וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרים לאחור, גם בחדר ההלבשה: הבלוג של איציק יצחקי

15.9.2014 / 13:11

בעוד עיר שלמה מחכה למשחק הבכורה ב"סמי עופר", שחקני מכבי חיפה מתרגלים למציאות החדשה תחת סטנוייביץ': פילוסופיות מסובכות ועלטה מוחלטת סביב ההרכב. הבלוג של איציק יצחקי מסכם ונזכר באמצעות אגדת העבר אברהם מנצ'ל גם בפתיחה של האצטדיון הקודם

one

בווידאו: מכבי חיפה מנצחת 3:5 את סכנין בגביע הטוטו

דקל קינן חוגג היום פעמיים. את הפרמיירה בסמי עופר הוא לא ישכח לעולם, אבל כדי לחשב את הסיכוי שזה יצטלב באותן שעות בו הוא מחליף לקידומת 30 ועולה בהרכב באצטדיון עליו חלם כילד, הוא כבר צריך מתמטיקאי שעבר התמחות בפילוסופיה של גאוס.

אלכסנדר סטנוייביץ', אחד שלא יודע חשבון, כינס את השחקנים שלו לשיחה קבוצתית בלובי השחקנים. עד אותו שלב, קינן לא ידע איפה יחגוג יום הולדת – על הדשא או על הכיסא האורתופדי שקורא לעצמו ספסל. על הלוח הסרבי שרטט שני הרכבים, 11 על 11. השחקנים כבר הבינו לבד. "קינן, צוצאליץ'... עטאא, מיצ'ל... אבוחצירא", הוא הקריא. מהעבר השני לא מעט שחקנים השפילו מבט. "אצל מאמן ישראלי היינו מקריאים לך את ההרכב אתמול, אבל אצל מאמן זר קשה לדעת. עדיין לא נכנסנו מספיק לראש של סטנוייביץ' כדי לדעת מה הוא חושב. כשהוא הקריא את ההרכב, זיהית חוסר ודאות יש אצל חלק מהשחקנים", אמרו אחרי שיצאו מהאימון. כמה דקות אחרי הטלפון שוב צלצל. "שמעת מה המאמן של מכבי תל אביב עשה לברק ועדן?", סיפר בהיסטריה אחד השחקנים, "עכשיו אתה מבין את ההבדל, אצל מאמן ישראלי זה בחיים לא היה קורה".

את ההבדל הבנתי מזמן, אבל לא בטוח שכל השחקנים של סטנוייביץ' הפנימו. המאמן פרסם את ההרכב שלו, את הסגל שמר לסוף האימון, אבל כבר אז הבין מה מצפה לו. "נכון שזה לא תמיד כיף להיות בחוץ, אבל זה לא הזמן לפרצופים", הבהיר לפני היציאה לכר הדשא. "העונה עוד ארוכה, מי שיפריע למערכת או לקבוצתיות, אוציא אותו החוצה". מאחורי ההחלטה של המאמן עומדת הנחה שאפשר להפנים. בחיפה של העונה אין מקום למתן אוחיון ואוראל דגני יחד, לא לארבעה קשרים אחוריים, לא לשני שחקני כנף מחליפים באותו צד ולא לארבעה חלוצים. עכשיו תארו לכם מה היה קורה אם בניון לא היה פצוע.

דקל קינן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רק ברגע האחרון ידע איפה יחגוג יום הולדת. קינן/אדריאן הרבשטיין

לפילוסופיה של גאוס, סליחה, סטנוייביץ', יש משוואה פשוטה – הוא מכניס בטבלת השיקולים שלו טבלאות סטטיסטיקה, טקטיקה ואת הקבוצה היריבה, ומשתמש בשחקנים שהוא צריך לאותו משחק. מבחינתו, מדובר בהליך טבעי. כשהוא יושב לנתח את ההרכב, אידריסו ועמאשה עדיין שווים. ואז אפשר לכמת את זה, ולהשתמש בסגל שלך בהתאם לפילוסופיה שלך כמאמן. מה שמאוד טבעי בעולם, מתברר, מאוד לא טבעי בישראל. שחקני מכבי חיפה ומכבי תל אביב, חייבים להשריש את המנטליות של מאמן זר – בראשון בן בסט ביציע, בשבת הוא יוכל לפתוח בהרכב. הנה ואן חאל, מאמן קצת יותר מוכר מפאקו, השתמש בכל 23 השחקנים שלו במונדיאל. בליגה האיטלקית כל שחקני הסגל הרחב יושבים על הספסל.

אבל השאלה החשובה היא לא מי לובש מה, אלא אם המאמן באמת סופר אותך לתכנית המשחק שלו. למי שעדיין לא הבין, הסגל הזה נועד בדיוק לסיבה שבגללה מכבי חיפה של אלישע לוי הפסידה אליפות לערן זהבי ואלי גוטמן בבלומפילד – קבוצה שרצה לאליפות צריכה סגל רחב, וצריכה מאמן שיידע לערוך רוטציה חכמה ועדינה. כי מכבי חיפה, מה לעשות, היא עדיין קבוצה בתהליך הבראה שמתנהגת בשנים האחרונות כאילו הייתה פרבולה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
לא עושה הנחות לאף אחד, לא עושה חשבון לאיש. סטנוייביץ'/אדריאן הרבשטיין

סיפורי מנצ'ל

פתיחת סמי עופר הערב הביאה אותנו לדפדף מעט בספרים. ביום רביעי הבא, 24 בספטמבר, קריית אליעזר יחגוג יום הולדת 59, ואין זמן טוב יותר להתרפק על סיפורי משחק הפתיחה מול הפועל חיפה ב-1955. מכבי פיגרה 1:0, אבל הביסה 1:4. חיפה של אז שיחקה בקישור עם סאבא ג'ורג'יוס הקפריסאי, בחיפה של היום משחקים שני ספרדים, אחד מהם הוא רובן ראיוס. פנינו הבוקר לאברהם מנצ'ל, גדול בדורו, ותתפלאו – הוא זוכר. "זוכר כאילו זה היה היום", הוא מדגיש. "המגרש הקודם שלנו היה מלא פחים מסביב, לא מגרש לכדורגל. פתאום עברנו למתקן ראוי, שלאט לאט התמלא עד שהיו מודיעים לציבור בעיתונות לא להגיע יותר, כי אין מקום יותר".

"שמע סיפור", הוא מדליף. "היינו ביום שישי בבית הבראה, ושם במקרה פגשנו את אלמוגי, הספונסר של הפועל. הוא איחל בהצלחה, ומיד קיבל צ'פחה מאשתו. 'אתה השתגעת?', היא אמרה לו 'יש מחר דרבי'. אז זהו, זאת סגירת מעגל עבורי. אצפה הערב במשחק. 1:4? אני קודם מאחל להם שינצחו. אם הם יצליחו לחקות אותנו, זה יהיה בסדר גמור". באליפות באותה עונה, אגב, זכתה מכבי תל אביב.

אאוץ'.

אצטדיון סמי עופר חיפה. קובי אליהו
בפרימיירה של קריית אליעזר הירוקים ניצחו, ובזו של סמי עופר?/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully