וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח השכונות: נבחרי השבוע בליגות הבכירות באירופה

15.9.2014 / 9:00

כוכב מדורי הרכילות מאורו איקרדי ממשיך לצפצף על כולם, אבל גם פורח במדי אינטר. בצד השני של הכביש, מילאן נהנית מהקסם השכונתי של ז'רמי מנז. נבחרי השבוע, כולל הסטירה המצלצלת שחטף איקר קסיאס וסוד ההצלחה של אסטון וילה

שחקן אינטר מאורו איקארדי. AP
בוגד, נבל ומצפצף על כולם. מאורו איקרדי/AP

שחקן השבוע

מאורו איקרדי - אינטר

לפני שנה פחות שבוע, מאורו איקרדי ישב על הספסל במשחק החוץ של אינטר מול ססואולו וראה את דייגו מיליטו קם מהספסל לפניו לקאמבק מרגש וכובש צמד ב-0:7 המוחץ. היו אלה שערי הפרידה. בקיץ מיליטו חזר הביתה לראסינג קלוב, עמדת חלוץ המטרה התפנתה לטובת איקרדי והנה, בחלוף שנה, שוב 0:7 לאינטר על ססואולו. הפעם, איקרדי היה כוכב ההצגה והפך לראשון שכובש שלושער במדי הנראזורי מאז עשה זאת... נו, מיליטו כמובן, בניצחון 2:4 על מילאן במאי 2012. לשם שינוי, איקרדי השחצן תפס את הכותרות בזכות כישוריו על כר הדשא. כישורים עליהם איש לא הטיל ספק.

למי ששכח, איקרדי עומד במרכזה של טלנובלה ארגנטינאית קלאסית. כאשר הגיע לסמפדוריה, מקסי לופס לקח אותו תחת חסותו, אבל לא ידע שבמקביל איקרדי לקח לו את האישה. הכוכבנית וונדה נארה עזבה את מקסי לטובת איקרדי, כששני החלוצים ניפקו התנצחויות בלתי פוסקות ברשתות החברתיות. איקרדי הפך לנבל אמיתי כשהלביש את אחד מבניו של מקסי בחולצה של אינטר הנושאת את שמו. אפילו בארגנטינה לא חסכו ממנו ביקורת, כולל דייגו ארמנדו מראדונה, בעצמו לא נופת צופים, שזעם על השתתפותו של איקרדי במשחק השלום, כינה אותו "בוגד" וטען שהוא היה מרביץ לו.

ואיקרדי? לו זה ממש לא מזיז. הוא ממשיך להתנהל ביהירות אופיינית, צפצף גם על המאמן שביקש ממנו לצמצם פעילות ברשתות החברתיות, אך במגרש מזכיר כמה גדול הפוטנציאל שלו ולכן גם בדרך לקבל חוזה חדש ומשודרג. הארגנטינאי בן ה-21 כבש שער אחד במשחק החוץ מול סטיארנן בפלייאוף הליגה האירופית, הוסיף צמד בגומלין ומול ססואולו כבר חגג שלושער ראשון במדי הנראזורי. זה התחיל עם גול שכולו נחישות בתוך הרחבה, נמשך עם ביצוע מלוטש ברגל ימין והסתיים עם פגז ברגל שמאל. החבילה השלמה. וכל זה, אגב, ביום בו מקסי לופס כבש שער ניצחון לזכות קייבו בנאפולי. אין צדק.

שיתוף הפעולה עם החבר (הפרובלמטי לא פחות) פאבלו אוסבלדו ועם מתאו קובאצ'יץ' המוכשר רק קורם עור וגידים. אם וולטר מצארי יידע לשמור את איקרדי וכל היתר בתלם, הכיתה הטיפולית של אינטר תוכל לחזור מהר מהצפוי לליגת האלופות.

הטלנובלה המטלטלת של מאורו איקרדי, וונדה נארה ומקסי לופס

פול למברט מאמן אסטון וילה. Alex Livesey, GettyImages
העתיק מרוי קין גם את הזקן. פול למברט/GettyImages, Alex Livesey

מאמן השבוע

פול למברט - אסטון וילה

אחרי עונה בה הפגינה נאיביות מרגיזה ונאבקה בתחתית, אסטון וילה נזקקה לשינוי. לא שידוד מערכות רציני בסגל, גם לא החלפת המאמן פול למברט, אבל תוספת של קצת רוע ואגרסיביות. אז למברט הסקוטי נשאר בתפקיד השוטר הטוב ולא חשש לצרף אליו דמות דומיננטית כמו רוי קין האירי בתור השוטר הרע. מעטים המאמנים שהיו נוקטים בצעד כזה. אגו, אתם יודעים. והנה, יחד, שני קשרי העבר יצרו שילוב מנצח שמוביל בינתיים את אסטון וילה לפתיחת העונה הטובה ביותר שלה זה 16 שנה. החיבור עד כדי כך מוצלח, שלמברט אפילו מנסה להעתיק את המראה המזוקן והמרתיע של עוזרו. והוא מוכן לסבול גם בקבוקים שעפים לעבר אזוריו המוצנעים, דוגמת המקרה המשעשע הזה במשחק נגד ניוקאסל.

לפני הביקור בשבת באנפילד, הפציר למברט: "אל תקלו בנו ראש, יש לנו את השחקנים שיכולים להכאיב לליברפול". אחרי הניצחון המפתיע 0:1, הסקוטי כבר חגג ולא התבייש לטפוח לעצמו על השכם: "הטקטיקה שלי ניצחה את המשחק". תכנית המשחק של מאמן חודש אוגוסט בפרמיירליג אכן עבדה באופן מושלם. מה שבאמת מדהים, שהוא עשה זאת ללא הקפטן רון פלאר ועם הגנה הכוללת את אלן האטון, פיליפ סנדרוס ועלי סיסוקו - שלושה שחקנים שכבר הוגדרו כפלופים בפרמיירליג. ניית'ן בייקר חבר אליהם כדי לנטרל לחלוטין את מריו באלוטלי, ואל ההגנה המושמצת הזו ניתן לצרף את הרכש טום קלברלי, שכבר בבכורה השיג יותר ניצחונות מאשר לפני כן עם מנצ'סטר יונייטד.

אסטון וילה ידעה להגביל את ליברפול לכמות מינימלית של מצבי הבקעה. רק שתי בעיטות נבעטו לעבר המסגרת של בראד גוזאן, שספג שער אחד בלבד בארבעה מחזורי ליגה. הקבוצה מבירמינגהאם ניצבת לה במקום השני, מציגה עד כה את חוליית ההגנה הטובה בפרמיירליג ומאפשרת ללמברט בן ה-45 לשקם את מעמדו אחרי העונה הראשונה המאכזבת. בעונה הקודמת הוא הוליך 0:2 בחוץ, אך ליברפול חזרה והשיגה נקודה. הפעם למברט כבר השיג ניצחון ויכול להמשיך להתגאות בנתון מיוחד: הוא עדיין לא הפסיד באנפילד כמאמן.

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד. רויטרס
אפילו האוהדים שלו כבר מביעים תרעומת. איקר קסיאס/רויטרס

פלופ השבוע

איקר קסיאס - ריאל מדריד

כמה שזה כואב להציב את איקר קסיאס בקטגוריה הזו. הצ'ילבה דייגו לופס ספג ארבעה שערים במדי מילאן, כולל שער עצמי מביך שגרם אפילו לדודו אוואט להסמיק, ועדיין בספרד ימשיכו לעסוק בסיפור המתפתח סביב קפטן ריאל מדריד, שדווקא בערב בו ציין 15 שנים להופעת הבכורה שמע אוהדים שלו שורקים נגדו בסנטיאגו ברנבאו.

שלוש זכיות בצ'מפיונס ליג, חמש אליפויות ספרד, שני גביעים, סופרקאפים למיניהם וגם תארים ביניבשתיים, שלא לדבר על זכייה במונדיאל ושתי אליפויות אירופה עם נבחרת ספרד. למרות הרזומה העשיר הזה ועשור וחצי בטופ העולמי, בספרד כבר לא זוכרים לקסיאס חסד נעורים. בשנתיים האחרונות הוא רחוק משיאו, את העונה הקודמת סיים בצורה איומה ובמונדיאל היה לו חלק מרכזי בפיאסקו של הנבחרת. קרלו אנצ'לוטי הלך איתו בפתיחת העונה הזו והשאיר את הרכש המבטיח קיילור נבאס על הספסל, אבל אחרי הטעויות החוזרות במצבים הנייחים וחוסר הביטחון המופגן, גם לו נמאס.

ההפסד הביתי בדרבי לאתלטיקו מדריד, זו העונה השנייה ברציפות, גרם לכולם לשבור את הכלים. אנצ'לוטי מתח ביקורת מרומזת כשאמר ש"גול בפינה הקרובה זו בדרך כלל אחריות של השוער", הפרשנים מתחו ביקורת והאוהדים ברשתות החברתיות לא ריחמו על קסיאס או על המאמן. שישה שערים ספגה עד כה ריאל בליגה - המאזן הכי גרוע, יחד עם אספניול. קסיאס כבר לקח אחריות והתנצל. גם הוא מבין שהספסל, עליו ישב לאורך מרבית שלבי העונה שעברה, קרוב מתמיד.

ז'רמי מנז שחקן מילאן. AP
שער שאפשר לראות פעם אחר פעם. ז'רמי מנז/AP

מהלך השבוע

השער השני של ז'רמי מנז ב-4:5 המשוגע של מילאן בפארמה

"שחקן שכונתי" - כך הוגדר ז'רמי מנז בקדנציה הקודמת שלו בליגה האיטלקית, אז הבליח לפרקים במדי רומא, אך לא ידע לשמור על יציבות. גם בצרפת הוא מעולם לא הפך לכוכב שצריך היה להיות, ולמרות זאת פיליפו אינזאגי הימר עליו במילאן. בטארדיני, מנז סיפק מהלך יוצא דופן. כדורגל שכונתי, במובן הכי קסום של המילה. הקיצוני הצרפתי זיהה החזרת כדור אומללה של סטפן ריסטובסקי לשוער אנטוניו מיראנטה, חטף את הכדור והעביר אותו עם החלק החיצון מצד אחד של מיראנטה, בעוד הוא עצמו עוקף אותו מהצד השני, תוך כדי חציית קו הרוחב של המגרש. מנז הספיק לחזור, הקדים את השוער וגם את אלסנדרו לוקארלי שרדף אחריו, ועם הגב אל השער הקפיץ בעקב מרהיב אל הרשת. ערמומיות של שועל, טכניקה עילאית וסיומת אומנותית. את השער הזה אפשר לראות שוב ושוב.

אנדרה האן שחקן מנשנגלדבאך. GettyImages
סחף את גלדבאך לניצחון גדול על שאלקה. אנדרה האן/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: פרנצ'סקו בארדי (קייבו) - הניצחון בנאפולי רשום קודם כל על שמו
מגן ימני: חואנפראן (אתלטיקו מדריד) - הוכיח שהוא המגן הטוב בספרד
בלם: ניית'ן בייקר (אסטון וילה) - ההגנה החזקה בפרמיירליג, מי היה מאמין?
בלם: רוד פאני (מארסיי) - יצא מהקפאה עם בישול תוך 21 שניות
מגן שמאלי: אדסון בראפהייד (לאציו) - הותיר אפילו את אוהדי קבוצתו בהלם
קשר: ג'ק ווילשר (ארסנל) - ההופעה שתחזיר אותו למסלול?
קשר: אנחל די מריה (מנצ'סטר יונייטד) - שער בכורה, איש המשחק ומחמאות מוואן חאל
קשר: אנדרה האן (מנשנגלדבאך) - מומחה המתפרצות מאוגסבורג לא עוצר
חלוץ: גרציאנו פלה (סאות'המפטון) - לא רק בליגה ההולנדית
חלוץ: דייגו קוסטה (צ'לסי) - המצטיין הקודם שלנו ממשיך לקבוע שיאים
חלוץ: מאורו איקרדי (אינטר) - שחקן השבוע

דייגו קוסטה שחקן צ'לסי. GettyImages
תשאיר קצת לאחרים. דייגו קוסטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully