וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: בר בוצר יפתח מול לאונרדו מאייר

11.9.2014 / 20:34

הטניסאי בן ה-20, שמדורג 776 בעולם, ינסה להדהים את המדורג 25 בעולם. סלע מול ברלוק (ו', 19:00, ספ' 5 ו-HD)

לאונרדו מאייר טניסאי ארגנטינאי. AP
יופתע על ידי בר בוצר? מאייר/AP

נבחרת הדייויס של ישראל ספגה היום (חמישי) מכה קשה כאשר התברר כי המחבט השני של ישראל, אמיר ויינטרוב, אינו כשיר ולא יוכל לשחק במפגש הקריטי של הנבחרת בסוף השבוע הקרוב נגד ארגנטינה. מי שיחליף אותו הוא הטניסאי הצעיר וחסר הניסיון בר בוצר, שעבורו תהיה זו הופעה ראשונה במדים הלאומיים.

כזכור, ויינטרוב נעדר בחודשים האחרונים מפעילות בעקבות פציעה שעבר במפשעה כשגם הניתוח שעבר לא שיפר את המצב. בימים האחרונים ניסה ויינטרוב לחזור להתאמן, אבל גילה קושי רב לתפקד באופן מיטבי ועל כן בחר בהתייעצות עם הקפטן אייל רן להימנע מלהופיע במשחק הפלייאוף על העלייה לבית העליון.

בוצר מדורג במקום ה-776 בעולם ונחשב לטניסאי מספר 4 של ישראל. הוא בן 20 ולפחות השנה הוא השתתף בטורנירי פיוצ'ר. בטורניר האחרון שלו בסנט רמי, שהיה הראשון שלו מסבב הצ'לנג'ר, הוא העפיל משלב המוקדמות, אבל נעצר כבר בסיבוב הראשון. בטורניר הפיוצ'ר בישראל בחודש יוני הוא הגיע לחצי הגמר.

המשחק שיפתח את ההתמודדות יהיה בין המחבט מספר אחת של ארגנטינה לאונרדו מאייר (25 בעולם) לבר בוצר (776). מיד לאחר מכן, ייפגשו דודי סלע (84) וקרלוס ברלוק (67) בשחזור הסיבוב הראשון של אליפות ארצות הברית הפתוחה, אז ניצח הישראלי 6:1, 3:6, 2:6, 5:7.

ביום שבת ישחקו יוני ארליך ואנדי רם מול פדריקו דלבוניס והוראסיו סבאז'וס, ובראשון יתקיימו המפגשים הנגדיים כשסלע ישחק מול מאייר במשחק הראשון ובוצר מול ברלוק בשני.

אנדי רם אמר: "מאוד חבל שלא נוכל לשמוע 10,000 איש צועקים 'אנדיוני', אבל אין לי ספק שנקבל את העידוד שלנו. אנחנו רוצים לסיים את החלק שלנו בדרך הכי טובה. אנדיוני אומרים שלום והנבחרת שלנו מקבלת צורה חדשה עם בוצר".

עדכון ראשון: 13:28

בר בוצר טניסאי נבחרת הדייויס של ישראל (ימין) עם לאונרדו מאייר טניסאי נבחרת הדייויס של ארגנטינה. AP
תהיה הפתעה? בוצר ומאייר/AP

שנה לאחר שהודחה מול בלגיה בשלב הפלייאוף על העלייה לבית העליון של גביע דייויס, תנסה מחר (שישי, 19:00, שידור ישיר בספורט 5 ו-HD) נבחרת ישראל לעלות שוב לבית העליון. הנבחרת של אייל רן, שעברה ברבע הגמר של הבית האזורי את סלובניה, תתמודד בפלייאוף המוקדמות מול ארגנטינה.

הנבחרת של מרטין חאייטה מדורגת במקום הרביעי בדירוג הדייויס, אך מעולם לא זכתה בתואר. על אף שהארגנטינאים יחסרו את הטניסאי הבכיר שלהם - חואן מרטין דל פוטרו הפצוע שהודיע בעבר שלא ישחק יותר בגביע דייויס - הם עדיין הפייבוריטים להתמודדות הזו. בטח כשישראל נאלצת לארח בסנרייז, שבפלורידה ארצות הברית, וכשהמחבט מספר שתיים שלה, אמיר ויינטרוב, לא משחק בגלל פציעה ובר בוצר חסר הניסיון נזרק למערכה במקומו.

בר בוצר (776) - לאונרדו מאייר (25)

המשחק שיפתח את ההתמודדות אמור להיות החד צדדי ביותר במפגש כולו, על אף שבגביע דייויס אף פעם אי אפשר לדעת. בר בוצר בן ה-20, שבשבוע שעבר שיחק בפעם הראשונה בקריירה שלו בטורניר צ'לנג'ר אחרי שעבר מוקדמות, יפגוש את לאונרדו מאייר, המדורג 25 בעולם.

מאייר בן ה-27 אמנם מעדיף, כמו רוב הארגנטינאים לאורך ההיסטוריה, את משטחי החימר, אבל גם על מגרשים קשים מדובר בטניסאי מצוין. מאייר רשם השנה התקדמות משמעותית, כשזכה בטורניר המבורג (חימר) מסבב ה-500 של ה-ATP, כשהוא מנצח טניסאים מצוינים כמו פיליפ קולשרייבר ודויד פרר. באליפות ארצות הברית, שהסתיימה בתחילת השבוע, הוא הגיע לסיבוב השלישי, שם נעצר על ידי קיי נישיקורי, שהמשיך לגמר. ברולאן גארוס הוא הגיע לסיבוב השלישי, בו לצערו פגש ברפאל נדאל, לו הפסיד 6:2, 7:5, 6:2. בווימבלדון הגיע מאייר לשמינית הגמר כשהוא מנצח את אנדראס ספי, מרכוס בגדאטיס ואנדריי קוזנצוב ונעצר רק מול גריגור דימיטרוב. באליפות אוסטרליה בתחילת השנה הוא הגיע לסיבוב השני, שם נעצר על ידי נובאק דג'וקוביץ' עם הפסד 6:0, 6:4, 6:4.

בוצר אמר לקראת המשחק: "שיחקתי בשביל המדינה שלי בגילאים של מתחת ל-14, מתחת ל-16 ומתחת ל-18 ועכשיו הדבר האמיתי מתקרב, ואני מתרגש מאוד, אבל אני נחוש לעשות את המיטב. זה חלום קטן שמתגשם לי במה שאני מקווה שתהיה קריירת טניס ארוכה".

דודי סלע (84) - קרלוס ברלוק (67)

אם במפגש הראשון נראה שלישראל יהיה קשה מאוד להוציא את הנקודה המיוחלת, המפגש השני מסתמן ככזה בו היא בהחלט עשויה לנצח. דודי סלע נמצא בכושר טוב בעונת המשטחים הקשים בצפון אמריקה השנה והגיע עד לגמר טורניר אטלנטה, שם נעצר רק על ידי ג'ון איזנר. באליפות ארצות הברית הוא ניצח בסיבוב הראשון את אותו קרלוס ברלוק ממש, אותו יפגוש גם הפעם.

סלע ניצח שם 6:1, 3:6, 2:6, 5:7, כשבמערכה הראשונה ברלוק נראה מצוין והישראלי לא כל כך מצא את החבטות שלו. לאחר מכן, סלע הלך והעלה את הרמה שלו והארגנטינאי נראה עייף. במערכה הרביעית, ברלוק כבר הגיש כדי לקחת את המשחק למערכה חמישית, אך סלע שוב העלה את הרמה שלו בצורה משמעותית, שבר, שמר על ההגשות שלו ושבר שוב כדי לסגור עניין. גם ברלוק, כמו רוב הארגנטינאים, הוא שחקן חימר בעיקר ובקושי שיחק על משטחים קשים השנה. בסך הכל, הוא שיחק בחמישה טורנירים על משטחים קשים ב-2014, ובכולם הפסיד כבר בסיבוב הראשון. כמו כן, ברלוק בן ה-31 מעולם לא ניצח במשחק בגביע דייויס שלא נערך על חימר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully