וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור ב-NFL

9.9.2014 / 17:05

טוני רומו שוב מפשל, ג'רי ג'ונס מתעלם מהעובדות ביציע, לניו אינגלנד לא עובד כלום ומאט ריאן פתח את העונה בצורה אדירה. מדור סיכום השבוע חוזר. ואף מילה על ריי רייס

טוני רומו דאלאס קאובויס. AP
כבר הרס משחק אחד. רומו/AP

דאון ראשון ו-10:

סן פרנסיסקו אומנם תחנוך רשמית את האצטדיון החדש שלה בסנטה קלרה במשחק ליגה בסאנדיי נייט הקרוב מול שיקגו, אבל כבר במחזור הפתיחה הניינרס זכו לסוג של משחק ביתי. על פי טים מקמהון, כתב ESPN דאלאס, בערך חצי מ-91,174 הצופים שהגיעו לאצטדיון של הקאובויס למשחק פתיחת העונה היו אוהדי סן פרנסיסקו.

החולצות האדומות נתפסו נתח גדול מהיציעים בג'רילנד, מה שלא הפריע לבוס ג'רי ג'ונס לומר לאחר המשחק, שהסתיים ב-17:28 קליל לסן פרנסיסקו: "אני לא חושב שהיו כל כך הרבה אוהדים של סן פרנסיסקו ביציעים. מישהו ספר ומצא שהם באמת היו חצי?", התקטנן ה-GM/בוס, "זה הכול בולשיט. סתם זורקים מספרים לאוויר. בכל מקרה, זה לא עניין אותי. הייתי מרוכז במשחק".

התמונות כאמור, לא הותירו מקום לספק לגבי השאלה מי צודק. ים של אוהדים אדומים נראה ביציעים השונים של האצטדיון היפהפה וכיאה למשחק שהפך לביתי, הקוורטרבק של היריבה הלך לאיבוד בתוך הרעש. שלוש שנים בלי פלייאוף, עונה שמסומנת על ידי כולם בערך כצ'אנס האחרון שלו, משחק פתיחה ביתי. כל זה לא מזיז לטוני רומו, ששוב הציג יכולת מחפירה וסיים עם QBR של 19.3, השלישי הכי גרוע שלו בשלוש העונות האחרונות. זאת אומרת שעם כמה שהוא היה רע, הוא היה עוד יותר גרוע בעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדומים שלטו ביציעים בדאלאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא דווקא היה מדויק בפתיחה ומצא את הידיים הנכונות בתשע מתוך 12 המסירות הראשונות שלו. הבעיה היא ששתיים מתוך השלוש שלא הלכו לשחקני דאלאס, הלכו לשחקני הניינרס. כמה דקות לאחר מכן, בסיום המחצית, המספר הזה הפך ל-10 מסירות מדויקות מ-14 ניסיונות, אבל עם שלוש חטיפות. המשחק נגמר עוד לפני שהחל. כל שלושת האיבודים של רומו היו במהלכי פליי-אקשן. לכל אורך העונה שעברה הוא לא איבד אף כדור במהלכים האלה. ג'ים הארבו הגיע מוכן לכל טריק של הקאובויס וההגנה שלו עשתה עבודה נהדרת.

ז'אן ז'אק טיילור כתב בבלוג שלו ב-ESPN: "האשמה כולה על רומו בסיפור הזה. אל תנסו בכלל להאשים את סקוט לינהאן (מתאם מהלכי המסירה של הקאובויס, ע"ו). אפילו ג'ייסון גארט הוא לא האשם המרכזי".

הקאובויס היו בפיגור 28:3 במחצית וההיסטוריה מראה שהם מעולם לא ניצחו ב-15 מקרים, כולל זה, בהם ירדו לחדרי ההלבשה במינוס 25 נקודות ומעלה. זה גם היה הפיגור הגדול ביותר בתולדות הקבוצה בתום המחצית הראשונה של משחק פתיחת העונה. החדשות הגרועות עוד יותר? מתוך 847 קבוצות שסיימו עונה במאזן חיובי ב-NFL, רק שתיים היו בפיגור גדול יותר במחצית המחזור הראשון מאשר המינוס 25 של דאלאס. האם גם העונה נגמרה עוד לפני שהחלה?

שחקני דאלאס קאובויס. GettyImages
העונה של הקאובויס נגמרה לפני שהחלה?/GettyImages

דאון שני ו-20:

החדשות הטובות לניו אינגלנד: בפעם האחרונה בה הפטריוטס הפסידו את משחק הפתיחה שלהם, ב-2003, הם זכו בסופרבול.

החדשות הרעות לניו אינגלנד: הפטריוטס נראו נורא ואיום במחצית השנייה בהפסד למיאמי, מחצית אותה סיימו ב-23:0.

אפשר וצריך להחמיא לדולפינס על ההתאמות והשימוש המושלם בנושון מורנו, שטחן את הקבוצה של ביל בליצ'יק בדיוק כפי שעשה לה במדי דנבר בעונה שעברה. מיאמי נראית טוב והשילוב בין מורנו על הקרקע לתיאום המשתפר בשנה השנייה המשותפת בין ריאן טניהיל למייק וואלאס, עוד יכול לקחת את הקבוצה רחוק (אם חדר ההלבשה יהיה שקט הפעם), אבל עם כל הכבוד למיאמי, היא לא מועמדת אמיתית להגיע לפלייאוף ואילו ניו אינגלנד, לפחות על פי ההערכות, כן.

כלום לא עבד לפטריוטס במשחק פתיחת העונה. טום בריידי, ששונא לשחק במיאמי (הפסיד שם שבע פעמים ב-13 משחקים), נראה חלוד, אבוד וגרוע מכך, מזוקן. אז הזקן ירד מיד לאחר המשחק, אבל בריידי יצטרך להוכיח במינסוטה ביום ראשון הקרוב שגם החלודה ירדה, בעיקר בחיבור עם רוב גרונקובסקי. הטייט אנד הוא הג'יים צ'יינג'ר של הפטריוטס והוא אומנם תפס לטאצ'דאון, אבל הפציעה עדיין מגבילה אותו. בריידי חיפש אותו 12 פעמים במהלך המשחק, אבל מצא רק ארבע, ל-40 יארד בלבד.

הוא גם לא זכה למספיק הגנה וזמן לעבוד וחסרונו של לוגן מנקינס, שהועבר בטרייד מוזר לטמפה ביי רגע לפני תחילת העונה, הורגש היטב (מנקינס אגב, נפצע בברך במשחק הבכורה שלו עם הבאקנירס). בריידי סיים רק עם 2 מ-18 במסירות ל-15 יארד ומעלה, לא מעט בגלל הלחץ המתמיד עליו מצד הדולפינס, לחץ שהוביל גם לשני פאמבלים שלו. גם משחק ההגנה של ניו אינגלנד לא עמד במשימה ודרל ריוויס נשרף פעם אחר פעם ולא הזכיר בכלל את הכוכב שהיה בג'טס. עכשיו, ניו אינגלנד נוסעת לפגוש את אדריאן פיטרסון וקורדל פאטרסון בידיעה שמאז שהפלייאוף ב-NFL שונה ל-12 קבוצות ב-1990, רק 23 מבין 196 המעפילות אליו (11.7 אחוזים) החלו את העונה במאזן 2:0. משחק על כל הקופה.

טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. AP
לפחות הזקן ירד. בריידי/AP

דאון שלישי ו-1:

אחרי שהצבנו בפינה את מי שפישל בשבוע הראשון, בואו נתמוגג קצת על המשחק הגדול של מחזור הפתיחה. ניו אורלינס זינקה ל-0:13 בג'ורג'יה דום בפתיחת הרבע השני והובילה 7:20, 20 שניות להפסקה. אטלנטה החלה את הקאמבק באותן 20 שניות כאשר מאט ריאן הזכיר נשכחות מהעונה שכמעט הסתיימה בעלייה לסופרבול. מאטי אייס מצא את דווין הסטר ל-19 יארד ומיד לאחר מכן את רודי וייט ל-39 וסידר למאט בריאנט שער שדה מצמק. מאותו רגע, הפאלקונס נכנסו לעניינים והבהירו שהעונה הזו לא תהיה כושלת כמו הקודמת.

ריאן ירה לכל עבר ואטלנטה עלתה ליתרון ארבע. ברבע האחרון המשחק עבר מצד לצד שלוש פעמים, עד שבריאנט השווה בשנייה האחרונה עם שער מ-51 יארד. בהארכה, מרקוס קולסטון פימבל והפאלקונס ניצחו מעוד פצצה של בריאנט, הפעם מ-52 יארד.

בריאנט היה הגיבור הגדול של המאני טיים וסידר את הניצחון החשוב כל כך על היריבה ל-NFC דרום, אבל זה היה הערב של מאט ריאן. הוא עלה למקום הראשון בתולדות הפאלקונס בטאצ'דאונים עם 156 וסיים עם שיא מועדון של 448 יארד. מאז החיבור בין ה-NFL ל-AFL, ארבעה קוורטרבקים לפני ריאן זרקו לפחות ל-440 יארד במחזור הפתיחה של העונה. כולם הגיעו לפלייאוף.

אורלנדו לדבטר מה"אטלנטה ג'ורנל" נתן לריאן ציון +A על המשחק וכתב: "אני מסכים עם המאמן מייק סמית' שאמר בסיום שזה היה המשחק הטוב ביותר של מאט ריאן במדי אטלנטה. לכל אורך הערב הוא חמק ממגנים, יצא מהפוקט ולא הפסיק למצוא את התופסים שלו". כריס ווסלינג מאתר ה-NFL הוסיף: "אם הוא יישאר בריא, ריאן מועמד רציני לעונת 5,000 יארד ראשונה בקריירה. ההגנה של אטלנטה חלשה וההתקפה תהיה מעורבת במשחקים עם המון נקודות".

גם הסיינטס, למרות ההפסד, יכולים להיות מעודדים. ההגנה שלהם, בעיקר מגני הפינה, חלשים, אבל בהתקפה כל הזמן מגיעים כלים חדשים והאחרון שבהם הוא הרוקי ברנדין קוקס, שהרשים מאוד במשחקו הראשון בליגה וסיים עם שבע תפיסות ל-77 יארד וטאצ'דאון. ברבע השלישי, דרו בריס הלך אליו באנדזון, אבל נחטף במהלך שאולי בדיעבד היה המכריע במשחק: "היה לי יום לא רע, אבל רק רציתי לנצח", אמר קוקס בסיום. אם ניו אורלינס תשחק ככה, הניצחונות יגיעו בקרוב.

מאט ריאן אטלנטה פאלקונס. AP
משחק אדיר של מאט ריאן/AP

דף הסטטיסטיקה:

* קבוצות שהתחילו את העונה עם ניצחון במחזור הראשון הגיעו לפלייאוף ב-54 אחוז מהמקרים. קבוצות שהפסידו את המחזור הראשון עלו לפלייאוף רק ב-25 אחוז מהמקרים.

* ובנימה זו, קליבלנד רשמה הפסד עשירי ברציפות במחזור הפתיחה.

* יוסטון, שסיימה את העונה שעברה עם 14 הפסדים רצופים, קטעה את הרצף הגרוע בליגה. היא העבירה אותו לוושינגטון, הקבוצה עליה גברה ביום ראשון. לרדסקינס יש עכשיו תשעה הפסדים ברציפות.

* ג'ינו סמית', שבעונה שעברה סיים שלישי מהסוף בליגה באחוזי השלמה (56 אחוזים), סיים את משחק הניצחון על אוקלנד במקום השלישי בהיסטוריה של הג'טס באחוזי השלמה במשחק בודד (23 מ-28, 82 אחוז). יש שיפור.

* לניק פולס היו ארבעה איבודים לכל אורך העונה שעברה. מול ג'קסונוויל, במחזור הראשון, הוא רשם שלושה, כולם במחצית הראשונה.

* בזכות הניצחון שלו על האקסית אינדיאנפוליס, פייטון מאנינג הצטרף לברט פארב בתור שני הקוורטרבקים היחידים אי פעם שניצחו את כל 32 קבוצות ה-NFL. בקרוב הוא גם יעבור את פארב בפסגת דירוג הטאצ'דאונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully