וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "יש לדרוש לאזכר את י"א ספורטאי מינכן"

15.9.2014 / 20:33

השרה דיברה בטקס ה-42 לזכר חללי מינכן. אושרת רומנו, בתו של יוסף רומנו ז"ל: "בדמם ציוו לנו הספורטאים את החיים"

יעל ארד, ירדן ג'רבי, גיא ברנע. הוועד האולימפי בישראל,
יעל ארד, ירדן ג'רבי וגיא ברנע ליד הזרים, היום/הוועד האולימפי בישראל

מאות אנשים השתתפו היום (שני) בטקס ה-42 לזכר רצח י"א חללי מינכן שנערך באנדרטה לזכרם בתל אביב בהשתתפות יושב ראש הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, ח"כ עמרם מצנע, יו"ר ועדת החינוך בכנסת ואסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב.

משפחות הי"א לדורותיהם, ספורטאים אולימפיים ניצולי מינכן, ביניהן אסתר רוט שחמורוב, שלומית ניר טור, שאול לדני והנרי הרשקוביץ, נכחו גם הם באירוע. גם ספורטאים אולימפיים לדורותיהם, ביניהם יעל ארד ואלכס אברבוך וספורטאים עכשוויים כמו ירדן ג'רבי, גילי כהן, יעקב טומרקין, גיא ברנע, גל נבו, אילנה קרטיש, תומר אור ואנסטסיה גלושקוב נטלו חלק.

כרמי אמר באירוע: "אנו בוועד האולימפי הישראלי יודעים שעלינו לזכור ולעולם לא לשכוח. זכר הי"א מונצח במוזיאון שלנו, החוויה האולימפית. ספורטאינו מאז ועד היום נושאים איתם את הזיכרון על שהתרחש במשחקים האולימפים במינכן וערב יציאת המשלחת למשחקים האולימפיים, אנו מקיימים טקס התייחדות עם זכרם. הטבח במינכן חשף את האמת אותה מדינת ישראל למדה על בשרה שוב ושוב: אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו כדי להגן על אזרחיה".

אושרת רומנו, בתו של יוסף רומנו ז"ל, אמרה: "גם היום, כשהמציאות גוברת על כל דמיון, הוועד האולימפי רוצה לסלק את זה מהמגרש שלו ואנחנו לא מתייאשים. בדמם ציוו לנו הספורטאים את החיים. אבי יוסף שהיה ספורטאי נחוש לימד אותי בחייו ובמותו שכדי להגיע להישגים צריך סבלנות, איתנות, עבודה קשה, כוח רצון ואמונה בלב. גם אחרי 42 שנים נותרנו איתנים. אני גאה להיות חלק מהעם שלנו".

ברנע הוסיף: "ספורטאי הי"א לא זכו לחזור לארץ למשפחותיהם ואהוביהם. הם לא זכו לספר על חוויותיהם לילדיהם. הם כן זכו להיזכר בתודעתנו לנצח כאלופים וגיבורים. בכל תחרות גדולה בה אנחנו משתתפים, אנו מוקפים בסידורי אבטחה. לפעמים הסידור כבד ולפעמים קל, אבל תמיד המצב מבדל אותנו משאר הנבחרות ומזכיר לנו את מצבנו הקיומי בעולם ואפילו בבית שלנו, במזרח התיכון. בתחרויות כאלו, רוח הי"א מלווה אותנו".

שרת הספורט, לימור לבנת: "הטבח במינכן חשף את האמת אותה מדינת ישראל למדה על בשרה שוב ושוב: אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו כדי להגן על אזרחיה. נזכור שי?א הספורטאים נרצחו בגלל רוע, אכזריות וטרור מטורף. התביעה מהוועד האולימפי הבינלאומי לאזכר את הספורטאים בריו 2016 היא הכרחית, מתבקשת וצריכה להישמע במלוא העוצמה. אסייע בכך ככל שאדרש בפנייה לגורמים נוספים. לכן, המשפחות, אני אומרת: אנחנו זוכרים את י?א הספורטאים כל הזמן. יהי זכרם ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully