וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפיות מוקדמות: על המשחק הראשון של הפועל ירושלים

16.9.2014 / 11:46

מוקדמות היורוליג באופק, ובירושלים מנמיכים ציפיות. ורד כהן מדווחת מהארנה, כולל הקאמבק המפתיע של ג'ורדן היהודי

צילום וידאו: עומר מירון עריכה: מתן חדד

1. בכורה מוצלחת: הפועל ירושלים פתחה אתמול את העונה במשחק מול הפועל חולון. הקבוצה צלחה את משחק רבע גמר גביע ווינר – שנערך בארנה החדשה – בתוצאה המוחצת 61:86.

ירושלים הגיעה אל משחק הבכורה במומנטום בעייתי – הפסד בשלושת משחקי האימון שנערכו בשבוע שעבר. יתרה מכך: שני הגבוהים החדשים שנחתו בקבוצה, ג'וזף ג'ונס וטוני גפני, הספיקו להשתתף באימון אחד בלבד. ואולם, חרף החששות, הקבוצה הביסה את חולון.

ג'וזף ג'ונס אמר על המשחק: "ניסינו להשיג ניצחון יפה במשחק הראשון, עשינו זאת ואני מקווה שכולם ישתפרו בכל משחק שנשחק ביחד. ננסה העונה להשיג כמה שיותר ניצחונות, ולהגיע לטופ בארנה החדשה ועבור האוהדים. יש כאן אווירה נהדרת ונילחם עבור האוהדים וההצלחות".

שחקני ירושלים כבר היום יצטרכו להילחם, כשיתמודדו בארנה במשחק הפיקנטי מול הפועל תל אביב במסגרת חצי גמר גביע ווינר.

ליאור אליהו אמר לוואלה! ספורט לקראת המפגש: "צפיתי במשחק של הפועל, היה משחק צמוד ומעניין, הפועל שיחקו יפה. ברור לנו שאחנו רוצים להמשיך את המומנטום שהתחלנו מול הפועל חולון, אבל מנגד עומדת קבוצה עיקשת וטובה, שמשחקת טוב וחכם. אני מקווה שנמשיך את הפתיחה הטובה שהייתה לנו".

שחקן הפועל ירושלים ג'וזף ג'ונס מול שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. ברני ארדוב
עדיין לא התאקלם. ג'וזף ג'ונס/ברני ארדוב

2. חדש מהניילונים: המשחק, כאמור, התקיים בארנה החדשה של הפועל ירושלים. הפרקט הונח רק בסוף השבוע האחרון, הכול נראה מצוחצח וחדש מהניילונים. הארנה המרשימה אכן מעניקה חווית צפייה משודרגת לאוהד הכדורסל, הפרקט מצויד בלוח תוצאות ענק ומסכי לד משוכללים. ראשי הפועל ירושלים התרוצצו בארנה במהלך משחק הבכורה, ובין בחינת הקבוצה ודיונים ספונטניים על הקבוצה, התייעצו ביניהם מה צריך לשפר.

11 אלף מקומות מכילה הארנה וכ-5,000 אוהדים קנו השנה מנוי למשחקים של הפועל. מדובר בצומת דרכים חשוב להפועל ירושלים: הארנה היא הזדמנות לקבוצה לגדול כפי שחלמו לאורך השנים בהפועל ירושלים. אולם כישלון העונה, או קרחות בקהל, יהיו בולטים ומהדהדים יותר בארנה. הרי פלטפורמה מפוארת היא תמיד מפחידה יותר.

ליאור אליהו סיכם בשיחה עם וואלה! ספורט: "הייתה הרבה התרגשות, מי שהיה במשחק בארנה הרגיש שיש משהו גדול ואין דבר כזה בארץ. באופן אישי, מאוד התרגשתי להיות חלק מזה. כשחתמתי בירושלים המטרה הייתה הרגע הזה. ראינו מול חולון את הקהל שלנו בטירוף ואני בטוח שבמשחקי הבית זה יהיה יותר חם, כשיושבים לנו על הראש, ואני רק רוצה שזה יימשך ככה. היכל נוקיה? אני חושב שהארנה היא האולם מספר אחת בארץ , האולם בנוקיה הוא יותר ישן ולכן אי אפשר להשוות ביניהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בארנה החדשה. ברני ארדוב
כולם נרגשים. הג'אמפ בול הראשון בארנה/ברני ארדוב

3. מבוקש: דם רע. הסגל של הפועל ירושלים השתנה לא מעט. השאלה היא, כמובן, אם ירושלים תוכל לגדול ולצמוח כמו האולם החדש שבו היא משחקת. העונה שעברה הייתה מאכזבת, וראשי המועדון, המודעים היטב לזינוק בציפיות, ביצעו בסגל השחקנים שידוד מערכות גורף למדי, במטרה להביא כישרונות רעננים.

אחד הדברים שאמרו בהפועל ירושלים הוא שחסר להם "דם רע" כדי להגיע להישגים והוחלט על צירופו של דונטה סמית'. למרות הניצחון ,כרגע מוקדם מכדי לקבוע כיצד תראה העונה הנוכחית של הפועל ירושלים.

עם כל הכבוד לגביע ווינר, הפועל ירושלים מציבה לה כמטרה עיקרית את העלייה ממוקדמות היורוליג: משחקים אשר ישוחקו בשבוע הבא. זוהי אבן דרך חשובה בדרך לגדילה שמייחלים לה בירושלים.

גם ליאור אליהו מודע לכך: "אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי מדובר במשחק ראשון שלנו. הציפיות? גם בשנה שעברה היו ציפיות - אבל אין ספק שיש תחושה אחרת. הארנה מכניסה אווירה אחרת לנו ולקהל. פתחנו ברגל ימין ואני מקווה שימשיך ככה".

שחקן הפועל חולון טוני קרוקר מול שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית'. ברני ארדוב
דונטה סמית'/ברני ארדוב

4. "אנחנו לא פייבוריטים במוקדמות": מי שהגיע אמש במיוחד מניו יורק לארנה הוא אורי אלון, הבעלים של הפועל ירושלים. אורבן קומפס ((Urban Compass הוא סטארט-אפ הניו יורקי שהקים אלון, אשר גייס לאחרונה 360 מיליון דולר ודורג כאחד המיזמים בארצות הברית שבולט בקצב צמיחה מהיר, הישג המעניק לו שקט ללוות את הקבוצה בשבועות הקרובים).

"היה כיף להיות במשחק עם הקהל שלנו", אמר אלון לוואלה! ספורט. "האולם החדש שנבנה זה דבר מדהים וצריך להודות להרבה אנשים. קודם כל לראש העיר, ניר ברקת, הצוות שלו וכל החבר'ה מסביב, זה האולם הכי מפואר, יפה וחדש בארץ וצריך להתאים את הקבוצה לאולם הזה".

לשאלה האם הציפיות המקצועיות מהקבוצה עולות בעקבות המעבר לארנה, השיב אלון: "זה לא מעבר מפתיע, זה מעבר שידענו עליו וזו אחת הסיבות שקניתי את הקבוצה. רציתי מקום שיש לו פוטנציאל צמיחה, והארנה היא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים שלנו. אמרתי לכולם שנמלא את האולם וזה ייקח כמה שנים, אך לא האמנתי שנמכור 5,000 מנויים ונשלש את כמות המנויים בשנה. זה הישג עצום למערכת שלנו".

על מוקדמות היורוליג בשבוע הבא אמר אלון: "הייתי ברור כשקנינו את הקבוצה, ואני חוזר על זה גם עתה: המטרה היא להגיע ליורוליג תוך שלוש שנים. עברה שנה, נותרו שנתיים, אם זה יקרה לפני – אשמח. עם זאת, אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים, אנחנו כרגע נמצאים עדיין בשלבי בנייה של הקבוצה והמועדון. אבל כן נגיע להילחם עד הסוף. אם נצליח להפיל ליורוליג כבר השנה, זה יעניק לנו קפיצת מדרגה מוקדמת מהצפוי ונברך על זה".

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. ניב אהרונסון
מוריד פרופיל. אורי אלון/ניב אהרונסון

5. ג'ורדן היהודי חוזר: אורח נוסף בהיכל היה שחקן העבר תמיר גודמן. לוואלה! ספורט נודע כי גודמן מונה לאחרונה לתפקד כמקשר במחלקת קשרי החוץ, עם הקהילה ותושבי ארצות הברית והארץ. בירושלים מספרים כי רוצים לחזק את הקשר של העיר והפועל ירושלים בעולם, ולכן פתחו את המחלקה.

גודמן, שכונה בעבר ג'ורדן היהודי ואף הוחתם על ידי מכבי תל אביב, ישוב להתגורר בישראל במסגרת התפקיד החדש.

תמיר גודמן. ברני ארדוב
חוזר לישראל. תמיר גודמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully