וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין דרך חזרה: הבלוג של אופיר סער על הבלגן בבני יהודה

8.9.2014 / 23:55

דמאיו: "קח 3-4 משכורות ותלך". אבוקסיס: "אם אתה רוצה שאלך, שלם לי עד סוף העונה". דמאיו: "בחיים לא". הבלגן בבני יהודה בשיאו והפרידה בין המאמן לקבוצה היא רק עניין של זמן וכסף, ואסייג עשוי לאמן. הבלוג של אופיר סער

one

כאשר יוסי אבוקסיס חזר לקדנציה שנייה בבני יהודה בעונה שעברה, התחושה הייתה של דף חדש. לאחר שחברים משותפים ארגנו סולחה עם דמאיו, נדמה היה כי השניים יישרו את ההדורים ואולי הם בדרך לשנים משותפות וארוכות. בפועל, התקוות נגוזו במהרה. בין דמאיו לאבוקסיס לא הייתה אהבה גדולה, אפילו לא לרגע. הנסיבות הקשות והידרדרות הקבוצה למאבקי הירידה הביאו לחזרתו של אבוקסיס. המטרה של כל הצדדים הייתה לשים את הבעיות בצד ולהציל את הקבוצה מנשירה ללאומית. אלא שהאידיליה הזו החזיקה מעמד רק כמה שבועות נוספים לאחר החתימה על החוזה ומשם הכול הלך כלפי מטה.

משה דמאיו, יעקב אסייג, יוסי אבוקסיס, בני יהודה. מגד גוזני
שלושה בסירה אחת. דמאיו, אסייג ואבוקסיס/מגד גוזני

בזמן שבני יהודה נלחמה במשחקי ההכרעה, מאחורי הקלעים הייתה מתיחות אדירה בין דמאיו לאבוקסיס בנוגע לעבודתו של האחרון כעוזר המאמן בנבחרת ישראל. דמאיו זעם על התנהלות של אבוקסיס וטען כי הוא לא הפסיק לפעול מאחורי הקלעים במטרה להיות עוזרו של אלי גוטמן. על דמאיו הופעלו לחצים רבים, אך הוא סירב בתוקף לאשר למאמן להצטרף לנבחרת במקביל למאבקים של הקבוצה בתחתית. הפיצוץ הגדול הגיע לאחר שדמאיו שמע כי גוטמן מתכוון להודיע במסיבת עיתונאים ערב כניסתו לקדנציה השנייה בתפקיד שאבוקסיס אכן יהיה עוזר המאמן. הבוס של בני יהודה התקשר למנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר ולראשי ההתאחדות והודיע בפירוש כי אבוקסיס תחת חוזה אצל הזהובים ואין לו אישור לעבוד בהתאחדות לכדורגל. דמאיו הבהיר שללא קשר למה שגוטמן יאמר במסיבת העיתונאים, הוא לא יאפשר למינוי המדובר להתבצע.

בדרכו לשפיים, שם נערכה מסיבת העיתונאים, גוטמן קיבל שיחת טלפון ובה נאמר לו על ידי אנשי ההתאחדות: "אתה לא יכול למנות את אבוקסיס ולא תודיע עליו כעוזר בלי אישור של דמאיו". גוטמן לא ויתר ופנה לשטרן חלובה: "תעשה לי טובה ותסגור לי את הפינה עם דמאיו. אני חייב את יוסי לנבחרת", אמר המאמן הלאומי. חלובה התקשר, הפעיל לחץ והגיע להבנה עם דמאיו. ההחלטה הייתה כי אבוקסיס יסיים את העונה בקבוצה (העונה הקודמת) ואז יתמנה במקביל גם לעוזר המאמן בנבחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לחץ לקבל את אבוקסיס לנבחרת. גוטמן/ברני ארדוב

על פניו, הדברים הסתדרו, אולם מאחורי הקלעים האש כבר בערה ולא ניתן היה לכבות אותה. מבחינת דמאיו, אבוקסיס לא ספר אותו והוא נשמע אומר, גם בסביבתו: "איך יוסי יכול לסכם עם גוטמן שהוא ממשיך, כאשר הוא שמע ממני שאין לו אישור לעבוד בנבחרת וזה היה סופי. הוא הפעיל אנשים והפעיל את כל הפוליטיקה שהוא מכיר, על הגב של קבוצה שנאבקת בתחתית על חייה בליגת העל". אבוקסיס מצדו, חש כי דמאיו עושה לו בכוונה: "יש אימון וחצי עד סוף העונה", הוא אמר אז, "אני יכול לאבד את התפקיד רק בגלל העקשנות הזו. בפועל, זה לא יפריע אפילו לשנייה אחת לתפקוד של בני יהודה".

במהלך הקיץ החולף היחסים המתוחים בין השניים נמשכו. לאחרונה, לאחר שאבוקסיס העביר מסרים כי לא הוא בנה את הסגל, דמאיו התפוצץ: "יוסי אמר ערב פתיחת העונה שהוא לא בנה את הקבוצה. זה שקר. יוסי החליט על כל הסגל, למעט פדרו גלבאן", אמר הבעלים בסוף השבוע. דמאיו היה נרגז ואמר למקורביו: "יוסי הוא זה שהתחיל את הכול ולא הייתה לי ברירה. יש גבול למה שאפשר לספוג, עם כל הקטנות האלה. הוא יצא לתקשורת והפעיל את האנשים שלו והפוליטיקה שלו לפני פתיחת העונה. כל השחקנים בבני יהודה הוחתמו על ידי הנחייה שלו".

סוגייה חדשה היא זו של אלרואי כהן, אשר גם עליה לדמאיו היה הרבה מה לומר לסביבתו: "יוסי רצה את אלרואי כהן. הוא לחץ להחתים אותו ואמרתי שעבור שחקן שלא שיחק כמה שנים ולא עשה כלום, 19 אלף שקל לחודש זה מעל ומעבר. לא החתמתי אותו, אז יוסי יצא לתקשורת ואמר שלא הוא בנה את הקבוצה. למה הוא לא אמר את זה כאשר גלבאן הוחתם? אם הוא מאמן כל כך מקצועי, עם העקרונות שלו, אז למה הוא לא שם את המפתחות והלך הביתה אם אני החתמתי את פדרו?".

אבוקסיס הציג את העניין מהכיוון שלו: "מה זה 'רק פדרו'? זה שחקן שלא מתאים לשיטה. בניתי קבוצה בצורה מסוימת וכדי לשלב אותו, אני צריך לשנות הכול, ללכת אחורה ולפגוע בקבוצה. זה דברים שאם הוחלט מראש שהמאמן לא רוצה אותם, אז לא עושים. אי אפשר להחליט על שחקן כזה מבלי שהמאמן מאמין בזה, זה לא מקצועי".

שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן. ברני ארדוב
גלבאן חזר, בניגוד לדעת המאמן/ברני ארדוב

דמאיו ובני יהודה מבינים מההתנהלות של אבוקסיס כי הוא רוצה להיפרד מהקבוצה וכי הוא קיבל חוזה בהתאחדות לכדורגל כעוזר מאמן באופן מלא. דמאיו נפגש עם אבוקסיס ושמע ממנו על כוונותיו: "לא אמרתי לך שאני רוצה לפטר אותך. אם אתה רוצה ללכת, אין בעיה. בוא נשב ונסגור את זה", אמר דמאיו למאמן שלו וזכה לאותה תשובה שלא הפתיעה אותו: "תשלם לי את כל החוזה ואני הולך עכשיו".

דמאיו זעם על הדרישה הזו, ואמר למקורביו: "גייסתי אנשי עסקים תורמים שהביאו כסף לבני יהודה. איך אני יכול להסתכל לתורמים האלה בעיניים ולבקש מהם עוד כסף, אם אני מחתים מאמן ומפטר אותו עוד לפני פתיחת העונה ונותן לו מיליון שקל. זה נשמע הגיוני? אני לא מפטר ולא משלם. אני מוכן לשלם שלוש משכורות. מקסימום ארבע. בוא ניפרד יפה עכשיו". אבוקסיס דחה את ההצעה וזרק לדמאיו את המשפט שגרם לנתק הסופי ביניהם: ?אני אשאר כאן, אעשה את העבודה שלי ואשב לך על הווריד. אם אתה רוצה, תפטר אותי עם כל מה שמגיע לי".

שני הצדדים מעריכים שהכול עניין של זמן, עד שיימצא הפתרון לפרידה. זמן, וכסף כמובן. אפשרות ריאלית היא כי אם השניים לא יגיעו להסכמות ודמאיו אכן ייאלץ לשלם לאבוקסיס את מלוא שכרו, מי שייאמן את הקבוצה יהיה העוזר יעקב אסייג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully