וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין סמית' נחת: "פיני יכול לעזור לגיא להוביל אותנו"

3.9.2014 / 17:45

הפורוורד התייחס למינוי המפתיע של עוזר המאמן. על גודס: ”הוא מאמן נהדר שעשה עבודה טובה גם עם בלאט בנבחרת רוסיה"

קובי אליהו

אחרי שכל הזרים החדשים של מכבי תל אביב נחתו בישראל והספיקו לערוך אימון בקבוצה, היום (שלישי) נחת גם דווין סמית' הפורוורד הוותיק של הצהובים. סמית' התייחס בקצרה לחילופי המאמנים בקבוצה, למינוי המפתיע של פיני גרשון וגם לעונה החלומית שעברה על המועדון.

"היתה לנו עונה נהדרת בשנה שעברה, אבל אני מצפה לעונה החדשה", אמר סמית', "גיא גודס הוא מאמן נהדר ועושה עבודה נהדרת. הוא אימן את הקבוצה בתחילת העונה שעברה, שדייויד היה עם נבחרת רוסיה ועשה גם אז עבודה מצוינת".

על המינוי של פיני גרשון: "לא ידעתי מה הם יעשו אבל אני חושב שפיני יודע דבר בכדורסל והוא יכול לעזור לגיא להוביל אותנו. זה יתרון כי הוא היה במצבים האלה בעבר. אני מצפה להכיר את אלכס מאריץ', הוא שחקן מוכר וטוב. אני גם מאחל לסופו החלמה מהירה".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב כדורסל. קובי אליהו
עוד עונה בצהוב. דווין סמית'/קובי אליהו

לא מעט אנשים הופתעו אתמול (שלישי) מהחתמתו של אלכס מאריץ' במכבי תל אביב. טלפונים אינטנסיביים בין השחקן לראשי הקבוצה ומו"מ מהיר שנמשך 48 שעות בלבד הסתיימו בהחתמתו של הסנטר האוסטרלי על חוזה ראשוני לשלושה חודשים, במהלכם ירוויח השחקן כ-150 אלף דולר.

במכבי מספרים כי כבר לפני מספר שבועות סברו לא מעט גורמים כי יש לצרף גבוה נוסף – כדי לחזק את הצבע ובעקבות האבחנה לגבי מצבו של סופוקליס שחורציאניטיס ש"דרשה מאיתנו להגיע לפתרון מיידי". במכבי תל אביב כועסים על שחורציאניטיס שהעלה במשקלו. במועדון מספרים כי היווני העלה כ- 15 ק"ג במהלך הקיץ. יש לציין כי בשנים האחרונות בין מכבי ושחורצאניטיס מקפידים להכניס סעיף בחוזהו שאוסר עליו להעלות במשקל. לאור המשבר והכעס של הצהובים על הסנטר, סוכנו היווני של שחוצאניטיס אף הגיע לארץ ובין הצדדים נפתח מו"מ מחודש על גובה חוזהו ועל הסכומים שירוויח בתקופה שבה לא יהיה כשיר.

למרות ההסכם החדש המתגבש, יש לציין כי לא מן הנמנע כי הסנטר היווני ישוחרר ממכבי תל אביב. "אנחנו נערכים לכל מצב", מודים בקבוצה.

במכבי ביקשו ביום שני מהסקאוטים של מכבי להציע שמות אשר שמורים אצלם במאגר. לא מעט שמות הועלו, כשלאחר דיונים מהירים בין הנהלת הקבוצה והצוות המקצועי נבחר מאריץ'. בשיחות הפנימיות במועדון התלבטו האם להביא לקבוצה שחקן מוביל עד תום העונה או שחקן לשלושה חודשים, כשרק לאחר מכן יוחלט האם להמשיך עימו את ההתקשרות.

הנהלת מכבי שוחחה עם הסוכן ועם השחקן, בשיחות אלו אמר השחקן כי "מכבי זה מועדון מספיק מפואר כדי לחתום בו גם לשלושה חודשים. אני מאמין שמכבי היא קבוצה טובה והנכונה עבורי כדי להצליח".

גורם מסביר: "החוזה לשלושה חודשים גם מקטין את הסיכון מבחינתו. הוא כמובן יעבור בדיקות רפואיות כשיגיע", מודה הגורם.

עם זאת, מאמן בליגת העל סבור כי "הסכמתו של מאריץ' לחתום על חוזה לשלושה חודשים בלבד - עלול להדליק נורה אדומה לגבי השחקן והיכולת שלו" . אולם בקבוצה שוללים טענה זו: "יש לאלכס מספיק ניסיון וביטחון ביכולתו כדי להרגיש שיישאר במכבי עד סוף העונה. זה לא מה שהרתיע אותו לחתום".

אלכס מאריץ' חתם במכבי תל אביב עד דצמבר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלכס טיוס מכבי תל אביב מול אלכס מאריץ' לוקומוטיב קובאן. ברני ארדוב
איך שניהם ישתפו פעולה? טיוס מול מאריץ'/ברני ארדוב

בקבוצה מספרים כי רצו שחקן חזק עם ניסיון ביורוליג ומאריץ' - שסומן על ידי קברניטי הקבוצה בעבר – ענה על הדרישות. במכבי הבהירו לגבי ההחתמה: "סופו סובל מהבעיה בעין ולחץ הדם, הוא יכול להיעדר חודש אבל גם חודשיים, הרי אי אפשר לדעת בדיוק כשמדובר בבעיות בריאות", מסביר גורם בקבוצה. ההערכה הראשונית במכבי כי שחורצאניטיס ייעדר עד אמצע נובמבר.

על הבחירה במאריץ' הסבירו בקבוצה: "יש לו ניסיון אירופאי ברמות הגבוהות כבר כמה שנים רצופות, הוא שיחק בפנאתינייקוס, הצטיין בפרטיזן בלגרד. היינו צריכים למצוא פתרון מיידי, להמתין לשחקנים ממחנות ה-NBA בעוד חודש זה לא פתרון עבורנו. הרי התחלנו אימונים ויש גם משחקים בדרום אמריקה, בגביע ווינר. החלטנו שצריך להגיע לפתרון מיידי והחוזה לשלושה חודשים הקל על הבחירה".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"אי אפשר לדעת בדיוק מה יהיה איתו". שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

הסנטר האוסטרלי סומן על ידי ראשי מכבי כבר לפני שלוש שנים. הצדדים היו במו"מ כשהמנכ"ל דני פדרמן אף נסע להיפגש איתו באתונה, אולם המגעים בזמנו התפוצצו. "הכל נפתר ואין בעיה עם העבר. מאריץ' הוא בחור חיובי והראה הרבה רצון להצטרף אלינו העונה, אלו השחקנים שאנחנו מחפשים", אומרים בקבוצה.

ומה לגבי התקרית עם גיא פניני? "דברים קורים בזמן המשחק, פניני כבר חזר ואמר שהוא לא התכוון לכך. זה ממש שטויות. הם ידברו ביניהם, וישימו את זה מאחוריהם", משוכנעים בקבוצה.

בתוך כך, מכבי הודיעה היום על מספרי הגופיות של שחקני הקבוצה לעונת המשחקים 2014/15: ג'רמי פארגו יקבל את גופיה הצהובה מספר 4, נייט לינהארט שהוחתם במקומו של אינגלס יקבל גם את המספר שלו8, והרכש הטרי אלכס מאריץ' ילבש 22 על הגב, כפי ששיחק בקובאן.

מכבי תל אביב עשויה לשחרר את שחורציאניטיס אם מצבו לא ישתפר

רשימת הגופיות המלאה

4 – ג'רמי פארגו
5 – מרקיז היינס
6 – דווין סמית
7 – בראיין רנדל
8 – נייט לינהארט
9 – אלכס טיוס
10 – גיא פניני (קפטן)
11 – ג'ייק כהן
12 – יוגב אוחיון
13 – עידן זלמנסון
14 – בן אלטיט
15 – סילבן לנדסברג
21 – סופוקליס שחורצאניטיס
22 – אלכס מאריץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully