחות בידיעה שהפסד נוסף יכניס אותם לבעיה כבר מעכשיו במאבק על ה-NFC צפון והם הגיבו בהתאם. לקראת המשחק, רוג'רס הודה: "יש ציפיות גדולות מאיתנו בכל שנה והעונה ההתקפה שלנו היא אנדר-אצ'יברית נכון לרגע זה". במקביל, הקוורטרבק גם הפציר באוהדים לקחת נשימה עמוקה, "and just R-E-L-A-X".

לפי מה שהתחולל על כר הדשא, נראה היה שרוג'רס הקשיב לעצה של עצמו. הדרייב הראשון של הפאקרס לקח 2:22 דקות ונמשך 81 יארד כל הדרך לטאצ'דאון. הדרייב השני לקח 3:47 דקות ו-63 יארד וגם הוא הסתיים בטאצ'דאון. הדרייב השלישי? 2:47 דקות, 61 יארד וכן, עוד טאצ'דאון. גרין ביי השיגה נקודות בכל ששת הדרייבים הראשונים שלה במשחק, כולל חמישה טאצ'דאונים והייתה עושה גם שבע משבע אילו הבעיטה של מייסון קרוסבי לא הייתה נחסמת ברבע הרביעי. לגרין ביי מצפה שבוע קצר וכבר בליל חמישי היא מארחת את מינסוטה למשחק מלא אמוציות. בדרך כלל, קבוצות לא אוהבות תקופת הכנה קצרה כזו, אבל אחרי ההתפוצצות בשיקגו, אולי זה הדבר הכי טוב שהפאקרס היו יכולים לבקש.

רייצ'ל ניקולס פרסמה את התמונה הזו במהלך המשחק. נראה די בכיוון הנכון

אוהדי גרין ביי פאקרס שיקגו ברס צעירים. הטוויטר של רייצ'ל ניקולס, צילום מסך
אוהדי גרין ביי פאקרס שיקגו ברס צעירים/צילום מסך, הטוויטר של רייצ'ל ניקולס

דאון שלישי ו-25:

שתי קבוצות ללא ניצחון נותרו בליגה לאחר המחזור הרביעי. אולם בעוד שלגבי גרף השיפור של ג'קסונוויל כולם כבר איבדו תקווה מזמן, הרי שבאוקלנד הייתה תחושה שמשהו טוב יכול לקרות. דרק קאר ניצח את מאט שאוב במאבק על תפקיד הקוורטרבק ברגע האחרון של הפריסיזן וג'יימס ג'ונס, שתפס כדורים מארון רוג'רס בגרין ביי בשש העונות הקודמות שלו בליגה, אפילו קרא לרוקי הצעיר "מיני רוג'רס". אלא שהדברים כרגע לא ממש עובדים ועם כל הרצון הטוב, קאר מוביל את אחת ההתקפות העלובות בליגה, אם לא ה...

אוקלנד במקום ה-27 ביארדים באוויר, במקום האחרון ביארדים על הקרקע, במקום האחרון ביארדים בממוצע למשחק ובמקום האחרון בנקודות בממוצע למשחק, עם 12.8 בלבד. הראש הראשון שנערף היה זה של המאמן דניס אלן, שפוטר הלילה אחרי מאזן 28:8 מאז שהגיע לקבוצה (רק לג'קסונוויל, 30:6, היה מאזן יותר גרוע בתקופה הזו). אחרי הביקור בוומבלי, שהסתיים בתבוסה מול מיאמי, הריידרס יוצאים כעת לשבוע חופש שיאפשר להם להתארגן מחדש. יכול להיות ששאוב יקבל את המושכות, יכול להיות שקאר ימשיך לזכות לקרדיט, אבל שימו לב לרשימת המשחקים שמצפה לאוקלנד בשבועות הקרובים: סן דייגו (בית), אריזונה (בית), קליבלנד (חוץ), סיאטל (חוץ), דנבר (בית), סן דייגו (חוץ). מישהו אמר 10:0?

דניס אלן מאמן אוקלנד ריידרס. Lefteris Pitarakis, AP
לא סיפק את הסחורה. אלן/AP, Lefteris Pitarakis

פאנט:

אל קטגוריית הבעיטה נכניס את אי ג'יי מנואל, שקיבל בעיטה לישבן ונשלח לספסל, כדי לשבת וללמוד. בפאלו הפתיעה רבים כאשר הפכה את מנואל לקוורטרבק הראשון שנבחר בדראפט הקודם, במקום ה-16. הבילס ראו בבוגר פלורידה סטייט איכויות, שבהחלט קיימות, אבל עדיין מתקשות מאוד לבוא לידי ביטוי בליגה. העונה הראשונה שלו ידעה הרבה עליות, ירידות ופציעה אחת שגרמה לו לשחק רק עשר פעמים. העונה הנוכחית נפתחה עם המון אופטימיות ושני ניצחונות גדולים, אבל אחרי שני הפסדים, דאג מארון החל כנראה לחשוש שהוא הבא בתור אחרי דניס אלן והדהים את כולם עם ההודעה על החלפתו של מנואל בקייל אורטון.

הקוורטרבק הוותיק שהגיע מדאלאס בתחילת העונה לא שיחק יותר מדי בשנים האחרונות, אבל יזכה כעת לצ'אנס הגדול האחרון שלו כנראה. בפאלו, שתכננה בעונה שעברה להושיב את מנואל ללמוד מקווין קוב ונאלצה לשנות תכניות תוך כדי תנועה, החליטה שזה הזמן המתאים לטרוף את כל הקלפים. המשחק הבא של בפאלו יהיה מול הגנת דטרויט הקשוחה, קבוצה אותה מכיר אורטון היטב מהשנים שלו בשיקגו. המאזן שלו בקריירה מול דטרויט? 0:4, 822 יארד, ארבעה טאצ'דאונים ואפס איבודים. הבילס חותמים על זה.

אי ג'יי מנואל בפאלו בילס עם ג'יי ג'יי וואט יוסטון טקסאנס. David J. Phillip, AP
לאי ג'יי מנואל יש הרבה מה ללמוד עד שיוכל להתחרות מול שחקנים כמו ג'יי ג'יי וואט/AP, David J. Phillip

דף הסטטיסטיקה:

* ג'יי קאטלר ירד למאזן 9:1 מול גרין ביי כשחקן שיקגו (מאז 2009).

* ארון רוג'רס הגיע ל-25 אלף יארד בקריירה. הוא השחקן הרביעי הכי מהיר שעושה זאת (98 משחקים).

* במשחק בין שיקגו לגרין ביי לא היה אף פאנט, בפעם השנייה בתולדות הליגה והראשונה מאז 1992.

* טאצ'דאונים העונה: מאט פורטה 0, אנדרה ג'ונסון, 0, אריאן פוסטר 1, קלווין ג'ונסון 2, ג'יי ג'יי וואט? 2.

* הפעם האחרונה בה דאלאס פתחה ב-1:3 הייתה ב-2008.

* אנדרו לאק כבר עם 13 טאצ'דאונים אחרי ארבעה משחקים. זה שיא מועדון עבור הקולטס. השיא הקודם היה שייך לפייטון מאנינג כמובן, 11 (ב-2004 וב-2010).

* התבוסה בקנזס סיטי הייתה השנייה הכי גבוהה בהיסטוריה של הפטריוטס עם בליצ'יק, אחרי ההפסד ב-31 הפרש לבפאלו ב-2003.

* טום בריידי השלים רק 43 אחוזים מהמסירות שלו לחמישה יארד ומעלה העונה.

* הקוורטרבק רייטינג של בריידי במשחק הזה, 11.6, היה הנמוך ביותר שלו ב-117 המשחקים האחרונים (מאז 2006).

למעקב אחרי עידן ויניצקי בטוויטר

לפניות והצעות: idanvini@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully